Sony välkomnar Bungie

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bungie och deras skräpspel kunde gott förbli exklusiva till MS konsol.

håller med

Inaktiv

Halo 1 PC singleplayer delen är det absolut enda bra som kommit från Bungie.

2# Vet inte om xbux klarar topp ps3 spelen men emotion engine ska ju vara kraftfullare än xbux väl.

3# MAG (256 spelare) finns väl på ps3? case closed det inte klarar stort?.

4# God of War är internt gjort av Sony, det kommer aldrig bli multiplattform.

Medlem

ja jag har inte skälv en PS3 men det blir väl trevligt om mer spel till folket =D synd bara att när gäller sånna här grejor så blir det så jävla mycket trist prat på internet om Din version är sämre än min etc.. ps3 mot 360 etc som alltid

Medlem

är xbox fanboy men man detta var väl inte helt oväntat eftersom dem har sagt att de inte ska göra mer halo(?)... men activision? snälla varför kunde de inte tagit ett annat företag?

Medlem

Ett ubermaxat Halo spel på PS3!! De skulle vara awesome!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Kan bli intressant och se vad dom hittar på för något.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Härligt att Bungie blir fria Microsofts platform om så är fallet.

Medlem

Vad sägs om ett spel liknande Halo: Combat Evolved, men för 360/PS3/PC med grym grafik och mysiga inställningar?
SKulle lätt få mig att värma upp datorn igen

Medlem

Halo 3/ ODST / Reach till PC hade inte varit dumt

Medlem
Skrivet av redmac:

Får de inte vara glada för detta? Måste alla FZ användare vara så jäkla negativa hela jäkla tiden.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

[fanboy on]
360 skulle utan problem klara av samma grafiska nivå som God of War, men spelet skulle måsta skrivas om vilket skulle kosta (och Sony tjänar på att ha det exklusivt). Snarast ska det blir kul att se om Bungie måste helt slopa stora, öppna världar med många fiender och fordon för att kunna släppa till PS3?
Gäller ju att prioritera grafiken, inte innehållet...
[fanboy off]

Fysik, många fiender och fordon är väldigt CPU-relaterat, och den som påstår att Cell-processorn är sämre än Xenon bör läsa på en hel del.

Med andra ord så klarar PS3 av mer fysik, och fler fiender samt fordon, och även bättre AI då även det är CPU-relaterat.

Men skulle Xbox 360 klara GoW 3? Ja utan problem rent grafiskt iaf, men det blir på flera skivor då GoW 3 är 35gb stort. Fast nu äger ju Sony God of War, så vi kommer ALDRIG få veta helt säkert.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Men skulle Xbox 360 klara GoW 3? Ja utan problem rent grafiskt iaf, men det blir på flera skivor då GoW 3 är 35gb stort. Fast nu äger ju Sony God of War, så vi kommer ALDRIG få veta helt säkert.

Tyvärr har du fel, God Of War 3 använder en kantutjämningsteknik som heter MLAA som utförs av Cell processorn. Detta är något xbox 360 inte kan göra (xb360 klarar av som mest 4x MSAA). Bara ett av många exempel.

MLAA kan överstiga "16x multi-sampling anti-aliasing" vilket är helt galen IQ som erbjuds.

Eftersom Cell processorn kan ta över grafiska arbeten som vanligtvis ett grafikkort jobbar med, gör PS3 till en spelkonsol som har mest att ge rent grafiskt sett.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Men skulle Xbox 360 klara GoW 3? Ja utan problem rent grafiskt iaf, men det blir på flera skivor då GoW 3 är 35gb stort. Fast nu äger ju Sony God of War, så vi kommer ALDRIG få veta helt säkert.

Tyvärr har du fel, God Of War 3 använder en kantutjämningsteknik som heter MLAA som utförs av Cell processorn. Detta är något xbox 360 inte kan göra (xb360 klarar av som mest 4x MSAA). Bara ett av många exempel.

MLAA kan överstiga "16x multi-sampling anti-aliasing" vilket är helt galen IQ som erbjuds.

Eftersom Cell processorn kan ta över grafiska arbeten som vanligtvis ett grafikkort jobbar med, gör PS3 till en spelkonsol som har mest att ge rent grafiskt sett.

Är du försäljare möjligtvis:)?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille_H:

Är du försäljare möjligtvis:)?

Ne, bara undervisar folk så de vet hur det ligger till.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

För alla er fanboys, nu har jag en liten läxa åt er.

Om Gears of War skulle finnas på PS3 så skulle PS3 vara den bästa konsolen. PS3 har allt 360 inte har.

Ska skaffa mig ett ps3 på onsdag och kan knappt bärga mig inför God of war 3 och uncharted 2.

Medlem
Skrivet av LoA.:

För alla er fanboys, nu har jag en liten läxa åt er.

Om Gears of War skulle finnas på PS3 så skulle PS3 vara den bästa konsolen. PS3 har allt 360 inte har.

Ska skaffa mig ett ps3 på onsdag och kan knappt bärga mig inför God of war 3 och uncharted 2.

... Inte alls fanboy eller?
Tycker själv det i sig bara är bra, är inte så väldans förtjust i att spel är exklusiva... För min del får de gärna vara multi. Har själv en 360 och gillar den väldigt mycket och enligt mig har 360 och ps3 båda sina exklusiva spel som enligt mig är någorlunda jämbördiga.

Medlem

Orka vara fanboy...

Alla vet ju att PS3 är överlägsen. *gone*


signatur

yolo

Medlem

Hoppas Bungie utvecklar till Ps3, jag gillar verkligen studion


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Men skulle Xbox 360 klara GoW 3? Ja utan problem rent grafiskt iaf, men det blir på flera skivor då GoW 3 är 35gb stort. Fast nu äger ju Sony God of War, så vi kommer ALDRIG få veta helt säkert.

Tyvärr har du fel, God Of War 3 använder en kantutjämningsteknik som heter MLAA som utförs av Cell processorn. Detta är något xbox 360 inte kan göra (xb360 klarar av som mest 4x MSAA). Bara ett av många exempel.

MLAA kan överstiga "16x multi-sampling anti-aliasing" vilket är helt galen IQ som erbjuds.

Eftersom Cell processorn kan ta över grafiska arbeten som vanligtvis ett grafikkort jobbar med, gör PS3 till en spelkonsol som har mest att ge rent grafiskt sett.

Men å andra sidan har 360 ett långt kraftigare/vettigare grafikkort, och alla som någonsin spelat på PC vet vad som avgör med, processor eller grafikkort?
Hur som helst så är det fullt möjligt att göra lika grafiskt imponerande spel, om än de har olika styrkor och svagheter, på båda konsolerna. PS3 har hitintills haft de snyggaste spelen, medan 360-spelen varit mer inriktade på många vapen, stora banor, bra fysik etc.

Mig veterligt så har ingen konsol visat ett spel som varit totalt överlägset och omöjligt att skapa en klon på (likvärdig) på den andra konsolen. Med tanke på hur snyggt Dead Space till Wii är, så säger det en hel del om hur mycket man kan pressa en svag hårdvara om man bara begränsar miljöer, AI, fysik etc.

Medlem
Skrivet av Combalex:
Skrivet av hippie92:

först jolt1 och nu halo till cp3 =((((((((((((

Bungie ska inte göra Halo spel mer.

Och som Redmac sa tidigare, varför måste ni på Fz vara så jävla negativa hela tiden? Varje gång man ser något företag börja ge ut spel till andra konsoller så blir det bara massa gnälliga fanboys. Vill ni inte ha spelen, köp dom inte. Blir ni sura för ni "förlorar" spel, ni kan väl fortfarande spela dom? Vad gör det om andra får göra det med? Lägg av för tusan.

har inget med fz att göra utan att man måste ha en åsikt om nåt, och om den ska höras så gör man den till negativ,. spelar ingen roll om den är sann eller ej så länge den syns och hörs. därför troll gillar internet.

Medlem

Blir väl något tråkigt fps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är väl bra om en utvecklare kan sälja mer spel, tjäna mer pengar och göra bättre spel..? Känns inte direkt som Bungie är särskilt nyskapande å fräscha längre men de har säkert potential fortfarande.

Är väl skit samma om de släpper till en plattform eller alla, så länge jag får ta del av deras spel om det är något att ha... Fattar inte "min! bara min!"-mentaliteten.. och varför man skall bli sur när ens favoritlir släpps till en annan konsoll.. Så jävla menlöst.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

12
Skriv svar