Du får bara välja 1 spel.

Medlem

Law of the west.

Medlem

Morrowind.

Det första open world spelet för mig, wow-faktorn när jag gick in i min första dwemer dungeon haha.


signatur

Ordo Ab Chao

Inaktiv

Darkstone utan tvekan. Roligaste spelet i den genren när det kom.

Medlem

Kommer inte på något bättre än Diablo II. Age of Empires 2 får ju sin version.
Annars något av de tidigare NHL spelen kanske, kring 99/00.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

C&C Tiberian sun

Medlem

TieFighter eller Interstat 76, lätt.

Medlem

Little Big Adventure.

Medlem
Frilansare

Måste väl säga Pool of Radiance. Jämt skägg med andra, men tror att jag skulle få ut mycket speltid av Pool vilket ju kan vara värt om de är DET ENDA JAG FÅR REMASTRAT NÅGONSIN!

Medlem

Utopia - SNES

Medlem

Sierras "Manhunter-New York"

Medlem
Medlem

Moonstone - A hard days knight

Warhammer Dark Omen
https://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer:_Dark_Omen
Hoppades på Total War serien skulle fixa saknaden men det gjorde de inte....

Medlem

1. *** Bonanza Bros. till SEGA Mega Drive skulle vara spännande med en total remake. Har ljuvliga barn minnen från denna charmiga titel då man spelar som 2 tjuvar som gör inbrott o snor grejer. Går att spela i couch co-op också.

2. *** General Chaos till SEGA Mega Drive har jag också fantastiska minnen ifrån. En remake på denna couch co-op titel vore även det spännande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Anarchy Online av Funcom

Medlem

Ultima VI. Äventyrsspelet där du skrev in ord du ville fråga npc om och en för tiden extremt detaljerad spelvärld.

Ambassadör
Xbox

Eye of the Beholder.


signatur

Jump in.

Medlem

Threads of Fate.

Medlem

Earth and Beyond mmorpg.

Medlem

Hired Guns, men rör inte musiken, den är redan världens bästa!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Som några redan skrivit innan så skulle jag lätt vilja se en ny version på moonstone. Testade å lira spelet via en webbbrowser för inge så länge sen och spelet håller än.
Tror moonstone har ett speciellt förhållande till oss som lirade det när det begav sej då det var på sätt å vis en stor värld där man kunde flytta omkring sin gubbe och i samma spel även kunde slåss. Dessutom var det reellt med blod i spelet vilket också tilltalade många gamers 😁
Sen fanns det även multiplayer. Moonstone är lite som gårdagens wow kan man säga. Banbrytande är nog rätt ord för spelet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Medlem

Syndicate av Bullfrog. Och nej, Satellite Reign kändes inte som Syndicate. Vill ha farten, minigun-röjjet och cyberpunkthrenchcoats rakt in i kaklet!!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Albrion:

Jag skulle nog ha valt Zelda - Ocarina of Time

Brofist på den!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hired Guns, men rör inte musiken, den är redan världens bästa!

Jag har mitt Amiga original (rubbet) i mint condition! inte så pjåkigt efter så många år!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Räcker det inte med de 40 Wizardry som redan finns? (fast jag tror du menar på de samma som jag gillar 1-8 typ..)

4:an var mitt första wizardry och den jag har bäst minnen av, sitta och spela med en usel crt som glappade i sladden, fick stapla upp en ordlista för att sätta press på kabeln och få stabil bild, nudda bara inte bordet

Fick i för sig Legend of Grimrock för några år sedan, typ det närmsta den originella känslan men ett äkta old-school Wizardry....MMMmm saftigt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Breath of fire 2

Skägg.
10 Chambers
Skriv svar