Fler än 200 000 spelade Destiny 2 på Steam igår

Robot
Fler än 200 000 spelade Destiny 2 på Steam igår

Flytten till Gabe Newells domän skapar nytt intresse för spelet.

#bungie, #destiny-2, #steam


eld
Medlem

Min stora besvikelse var att se att man skickas rakt in i endgame, finns inget sätt att skapa en karaktär från grunden och uppleva spelet från början, du är redan maxlevlad.

Medlem

200000 igår, hur många idag? En tiondel så många?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av eld:

Min stora besvikelse var att se att man skickas rakt in i endgame, finns inget sätt att skapa en karaktär från grunden och uppleva spelet från början, du är redan maxlevlad.

What? Låter illa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Dunder:

200000 igår, hur många idag? En tiondel så många?

Nästan 220 000 ☺️


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

200000 igår, hur många idag? En tiondel så många?

Fler till och med


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

Min stora besvikelse var att se att man skickas rakt in i endgame, finns inget sätt att skapa en karaktär från grunden och uppleva spelet från början, du är redan maxlevlad.

Skrivet av Fezk:

What? Låter illa.

Jo. Alla börjar på 750 power. Tanken är att man ska kunna spela vilket content man vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo. Alla börjar på 750 power. Tanken är att man ska kunna spela vilket content man vill.

Man kan inte välja alltså? Låter lite trist.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Nästan 220 000 ☺️

Ja, jisses, jag såg det nu. 222000 är de uppe i. Lite oväntat när jag hört/läst så mycket negativt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo. Alla börjar på 750 power. Tanken är att man ska kunna spela vilket content man vill.

Skrivet av Mortaigne:

Man kan inte välja alltså? Låter lite trist.

Tanken är att man ska köpa shadowkeep, där hittar man framtida progression.

Bungie gjorde ett medvetet val så att folk skulle ha ett behov av att köpa dlc't istället för att spela orginalkampanjen under en längre tid, annars hade de enkelt slängt in valet att börja från början eller 750.

Men otroligt tråkigt, såg fram emot att köra igenom spelet igen från början med en progression som kändes naturligare för kampanjen istället för att slängas in som en supergud.

Medlem

Personligen tycker jag det är hur skönt som helst att de tagit bort levlandet bortsett från Seasonal Rank Levels. Det som hindrade mig från att skapa en Hunter eller Titan tidigare var att jag verkligen avskydde att levla om en karaktär från grunden igen. Levels hade noll betydelse ändå liksom.

Snickrar vidare på min Warlock nu först och främst, men kan i lugn och ro nu plocka upp en ny class utan att behöva stressa över att inte få fler Seasonal Ranks.

Medlem
Skrivet av Dunder:

200000 igår, hur många idag? En tiondel så många?

Du kan kolla här;
https://steamcommunity.com/app/1085660

Ambassadör
Xbox
Skrivet av eld:

Tanken är att man ska köpa shadowkeep, där hittar man framtida progression.

Bungie gjorde ett medvetet val så att folk skulle ha ett behov av att köpa dlc't istället för att spela orginalkampanjen under en längre tid, annars hade de enkelt slängt in valet att börja från början eller 750.

Men otroligt tråkigt, såg fram emot att köra igenom spelet igen från början med en progression som kändes naturligare för kampanjen istället för att slängas in som en supergud.

Ja ur businessvinkel så är det väl rätt kanske... Men jag håller med, det hade nog fått mig intresserad om man kunde starta från början. Det är ju oftast resan som är roligare än målet, tycker jag.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Bara jag som upplever att servrarna är lite slöare jämfört med innan? Ser fiender som rubberbandar och teleporterar osv. Kanske har med spelarantalet att göra.

eld
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja ur businessvinkel så är det väl rätt kanske... Men jag håller med, det hade nog fått mig intresserad om man kunde starta från början. Det är ju oftast resan som är roligare än målet, tycker jag.

Yep, tog lite extra hårt mot mig också. Köpte spelet när det kom ut och körde ca 3/4 in, av tidsorsaker hamnade det på hyllan men hade tänkt köra det igen.

Istället för att spelet var som det var så slängs jag in i endgame hub som i princip spoilar hur kampanjen slutar.

Men visst, folk som har kört det 500 timmar redan är nog glada att de inte behöver köra igenom kampanjen igen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Ja ur businessvinkel så är det väl rätt kanske... Men jag håller med, det hade nog fått mig intresserad om man kunde starta från början. Det är ju oftast resan som är roligare än målet, tycker jag.

Du som är story nörd skulle ändå inte få ut något vettigt från att spela från början ändå. Knappt någon story i spelet alls tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Ja, jisses, jag såg det nu. 222000 är de uppe i. Lite oväntat när jag hört/läst så mycket negativt.

Man ser det man vill se

Riktigt roligt att spela Destiny 2 igen. Spelade i 8 timmar igår och bara sprang runt i "gamla" zoner och uppgraderade gear.
Började på nya campaignen idag och det är riiiktigt roligt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av eld:

Yep, tog lite extra hårt mot mig också. Köpte spelet när det kom ut och körde ca 3/4 in, av tidsorsaker hamnade det på hyllan men hade tänkt köra det igen.

Istället för att spelet var som det var så slängs jag in i endgame hub som i princip spoilar hur kampanjen slutar.

Men visst, folk som har kört det 500 timmar redan är nog glada att de inte behöver köra igenom kampanjen igen.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Du som är story nörd skulle ändå inte få ut något vettigt från att spela från början ändå. Knappt någon story i spelet alls tyvärr.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Man kan inte välja alltså? Låter lite trist.

Man kan spela all gammal content om man vill. Det är bara inte obligatoriskt längre.

eld
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Man kan spela all gammal content om man vill. Det är bara inte obligatoriskt längre.

Problemet var att man inte kan välja att börja från början, du kan enbart köra igenom gammal content med max level och fullt utrustad.

Som om att du bara kunde skapa level 60 karaktärer i world of warcraft classic och får höra: "men du kan fortfarande köra alla gamla quests!"

Inaktiv

@eld: Du behöver inte bli arg. Jag bara sa att det går att göra all content om man nu vill det

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

@eld: Du behöver inte bli arg. Jag bara sa att det går att göra all content om man nu vill det

Han är inte arg? Han förklarar ju bara hur det funkar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Han är inte arg? Han förklarar ju bara hur det funkar.

Det var på skoj. Gjorde ju t om en skoj-smiley. Förlåt!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_326725:

Man kan spela all gammal content om man vill. Det är bara inte obligatoriskt längre.

Skrivet av eld:

Problemet var att man inte kan välja att börja från början, du kan enbart köra igenom gammal content med max level och fullt utrustad.

Som om att du bara kunde skapa level 60 karaktärer i world of warcraft classic och får höra: "men du kan fortfarande köra alla gamla quests!"

Mm ja precis det är ju det som blir trist.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Mm ja precis det är ju det som blir trist.

Tycker inte det är trist personligen. Finns ju liknande möjligheter i andra mmorpg där man kan skapa en karaktär som är tillräckligt hög lvl för att kasta sig in i ny content direkt.

Om man missade spelets release så kan jag väl bara säga tough shit. Allt är inte tillgängligt för alla ALLTID.
Sånt är livet. MEN det går att gå genom allt om man nu vill det för storyns skull.

Känns som folk bara gnäller för gnällandets skull i detta fallet. Men det är min åsikt och folk behöver inte hålla med

Inaktiv
Skrivet av eld:

Som om att du bara kunde skapa level 60 karaktärer i world of warcraft classic och får höra: "men du kan fortfarande köra alla gamla quests!"

Ganska dålig jämförelse med wow classic då hela grejen med det är att man grindar från 1 till 60.
Men antar att du inte valde WoW BFA som exempel för att de gör en liknande grej som Destiny 2 med att erbjuda lvl 110 vid köp av nya expansionen. Men men.. folk vänder och vrider hur de vill för att passa in i argumentet

Medlem

En rolig grej en utav mina 3 karaktärer har level 93 och dom andra hade 750. Ska testa den karaktären nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_326725:

Tycker inte det är trist personligen. Finns ju liknande möjligheter i andra mmorpg där man kan skapa en karaktär som är tillräckligt hög lvl för att kasta sig in i ny content direkt.

Om man missade spelets release så kan jag väl bara säga tough shit. Allt är inte tillgängligt för alla ALLTID.
Sånt är livet. MEN det går att gå genom allt om man nu vill det för storyns skull.

Känns som folk bara gnäller för gnällandets skull i detta fallet. Men det är min åsikt och folk behöver inte hålla med

Tänker väl mer att det hade varit trevligt att kunna välja att starta med en karaktär från 0 om man ville. Lite valfrihet sådär.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av eld:

Problemet var att man inte kan välja att börja från början, du kan enbart köra igenom gammal content med max level och fullt utrustad.

Som om att du bara kunde skapa level 60 karaktärer i world of warcraft classic och får höra: "men du kan fortfarande köra alla gamla quests!"

Fake news, du är inte max level (du startar som 750, max för tillfället är 960+) och du är lika fullt utrustad som om du hade börjat på 0.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Tänker väl mer att det hade varit trevligt att kunna välja att starta med en karaktär från 0 om man ville. Lite valfrihet sådär.

Det är en helt okej tanke när man snackar ett helt nytt spel. Men ja.. nu har ju detta varit ute ett tag så vetifan om det är läge att gråta över gammal content i nuläget!?

12
Skriv svar