Sjukt imponerande fysikdemo får oss att drömma om framtida spel

Robot
Sjukt imponerande fysikdemo får oss att drömma om framtida spel

Aldrig har en brödskiva som slits itu varit mer eggande.

#bröd, #fysikmotor, #nyhetstips


I am Bread 2, månne?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hannes.theorell:

I am Bread 2, månne?

Jag vill ha det där i VR. Bara stå och dra isär saker hela dagarna.


signatur
Medlem

Fysik är kul. Men när ska fokus läggas på att förbättra A.In i spel Verkar inte ha hänt mycket på den fronten de senaste 20 åren.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fysik är kul. Men när ska fokus läggas på att förbättra A.In i spel Verkar inte ha hänt mycket på den fronten de senaste 20 åren.

Finns folk som jobbar på det med - det är dock något svårare att simulera än vad fysik är.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra fysik i spel saknas verkligen men att sån här avancerad fysik ska komma till avancerade spel idag är väldigt orealistiskt. Den kraften som skulle behövas för detta är ju minst på playstation nivå....... ggr 2, och vem har råd med det liksom?

Medlem

Vet inte om jag vill spela spel som har så realistisk fysik, när det kommer till skottskador. Rätt äckligt faktiskt, kommer ihåg skottskadelektionen från lumpen det var rätt äckliga bilder.

Däremot så vill jag bryta mig in i ett bageri och slita isär bröd i ett spel.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vet inte om jag vill spela spel som har så realistisk fysik, när det kommer till skottskador. Rätt äckligt faktiskt, kommer ihåg skottskadelektionen från lumpen det var rätt äckliga bilder.

Däremot så vill jag bryta mig in i ett bageri och slita isär bröd i ett spel.

ja hehe klart ett spel där man sätter en kula i skallen på någon kanske inte är så mysigt... men nybakat bröd

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja hehe klart ett spel där man sätter en kula i skallen på någon kanske inte är så mysigt... men nybakat bröd

https://images.app.goo.gl/Zx7rq9LQz1j8zeqS9


signatur

IDKFA

Releasehästryttare

Jag skickade in denna video som nyhetstips för ca en månad sen men då va det tydligen inte intressant

Medlem

@Devan: Vet hur det kan kännas. Du får en virtuell kram från mig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Jag skickade in denna video som nyhetstips för ca en månad sen men då va det tydligen inte intressant

Skrivet av Freffo:

@Devan: Vet hur det kan kännas. Du får en virtuell kram från mig.

Åfan!


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Freffo:

@Devan: Vet hur det kan kännas. Du får en virtuell kram från mig.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är ju också sjukt imponerad av denna teknologi så glad att videon fick en artikel, it's all good

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fysik är kul. Men när ska fokus läggas på att förbättra A.In i spel Verkar inte ha hänt mycket på den fronten de senaste 20 åren.

- "Vakter - en inkräktare har dragit isär allt bröd i köket"
15 sekunder senare
- "Det var nog bara vinden"

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fysik är kul. Men när ska fokus läggas på att förbättra A.In i spel Verkar inte ha hänt mycket på den fronten de senaste 20 åren.

Precis. Det känns som om t ex. F.E.A.R. har bättre AI än många nya spel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fysik är kul. Men när ska fokus läggas på att förbättra A.In i spel Verkar inte ha hänt mycket på den fronten de senaste 20 åren.

AI syns inte så bra på video/reklam och de flesta spelar MP där pengarna finns ändå.

Senast jag spelade ett spel med bra AI var nog Halo 3.

Medlem

ooomg så tillfredställande, nu börjar vi snacka!


signatur

//monster

Känns mer som en tvättsvamp som dras isär... but still verry nice


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Ser grymt bra ut, synd att han är så jobbig att lyssna på Bluedrake.

Testpilot

Det är viktigt tycker jag. Så många spel som struntar i så många aspekter av miljöerna.
Förstörbara miljöer och att det ser realistiskt ut ger grym inlevelse.

Bara en sån sak som att kunna sparka in/hugga sönder en dörr och ta sig igenom skulle ge mig enorm tillfredsställelse. Detta efter alla år då dörrar och lyktstolpar varit oförstörbara!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Däremot så vill jag bryta mig in i ett bageri och slita isär bröd i ett spel.

Om inte det här blir årets kommentar på fz blir jag fan förbannad.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vet inte om jag vill spela spel som har så realistisk fysik, när det kommer till skottskador. Rätt äckligt faktiskt, kommer ihåg skottskadelektionen från lumpen det var rätt äckliga bilder.

Däremot så vill jag bryta mig in i ett bageri och slita isär bröd i ett spel.

Föreställ dig bara hur Mortal Kombat spelen kommer vara om kanske 20-30 år. Kommer vi ens kunna se skillnad på grafik och verklighet då? Hur kontroversiellt kommer det att vara med ett spel som ser otecknat ut där karaktärer sliter varandra i stycken? Ska bli kul att se vart det här leder.

Avstängd

Utmaningen med mer avancerade fysikmotorer är inte hur realistiska de kan vara utan att de skall kunna integrera någon som kan spela och interagera med den mycket realistiska miljön.

Sedan ser många spelutvecklare nog inte någon större lönsamhet att utveckla mycket realistiska spel som bara någon 1 % av hela den annars potentiella köpmarknaden kan spela.

Medlem

Realism kommer bli viktigt i vissa spel.-Och med det menar jag att motorer som Unreal kommer som har nu släppt Chaos, som just nu de använder till destructible miljö simulationer. Men Chaos kan mycket mer än så. Blir spännande att se vart det komma gå!!:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi ser dock fram emot att Valve anställer studenterna, släpper två älskade spel baserat på tekniken, och sedan glömmer bort varumärket helt och hållet.

I see what you did there!

1
Skriv svar