Jocke och Gurra om Last of Us 2, FF VII Remake, Fallen Order, Disco Elysium med mera!

Robot
Jocke och Gurra om Last of Us 2, FF VII Remake, Fallen Order, Disco Elysium med mera!

Fragzone-Fredag dansar på bordet när catten är hemma och är "sjuk".

#fallen-order, #fragzone-fredag, #last-of-us-2


Medlem

Har inte möjlighet att se detta live men skulle vara intressant att höra lite vad ni anser om veckans spelsläpp eg:
The Surge 2
Code Vein
Untitled Goose Game
Ni no kuni remaster

Medlem

Kul med en liten "early access"-sändning. Var det Gustav som skulle koppla om kablarna?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Bennii:

Kul med en liten "early access"-sändning. Var det Gustav som skulle koppla om kablarna?

Hehe..


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Väldigt trevligt avsnitt idag må jag säga, två tummar upp.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om jag har en vanlig PS4, kan jag då nyttja Death Stranding? Eller är det bara PRO versionen som gäller? Riktigt bra flyt i dagens FRAGZONE. SKa bli kul att höra om Close Combat.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

Om jag har en vanlig PS4, kan jag då nyttja Death Stranding? Eller är det bara PRO versionen som gäller?

Horizon fungerar utomordentligt på en vanlig PS4 och Death Stranding använder samma motor så det borde gå bra kan man tycka.

Medlem

It's about to go critical..it wasn't meant to do this in the first place..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Remastern av TLOU är "gratis" på PSN i oktober för dom som premunerar Klipp till vettja!

Medlem

Jag har inte hunnit se dagens avsnitt, helst hade jag önskat enbart lyssna, så ursäkta om ni redan svarat.

Vad hände med podd:en? Jag lyssnade på ett avsnitt på Spotify. Nu verkar ni vara helt väck därifrån...

Medlem

@Joakim Bennet: Som det frågades i chatten: kommer vinnaren till spelmobilen publiceras snart?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av maq777:

Jag har inte hunnit se dagens avsnitt, helst hade jag önskat enbart lyssna, så ursäkta om ni redan svarat.

Vad hände med podd:en? Jag lyssnade på ett avsnitt på Spotify. Nu verkar ni vara helt väck därifrån...

Sök efter den igen, Spotify hade lyckas publicera två olika Podcasts. Den som du hittar nu är den rätta.

Skrivet av conthox:

@Joakim Bennet: Som det frågades i chatten: kommer vinnaren till spelmobilen publiceras snart?

Jag drar vinnaren på måndag! Varit sjuk.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sök efter den igen, Spotify hade lyckas publicera två olika Podcasts. Den som du hittar nu är den rätta.

Finner inget Jag har redan sökt på allt möjligt, allt från fz, fz.se, fragzone, Fragzone-Fredag etc. Att söka på "fredag" ger iallafall fler än 0 träffar, men inget med relevans.

Har ni andra samma problem? Ngn snäll själ som kan testa?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av maq777:

Finner inget Jag har redan sökt på allt möjligt, allt från fz, fz.se, fragzone, Fragzone-Fredag etc. Att söka på "fredag" ger iallafall fler än 0 träffar, men inget med relevans.

Har ni andra samma problem? Ngn snäll själ som kan testa?

https://anchor.fm/fragzone

Där finns alla länkar


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av maq777:

Finner inget Jag har redan sökt på allt möjligt, allt från fz, fz.se, fragzone, Fragzone-Fredag etc. Att söka på "fredag" ger iallafall fler än 0 träffar, men inget med relevans.

Har ni andra samma problem? Ngn snäll själ som kan testa?

Testade att söka själv, hittade den inte heller. Fanns förut, så har kontaktat deras podcast-support. Klickar du på direktlänkning och prenumererar syns den dock under Podcasts sen.

https://open.spotify.com/show/1EzLZ3jptIAbpaI2GrCW9M?si=DaxOs...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

direktlänkning

Tackar, helgen räddad! Jag hoppas att ni löser problemen...

Skägg.
10 Chambers

Nu verkar podcasten finnas på plats i de flesta kanaler.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu verkar podcasten finnas på plats i de flesta kanaler.

Instafollow👍🏻

Medlem

@Margy: ah ok. tack. roligt det ska bli. det spelet såg jag fram emot länge.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@Margy: Fick inte han den motorn av de till hans spel av Geurilla? Jag tror jag minns det. Riktigt coolt av de, verkligen. Och det är bland de vackraste bergsmiljöer jag har sett. Grym!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

@Margy: Fick inte han den motorn av de till hans spel av Geurilla? Jag tror jag minns det. Riktigt coolt av de, verkligen. Och det är bland de vackraste bergsmiljöer jag har sett. Grym!!!

Det stämmer. Kojima Productions hade en grupp som arbetade från Guerrillas kontor i Amsterdam och Guerrilla skickade ibland folk till Japan så det har nog samarbetats ganska rejält.

I vanliga fall är det nog inte så lätt att skapa ett stort spel på så kort tid med en så liten studio om man använder en motor ingen har jobbat med.

Medlem

@Margy: Tack för det infot. Jag gillar honom verkligen. Han har verkligen en talang som hela tiden utvecklas. Vet du möjligen hur många som jobbade på Koshima Productions som bäst? Jag vet också att de har fått fett stöd från Sony, och han känner säkert massor av folk. Intressant att han reste genom hela USA till olika studios, och spelet handlar om just det. Och de där förbindelserna som kallas strands.....connection. Det blir några riktigt roliga veckor.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

När Gurra klippt sig så fint o blivit halv-calle, så blir det väl GurCalle nu då 😜 Har precis börjat kolla avsnittet dock men ska bli kul som alltid!


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar