The Last of Us 2 blir ett rent singleplayer-spel

Robot
The Last of Us 2 blir ett rent singleplayer-spel

Naughty Dog ändrar sig, skrotar planerna på flerspelarläge.

#naughty-dog, #ps4, #sony, #the-last-of-us-part-2


Medlem

Bra. Det hörde inte hemma i serien ändå så det är bättre att de lägger allt fokus på single player.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arzei:

Bra. Det hörde inte hemma i serien ändå så det är bättre att de lägger allt fokus på single player.

Sant, men i samma veva var multiplayern jäkligt bra. Den passade in i spelets värd och var riktigt kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej!!
Är dem galna? Tlou multiplayer är fortfarande aktivt och är både originellt och spännande.
En miniversion av ett battle royale.

Sura nyheter... ☹️


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Bra, då kanske det blir lite längre än första!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Jag tycker att det är bra att de slopar det. Det finns andra spel som gör MP bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tråkigt, multiplayer i ettan var grymt kul tycker jag, samma koncept men lite förfinat hade varit toppen.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Bra, då kanske det blir lite längre än första!

Även om originalet var ett långt matigt äventyr så tar jag gärna några välgjorda timmar till i uppföljaren.

Bra att fokus ligger på SP. Tror kanske de lägger till en multiplayer patch till spelet månader efter releasen. Kanske. Jag personligen är dock inte intresserad av online kravaller.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Wut? Hade varit bättre att tunna ur sp lite då och göra ett redigt mp, kanske ett BR på 32 spelare hade passat apbra i den världen? Sp spel finns ju redan gott om så gör något kul istället. Men blir säkert bra ändå dom kan ju det där vid det här laget så att säga

Medlem

Naughty Dog har gått ut med ett uttalande gällande multiplayern


signatur

God is dead

Medlem
Medlem

Köpte RDR2 dag ett, spelade aldrig någonsin online (fortfarande på patch 1.02!) och kommer troligtvis aldrig göra det. Trött på online och hur allting ska förändras/uppdateras med tiden. Att TLOU2 inte har multiplayer betyder just därför ingenting för mig. Jävligt trist för dem som hade förhoppningar om den delen dock.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!

Medlem

Multi-playern i naughty dogs spel har jag alltid gillat sen första gången i uncharted. TLOU hade riktigt bra mp, och som någon skickade här ovanför, släpper de en självständig mp del så är ju det bra. Dock lär jag inte spela det då ps4an numer är en single-player konsol för mig PC where the action happens

Medlem

Underbara nyheterr!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Wut? Hade varit bättre att tunna ur sp lite då och göra ett redigt mp, kanske ett BR på 32 spelare hade passat apbra i den världen? Sp spel finns ju redan gott om så gör något kul istället. Men blir säkert bra ändå dom kan ju det där vid det här laget så att säga

Det är ju snarare brist på högkvalitativa singleplayer-spel. Till och med så att EA ju gått ut och sagt att sp-spel är döende. Bra att de istället fokuserar på att göra ett till mästerverk istället för att vattna ur singleplayern. Sådant har vi redan sett för mycket i spel som cod, bf och ubisoft-spel där man tydligt märker hur singleplayer har klippts ner till förmån för adrenlinstinna adhd-ungar som inte klarar av att sitta och njuta av 15h filmiskt äventyr.

Medlem

Multiplayerdelen släpps som free-to-play i samband med att PS5 släpps?

Medlem

Tycker lite synd om dom som bara köper The last of us 2 och inga fler spel. Har en kompis som bara kommer köpa 2an. Sen kommer han att spela igenom den. Och efter det vänta på GTAVI. Jag däremot bryr mig inte. För jag har inte Facebook eller tid till fler mp spel. RDR2 online och Apex mf räcker för mig. Ja mycket möjligt att den kommer som extra krydda till ps5 releasen. Jag kommer hur som vänta tills spelet kommer till ps5.

Medlem

Bra, alla spel behöver inte mp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

KoP
Medlem

Inget som lockar personligen då jag bara är ute efter sp upplevelsen. Trist för alla som gillar mp dock.

Medlem

Multiplayer i ettan var ganska kasst, så att de lägger resurserna på singleplayer-delen är väl smart. Man måste inte ha en onlinedel, som sagt, fokusera rätt istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Medlem

Bara positivt för mig, är inte intresserad av TLOU online och tycker det är bättre att de lägger allt krut på SP istället.

Medlem

Titta på Death Stranding, där är multiplayer kreativt implementerat.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Tycker det är fullt rimligt och helt rätt väg att gå i personlig mening. De flesta jag pratat med som spelat TLOU och gillar det, har ingen aning om att det ens finns/fanns multiplayer. Spelet är så pass bra och älskat vare sin SP att det skulle varit väldigt konstigt om de drog ner på ambitionen där för att göra det mer attraktivt som MP. Det är väldigt få som tycker TLOU MP-del är dålig - tvärtom, de flesta höjer den till skyarna. Trots detta är det SP som står ut här och som gör att folk vill spela nästa del.

Helt rätt tänkt ur det perspektivet, jag kommer då inte sakna någon multiplayer och skulle aldrig i livet tunna ut SP för att få en bra MP istället.

Medlem

Hoppas innerligt de åtminstone släpper en fristående MP del. MP i första spelet är nog det bästa MP jag spelat. Har nog lagt ner runt 400 timmar i första spelet och spelar fortfarande.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Potatisbullen:

Det är ju snarare brist på högkvalitativa singleplayer-spel. Till och med så att EA ju gått ut och sagt att sp-spel är döende. Bra att de istället fokuserar på att göra ett till mästerverk istället för att vattna ur singleplayern. Sådant har vi redan sett för mycket i spel som cod, bf och ubisoft-spel där man tydligt märker hur singleplayer har klippts ner till förmån för adrenlinstinna adhd-ungar som inte klarar av att sitta och njuta av 15h filmiskt äventyr.

Jag håller med allt du säger men blir så dåligt värde i tid per krona. Hade varit smartare om de gjort TLOUS2 open world så hade man kunnat ha sidouppdrag och collectibels så man iaf kunnat få in 50-100 timmar speltid för de där 599 kr. Verkar bli ett otroligt magert spel men kan ju vara kul som en mumsbit, om även en dyr en.

Medlem
Skrivet av Angust:

Naughty Dog har gått ut med ett uttalande gällande multiplayern https://i.imgur.com/3yrui4p.jpg

Nu blev jag glad igen, köper gärna ett separat men mycket mer utfläskat Last of Us : Factions senare, kanske med lite basbyggande och mer möjligheter att skräddarsy ens karaktär.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag håller med allt du säger men blir så dåligt värde i tid per krona. Hade varit smartare om de gjort TLOUS2 open world så hade man kunnat ha sidouppdrag och collectibels så man iaf kunnat få in 50-100 timmar speltid för de där 599 kr. Verkar bli ett otroligt magert spel men kan ju vara kul som en mumsbit, om även en dyr en.

Att se på film måste vara helt makalöst dåligt värde i tid per krona då? Speciellt på bio. Allt behöver inte vara superlångt med långa tråkiga partier mellan. Open world likt Witcher och Skyrim som tar 50-100+h har sin plats men spel som Last of Us, Uncharted och Plague Tale som istället är 10-40h men varenda minut är fylld av handling eller action har sin plats de också.

12
Skriv svar