Star Wars Jedi: Fallen Order – ny trailer släppt, se den nu

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order – ny trailer släppt, se den nu
Medlem

Får se om jag blir mer imponerad denna gång, sist var det mest ganska meh, tyvärr.

Liten mini-teaser:
https://twitter.com/EAStarWars/status/1176889094082879489


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Hehe å jag som igår kväll satt å undra ifall dom kommer med nåt nytt snart

Men väldigt konstigt att dom kallar det tripple force friday och sen visar det på en torsdag.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Även om Respawn är kompetenta utvecklare, tror jag ingen längre kan göra ett bra Jedi-spel. Intresset har fallnat för allt vad Star Wars står för och det finns inget som lockar. Det mesta som protagonisten kan göra, har man säkert gjort tusentals gånger innan, och vad är det då man ska tycka är "häftigt" egentligen? Är kluven ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas att nästa SW spel inte har jedies som fokus.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hoppas att nästa SW spel inte har jedies som fokus.

Håller med!
Hade varit najs med ett spel där man spelar vanligt folk som gör uppdrag, typ Rogue One.
Det där 1313 som lades ner såg ju riktigt bra ut också!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Längtar till att köpa detta under Black Friday.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Även om Respawn är kompetenta utvecklare, tror jag ingen längre kan göra ett bra Jedi-spel. Intresset har fallnat för allt vad Star Wars står för och det finns inget som lockar. Det mesta som protagonisten kan göra, har man säkert gjort tusentals gånger innan, och vad är det då man ska tycka är "häftigt" egentligen? Är kluven ...

Klart de kan, men det kräver ju lite hjärta från utvecklarna och inte bara, "fan va enkelt, vi gör lite coola moves så är det bara att casha in", som så många andra.

Jag tycker det ser ut att vara kul strider där man använder krafterna på ett rätt offensivt sätt och det ser snyggt ut, så förpackningen verkar ok. Får de sedan till en riktig kotor story så kan det bli fantastiskt.

Men, jag är också skeptisk till att det blir bra tyvärr, men nog skulle det gå att göra storverk inom star wars universum, men det kräver lite hjärta som sagt.

1313 såg ut att ha det där hjärtat :C


signatur

K9
:.:

Medlem

Vill spela som Sith eller storm trooper, så trött på rebellera!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tjossan, hade närmast glömt bort detta. Men kan väl som andra också sagt säga att mitt intresse för nya Star Wars produkter (filmer, spel, you name it) har falnat markant de senaste åren efter alla, i mitt tycke, mindre lyckade projekt.

Medlem

Hoppas på att detta blir bra men hör inga super höga förväntningar.

@absimilard: "1313" kommer bli ett sådant spel, eller är ett sådant spel vi aldrig kommer sluta drömma om. För mig är atmosfären i ett spel lika viktigt som storyn, och det verkade ha båda delarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Även om Respawn är kompetenta utvecklare, tror jag ingen längre kan göra ett bra Jedi-spel. Intresset har fallnat för allt vad Star Wars står för och det finns inget som lockar. Det mesta som protagonisten kan göra, har man säkert gjort tusentals gånger innan, och vad är det då man ska tycka är "häftigt" egentligen? Är kluven ...

Borde man inte kunna säga detsamma om typ vilken genre av historia som helst? Fantasy exempelvis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Walter S.A. Iego: Man kan bara göra WW2 på så många sätt också, och se vad framgång de titlarna som är baserade på det uppnått. Nä, detta argument köper jag inte.

Jag är taggad på detta spel, det ska bli kul att spela lite Star Wars igen!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DKvarn:

Vill spela som Sith eller storm trooper, så trött på rebellera!

De två-tre första uppdragen i Star Wars Battlefront 2 satt som en smäck. Tyvärr vågade de inte köra på det utan det blev det gamla vanliga för resten av kampanjen. Blev riktigt besviken över den missade potentialen där.

Jedi Fallen Order ser jag dock fram emot lite... our last hope typ.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag spelar just nu igenom Jedi Academy igen och undrar varför det aldrig gjordes nåt mer spel med det svärdsystemet som Jedi Knight-serien innehåller. Det var kanon på den tiden och är fortfarande roligt att spela. Med vidareutveckling och finslipning skulle man kunna göra hur feta Star Wars-spel som helst. Alla älskade dom spelen så vad är problemet? Av det jag har sett av detta spelet verkar ljussabeln fysiskt påminna mer om en tjock Donatello-pinne än just en ljussabel. Och ingen dismemberment för att dom vill hålla ratingen nere. Känns smygfail redan nu.

Medlem

Såååååååååååååååååååååååå tråkigt att man alltid ska vara nån god ung pojke som shall save the day.

Jag vill vara en broken gammal sith lord ond som satan, med bloodlust for days och en allmän killboner.

Alternativt kan man väl iaf vara rätt grå,, serva sig sj, vara en ruthless jedi, whatever.
Men nä nä. Det är en ung fjunig pojke med oerhört stort hjärta 99,99% och så där typiskt hjältegod.

Medlem

Hette han Kale(grönkål)? isåfall blir det fnissfest, åtminstone för mig. Help, save us grönkål.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Vill spela som Sith eller storm trooper, så trött på rebellera!

Har du lirat SWTOR? (Kotor-spelen bara utgår jag från att alla har lirat),
där kan man ju vara rätt ordentligt ond åtminstone, även om jag inte tycker att det är så kul gameplaymässigt så funkar det rätt bra att lira som singleplayer-spel.

Tycker förövrigt att Fallen Order ser jäkligt mysigt ut, men å andra sidan räcker det för mig att se i trailern att ens skepp har en liten mysig rymd-cafeteria för att bli lite pepp.

Medlem

Varför vill folk spela ondingarna i Star Wars? Förutom dom häftiga rustningarna är dom ju bara lightnazister som leds av emos. Töntigare badguys får man leta länge efter, bara Papatine som var något att ha och till och med han förvandlades till en kacklande seriefigur i ep 3.

Jedis rockar! Predika fred och samförstånd samtidigt som man skivar "ondingar" på löpande band medans man känner sig moraliskt överlägsen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Umi
Medlem

Är det några utvecklare som jag har förtroende för så är det just Respawn (gamla IW). Känns som att dem och CDPR är dem enda med hjärta kvar för just spel förutom indieutvecklare

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Varför vill folk spela ondingarna i Star Wars? Förutom dom häftiga rustningarna är dom ju bara lightnazister som leds av emos. Töntigare badguys får man leta länge efter, bara Papatine som var något att ha och till och med han förvandlades till en kacklande seriefigur i ep 3.

Jedis rockar! Predika fred och samförstånd samtidigt som man skivar "ondingar" på löpande band medans man känner sig moraliskt överlägsen.

För att ett mynt har två sidor sen beror det på vilken sida man står på båda tycker att dom är dom goda. och snälla dra inte in Nazist skiten i detta här.

Medlem

Vad händer med ansiktsanimationerna? Och varför spelar man som Ron Weasley?


signatur

Burn in the light.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Varför vill folk spela ondingarna i Star Wars?

Handlar mest om att många vill göra något annat än spela Jedi. Hade gärna lirat som en prisjägare eller något. Star Wars är ett så stort universum (eller galax ), med enorm potential till att göra massvis med kul grejer där Jedi's inte är involverade.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem
Skrivet av redruM:

Vad händer med ansiktsanimationerna? Och varför spelar man som Ron Weasley?

Ja eller hur, jag kan inte sluta stirra på hennes ögon som snart ploppar ut

Medlem

Blev faktiskt mer taggad efter trailen


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Handlar mest om att många vill göra något annat än spela Jedi. Hade gärna lirat som en prisjägare eller något. Star Wars är ett så stort universum (eller galax ), med enorm potential till att göra massvis med kul grejer där Jedi's inte är involverade.

Då är min fråga till dig: Hur i helvete skulle du kunna spela star wars utan Jedi:s? Det är ju dom som hela star wars är uppbyggt på.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Även om Respawn är kompetenta utvecklare, tror jag ingen längre kan göra ett bra Jedi-spel. Intresset har fallnat för allt vad Star Wars står för och det finns inget som lockar. Det mesta som protagonisten kan göra, har man säkert gjort tusentals gånger innan, och vad är det då man ska tycka är "häftigt" egentligen? Är kluven ...

*falnat

Efter den senaste trailern känns det lite mer intressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite mer intressant efter denna trailer men den tanke som kvarstår för mig är "varför kan jag inte spela som damen i svart rustning istället? Hon verkar bra mycket mer intressant och underhållande."

123
Skriv svar