Du får bara välja 1 spel.

Medlem

Chrono Trigger (eller Breath of Fire 2) kan inte riktigt bestämma mig!

Medlem

Utan tvekan Chaos Engine

Quake-konnässsör

Elite Dangerous, tar en stund och utforska galaxen.

Releasehästryttare
Medlem

Inte riktigt under uppväxten, men skulle vilja se en remake/remaster på Star Trek: Bridge Commander (ej att förväxlas med VR-spelet Bridge Crew). Släpptes 2002, och än idag finns det ett gäng moddare som lägger till nya skepp, uppdaterar grafik m.m. En värdig remaster för 2020-talet vore najs


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Corewin:

Septerra Core eller Silver.

Båda spelen kom 1999. Spelade sönder Silver men hade bara demot till Septerra Core och vet att båda finns på steam men inte blivit av att man skaffat än.

Kul! Exakt samma som jag! Spelade demot till Septerra Core och älskade det. Köpte hela spelet ganska nyligen och kände tyvärr bara "meh" inför det. Köpte även Silver (vet inte hur många gånger jag spelat igenom det i min ungdom) från Gog i samma veva (då originalskivorna är helt sönderrepade vid det här laget)

Medlem
Skrivet av Tassel:

Wings, från Cinemaware! Vilket spel det var på sin tid.

Skrivet av HomieX:

Kan bara hålla med.
Vilket spel!

/Homie

https://www.gog.com/game/wings_remastered

Förvisso bara en remaster påstår dom men det beror väl lite på var man drar gränsen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Buck Bumble till N64!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Wizardry.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Moonstone - A hard days knight! nuff said

Gen
Medlem

Super Castlevania IV

Medlem
Skrivet av Therant:

Moonstone - A hard days knight! nuff said

Jag skulle precis skriva det!

https://www.youtube.com/watch?v=14L4S1uwyE0

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Denna har säkert frågats tusen gånger men jag ska göra den lite lite svårare du får välja 1 enda spel från din uppväxt som du skulle vilja se få en remake eller en uppföljare. Bara ett enda spel så tänk noga vilket spel skulle du välja då?

Och när jag menar remake så menar jag riktigt Remake typ alla Resident evil 2 inte lathetens remaster alla FF8/FFX.

För min del det spel jag skulle välja från min uppväxt är Dark Colony riktigt roligt spel visst jag hadde svårt att välja skulle vilja se remakes på Dungon keeper eller Fragile Allegiance men då jag bara får välja en så Dark Colony är ett måste få remake.

Har haft så kul med Dark colony både solo play och i multiplayer när man fick det att funka.

https://store.steampowered.com/app/230190/War_for_the_Overwor...
Spirituell remake på dungeon keeper😁

Medlem

C64 - Montezumas revenge
Amiga - Legends of Kyrandia
Pc - Diablo II

Medlem

Super Metroid.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Freelancer


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Solklart Diddy Kong Racing. Det står sig fortfarande som historiens bästa kartspel trots hård konkurrens i stil med Mario Kart 8.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Utan tvekan C&C Tiberian Dawn. Tacksamt nog får vi just det snart!

Medlem

act rasier och Suikoden 1 och 2 ja tack

nya spel också av dessa skulle inte skada


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Om man får välja från tonåren, så äre det lätt freelancer, spenderat hundratals timmar i det spellet, online offline moddat på lan på internet.

Det spelet får min inlevelse känsla att skjuta i höjden.

https://www.youtube.com/watch?v=rvBQwNSVjS0

Medlem

Rush'n Attack


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Franko: The Crazy Revenge. Utan tvekan!

Medlem
Medlem

Gunsmoke till NES. Alltså ingen 3D-remake men sån där uppeifrån. Å kanske ett Easy-läge var det var då svinsvårt när jag provade det sist.

Medlem

Rayman från 1995

Medlem
Skrivet av boza:

Jag med!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Champions of Krynn, Dragonlance Ad&d. Idag skulle det bli bra mycket bättre, och det är en suvären story, vilka vi alla vet är en stark ingridiens.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Ge mig en bra remake på Might and Magic VI: Mandate of heaven och jag är nöjd...

(fast samtliga D&D spel hade varit välkomna med!)

Skrivet av ChosenByGod:

Det kommer nu. Baldurs Gate 3. Hoppas det blir lika bra som de förra. Elelr iaf lika bra som jag minns dem.

"remake" inte fortsättning på


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar