I dag flyttar Destiny 2 till Steam; Shadowkeep släpps

Robot
I dag flyttar Destiny 2 till Steam; Shadowkeep släpps

Flytta spelet från Battle.net i dag – i morgon är det försent.

#battlenet, #destiny-2, #destiny-2-shadowkeep, #steam


Medlem

Håll mig i kragen, här ska det gibbas.

Medlem

Känns stabilt att man måste logga in på bungie.net för att föra över, men det går inte sista dagen!

Gen
Medlem

Köpt, förladdat och klart! Tror servrarna blir tillgängliga kl 18 idag.

Medlem

@Vioche: Dom har flaggat för detta sedan minst en månad tillbaka.

Medlem

Bara nya spelare som får dom gamla DLC? Har dedtiny 2 sen förut men tänkte köpa Shadowkeep.

Medlem
Skrivet av Adlyd:

@Vioche: Dom har flaggat för detta sedan minst en månad tillbaka.

Kanske de har, men spelar inte aktivt just nu så jag har inte koll på alla spel jag inte spelar just nu...

Medlem

Enligt Bungie själva kommer man även vid release att kunna logga in på bungie.net och föra över infon från blizzard

Medlem

@unoR:

De 2 första Warmind och Curse Of Osiris är gratis med spelet. Forsaken och Shadowkeep kostar.

Medlem
Skrivet av Peer165:

@unoR:

De 2 första Warmind och Curse Of Osiris är gratis med spelet. Forsaken och Shadowkeep kostar.

Okej. Tack!

Medlem
Skrivet av Gen:

Köpt, förladdat och klart! Tror servrarna blir tillgängliga kl 18 idag.

Ser ut att bli 19!

Gen
Medlem
Skrivet av Vioche:

Kanske de har, men spelar inte aktivt just nu så jag har inte koll på alla spel jag inte spelar just nu...

Sen har de mailat en eller två gånger om saken men du kanske inte kollar mailen heller?

Medlem
Skrivet av unoR:

Bara nya spelare som får dom gamla DLC? Har dedtiny 2 sen förut men tänkte köpa Shadowkeep.

Alla får de gamla dlc allt innan Shadowkeep blir free2play


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:

Alla får de gamla dlc allt innan Shadowkeep blir free2play

Tyvärr inte, Forsaken måste köpas separat för 25 dollar Inte tillgängligt genom steam förens spelet gott live dock, var något strul med Activision och rättigheter.

Om jag nu inte missförstått deras tidigare information då, vi ser väl vid 19!

Gnällkuk

Som tidigare sagt, Forsaken och Shadowkeep ingår INTE i nya gratisversionen. Är man däremot bara intresserad av Shadowkeep t ex går det bra att köpa enbart Shadowkeep.

Stämmer även att den utsatta/planerade tiden för att servrarna ska gå live är vid 19:00 ikväll.
Tvivlar dock på att det blir utsatt tid, om de inte redan planerat för det och har x antal timmar att testa bakom kulisserna. Men förutspår ändå oförutsedda problem, kan tänka mig det blir en stor anstormning av gamla och nya spelare vid 19-tiden


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av SpyzE:

Enligt Bungie själva kommer man även vid release att kunna logga in på bungie.net och föra över infon från blizzard

Yep. Du kommer alltid kunna göra överföringen om du inte gjort den innan. Skulle man vara ute på havet i jobb och komma tillbaka runt jul så kan du även då göra överföringen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Har fört över mitt konto från battle.net till Steam för ett bra tag sedan nu.

En fråga angående free2play-biten. Ser att folk som joinar kommer börja på en power-level av 750.
När jag spelade destiny 2 senast var jag på 450. Kommer gamla spelares powerlevel boostas upp eller hur funkar det?

Edit: Tydligen blir all gear i spelet boosted till 750 med release av shadowkeep...

Edit 2: Hade tydligen redan förladdat spelet men fick felmeddelande att det inte gick.

Medlem

Förladdning har gått innan, så kanske är strul just nu xD
Jag har det nerladdat via steam sen någon vecka sen typ. Det kommer nog


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Gen:

Sen har de mailat en eller två gånger om saken men du kanske inte kollar mailen heller?

Har en separat mail för blizzard inloggningen som jag inte kollar... men för skojs skull gjorde jag det och har ej fått mail av varken bungie eller blizzard gällande flytten.... nåja om det går att göra efteråt så är det lungt, lite missvisande artikel då? står att det är för sent imorron... ? hmmz

Inaktiv
Skrivet av Vioche:

Har en separat mail för blizzard inloggningen som jag inte kollar... men för skojs skull gjorde jag det och har ej fått mail av varken bungie eller blizzard gällande flytten.... nåja om det går att göra efteråt så är det lungt, lite missvisande artikel då? står att det är för sent imorron... ? hmmz

Tyvärr finns inte möjligheten att bli uppringd personligen varje gång de gör något nytt med sitt spel.
Man får helt enkelt hålla koll på nyheter kring spel man är intresserad av och är man inte tillräckligt intresserad av spelet så kanske man inte ska göra så stort väsen kring att man missat nyheter om det?!

Medlem
Skrivet av Managor:

Förladdning har gått innan, så kanske är strul just nu xD
Jag har det nerladdat via steam sen någon vecka sen typ. Det kommer nog

Jag kunde förladda det igår.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Har fört över mitt konto från battle.net till Steam för ett bra tag sedan nu. Går dock inte att förladda spelet än så ska bli intressant att se hur mycket belastning det blir vid 19.
Gissar på fullständigt kaos som med alla andra spel precis vid release

En fråga angående free2play-biten. Ser att folk som joinar kommer börja på en power-level av 750.
När jag spelade destiny 2 senast var jag på 450. Kommer gamla spelares powerlevel boostas upp eller hur funkar det?

Edit: Tydligen blir all gear i spelet boosted till 750 med release av shadowkeep...

Jo det går visst. Du för laddar bara Destiny 2, och all Shadowkeep-content följer med i den förladdningen. Även de som lirar New Light kommer kunna springa runt på månen, därav allt kommer i en fet nedladdning.

Och ja, alla boostas upp till 750 så det blir en "even playing field". Tanken är att du ska kunna ta in några vänner och kunna lira med dem utan problem i och med F2P-modellen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

@uberpwnage2.0:

Var visst redan förladdat men fick ett felmeddelande att det inte gick att förladda

Finns det någon FZ-Klan i Destiny 2? Minns inte att jag sett något om det...

Edit:

Otippat! ;D

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

@uberpwnage2.0:

Var visst redan förladdat men fick ett felmeddelande att det inte gick att förladda

Finns det någon FZ-Klan i Destiny 2? Minns inte att jag sett något om det...

Edit:

Otippat! ;D

https://i.imgur.com/X6TY2su.jpg

Tror det finns, men är inget som jag har koll på tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nog kan man säga det är lite små problem med full server och lite udda mission resets gav till slut upp. väntar tills det är lite mer stabilt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Nog kan man säga det är lite små problem med full server och lite udda mission resets gav till slut upp. väntar tills det är lite mer stabilt.

Jag kom in direkt vid 19 och har spelat utan problem i 3 timmar men nu blev det någon sorts DC och jag står i kö....

Får ta och kolla bungees twitter eller nåt om vad som pågår...

Edit: Kollade precis och ser inga updates överhuvudtaget... Tråkigt!

Gen
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag kom in direkt vid 19 och har spelat utan problem i 3 timmar men nu blev det någon sorts DC och jag står i kö....

Får ta och kolla bungees twitter eller nåt om vad som pågår...

Edit: Kollade precis och ser inga updates överhuvudtaget... Tråkigt!

Jag testade att logga in vid den tiden du skrev inlägget och lyckades inte. Väntade kanske 20 min i kö, sen spelade jag något annat och testade ytterligare två gånger utan att lyckas. Under det tidsspannet så kom det en del uppdateringar på Twitter som avslutades med att de tog servrarna offline.

Inaktiv

Satt till kl 4 oxh spelade igår. Sjukt kul att vara tillbaka i Destiny 2 igen:)

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tyvärr finns inte möjligheten att bli uppringd personligen varje gång de gör något nytt med sitt spel.
Man får helt enkelt hålla koll på nyheter kring spel man är intresserad av och är man inte tillräckligt intresserad av spelet så kanske man inte ska göra så stort väsen kring att man missat nyheter om det?!

Svarade bara att jag inte fått något mail om det :/
Har flyttat mitt konto nu så problemet är löst...
Självklart ber jag inte om att bli uppringd, problemet i grunden var nog FZ artikeln som påstod att det inte gick att göra efteråt då jag uppenbarligen håller viss koll på nyheter kring spelet eftersom jag är här och skriver om det?

1
Skriv svar