Bekräftat - Red Dead Redemption 2 kommer till pc!

Medlem

Köpte det till ps4. Så jäkla besviken på gameplay och att behöva klappa hästen.
Fan orka

Medlem

Trevligt, men hade ärligt talat hellre sett första spelet till PC.

Skrivet av Jinxswe:

Kommer enbart köra singelplayer. Tänker inte röra multi efter gta

Har haft rätt skoj i multi på PS4. Multiplayer i GTAV på PC är nog den värsta sörjan jag nånsin upplevt. Mängden hackers är ju helt otroligt.

Medlem

Väntar nog på en rea, har ju redan sett spelet på livestream så jag känner till handlingen och karaktärerna. Det blir såhär när dom envisas med att INTE berätta om spelet kommer till PC, vi lever ju i livestreamens tidsålder då man kan se spelen på Twitch innan dom ens släpps.
Hoppas FZ skriver om hur PC-versionen är när det gäller FOV och kontroll med mus och tangentbord!

Redaktör
Skrivet av Jonny Myrén:

Kul... Jag köpte alltså Red Dead Redemption 2 bokstavligt talat IDAG till PS4 Pro. Det håller på att laddas ned JUST NU!

Efter månader av väntan på PC-versionen fick det vara nog... Och så kommer det här. Nu blir jag ju illa tvungen att vänta en månad till och se på PS4-versionen som några hundralappar i sjön Perkele

Går bra för dig och din nya konsol.


signatur
Medlem

Jag tror inte att det kommer till GoG, men tänker hoppas ändå. Jag köper det nog i Rockstars egen butik när jag tröttnat på att vänta.

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Går bra för dig och din nya konsol.

Mjo. Men så länge Death Stranding och FF7-remaken levererar så får jag nog klassa mig som nöjd.

Geeks Gaming
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har haft rätt skoj i multi på PS4. Multiplayer i GTAV på PC är nog den värsta sörjan jag nånsin upplevt. Mängden hackers är ju helt otroligt.

Fuskare, sharkcards, pay2win saker.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Förstår inte varför de inte bara släpper till PC direkt vid release. Nu har jag kört det på xbox och har inget intresse av det till PC.

För att det säljer mycket bättre på detta viset. Vissa köper spelet en gång till. Och sen så får spelet en massa uppmärksamhet i media igen när det släpps till PC vilket även kommer medföra en liten boost i försäljningen till konsolerna igen.
Jag köpte ex GTA V två gånger en gång när det kom till Xbox 360 och en gång när det kom till PC om det kom till PC direkt skulle jag bara ha köpt det en gång.
En vän köpte en xb360, en xbone och en PC version av spelet.

Medlem

Nej tack, hade inte gett Rockstar pengar om jag så fick betalt själv för det. Ett av de absolut vidrigaste spelföretagen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nice! Har det på PS4, men jag ogillar handkontroll (om jag inte spelar FIFA...) och använder sällan konsollen, så jag har faktiskt inte ens spelat klart kampanjen... Blir nya tag nu!

Skrivet av Jonny Myrén:

Kul... Jag köpte alltså Red Dead Redemption 2 bokstavligt talat IDAG till PS4 Pro. Det håller på att laddas ned JUST NU!

Efter månader av väntan på PC-versionen fick det vara nog... Och så kommer det här. Nu blir jag ju illa tvungen att vänta en månad till och se på PS4-versionen som några hundralappar i sjön Perkele

Förlåt men.. Hahaha!

Medlem

1 månad extra väntan.. Oh well, bättre än 6 iallafall.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har haft rätt skoj i multi på PS4. Multiplayer i GTAV på PC är nog den värsta sörjan jag nånsin upplevt. Mängden hackers är ju helt otroligt.

Jo, provade spelet online igen. Blev dödad av en lägereld som spawnade under mig hela tiden. Avinstallerade spelet direkt efter det.

Kommer ändå skaffa RDR2 till pc, fast det blir nog bara singleplayer.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skrivet av rmpyro:

Jo, provade spelet online igen. Blev dödad av en lägereld som spawnade under mig hela tiden. Avinstallerade spelet direkt efter det.

Kommer ändå skaffa RDR2 till pc, fast det blir nog bara singleplayer.

Haha okej, ja det lät inte som en bra upplevelse för dig då

Medlem

YES

Medlem

Köpte vid release till PS4 Pro, men slutade spela efter kanske 5-10 timmar. Maken till segt spel får man leta efter... Men känner jag mig själv så bra som jag tror att jag gör kommer jag förmodligen att köpa det igen till Steam...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

RTX ON?


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Fantastiskt, blir ett Steam köp i December då.

Medlem

YEEES!
tålamodet att inte köpa det till PS4an har äntligen burit frukt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lär väl kräva Rockstars launcher oavsett så ingen mening med att vänta på Steam-release gissar jag?

Medlem
Skrivet av marsson90:

Köpte vid release till PS4 Pro, men slutade spela efter kanske 5-10 timmar. Maken till segt spel får man leta efter... Men känner jag mig själv så bra som jag tror att jag gör kommer jag förmodligen att köpa det igen till Steam...

Låter inte bra. Då är det nog inte något spel för mig.

Medlem

Taggad till max, såklart


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Låter inte bra. Då är det nog inte något spel för mig.

Grymt välgjort, men varenda liten grej man gör har oerhört detaljerade animationer, som tar sin tid. Efter ett tag slutar det vara fascinerande och imponerande och blev bara segt för mig, och det kändes som att man konstant styrde ett bakis kylskåp fäst ovanpå en sköldpadda när man sprang runt som Morgan


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skrivet av fantomsmurfen:

Låter inte bra. Då är det nog inte något spel för mig.

Nej, det är inte alls som 1:an som var mer som GTA fast i vilda västern. 2:an är betdyligt segare, lite mer åt simulation hållet.

Varför köpa på Steam när man ändå kommer behöva ha social club ...eh jag menar Rockstar Launcher igång ändå 😂


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Yes jag visste det, Jesus Lever!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av marsson90:

Grymt välgjort, men varenda liten grej man gör har oerhört detaljerade animationer, som tar sin tid. Efter ett tag slutar det vara fascinerande och imponerande och blev bara segt för mig, och det kändes som att man konstant styrde ett bakis kylskåp fäst ovanpå en sköldpadda när man sprang runt som Morgan

Har de inte löst sävligheten då kan det likväl vara.

Medlem

Kul för de som inte har spelat det, jag kommer inte köpa det igen, det är bra men storyn är inte värd att gå igenom igen och med tanke på Rockstar så finns det inte en chans att jag tänker hoppa in i deras förbannade skit Online delar.

Medlem

Grisar kan flyga alltså?! Nä men med tanke med deras lansering av launcher så låg det nära till hands att det skulle komma, varför skulle de annars bemöda sig med sånt skit?

Passar perfekt med tanke på att jag kommer nog avpollettera min 5 år gamla burk, har nämligen skjutit upp med att investera i en ny PC och skärm tills vintern någon gång.
Sen kanske man inte köper det på dag ett men då har man eventuellt muskler till att spela det åtminstone. Trevligt!
---------------
Släppte Rockstar denna nyhet i samband med något speciellt så där annars?
Ingen mässa eller dylikt?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Testpilot

Som väntat, kanske lite tidigare än vad jag förväntade mig men det är hård konkurrens om spelen nästa år när de nya konsolerna kommer.

Skriv svar