Behöver hjälp med karta + program

Medlem
Behöver hjälp med karta + program

Godafton.

Jag arbeter för tillfällit med ett project ang "Axis and Allies" ett gamalt brädspel som handlar om 2nd världskriget.

Anyway... det finns ett online project vid namn "TripelA" som har funnits ca 3år. Det är bara frivilligt folk som gör ett gratis version av spelet på datorn. Det gjordes ett dataspel för länge sedan men ägarna av spelet bryr sig inte 5 öre om spelet, spelet har tonvis med buggar, errors och saker som helt gör att det inte går spela. Så istället går frivilligt folk ihop och gör en egen version av det.

Men förra veckan så damp in ett hotelsebrev ifån Hasbro som är ägarna av det hela. Och hotade med stämmning osv.

Så just nu ska vi göra om lite grafik, osv... så nu till vad jag skulle vilja ha hjälp med.

Vi behöver fixa nya bilder på trupper, nya trupper på världskartan mm.

Just nu är jag på jakt efter en världskarta. Desto simplare desto bättre. Den skulle kunna vara 3 färgad, Vit, blå och landsgränser med svart. För mycket info om namn på kartan, städer, land namn, färger för skog osv... desto mera gör det hela bara sämre.

Jag har grubblat lite på Google maps. Men har inte lyckats hitta nån map att ladda ner och ta tonvis med screenshot och sedan puzzla ihop i Photoshop är ju självkart en möjlighet men går det undvika tonvis med onödigt arbete så är det ju att föredra ;O)

Sedan om det nu visar sig vara den enda möjligheten är det någon som råkar ha några kundskaper om ett bra program eller plugin som skulle kunna göra allting lättare ?

** Fråga 1**
Förslag på var man kan få tag på kartor som är lämliga.

** Fråga 2**
Program / plugins som kan hjälpa till med det hela.

Tripel A hemsida för folk som eventuellt skulle vara intreserade av spela spelet eller hjälpa till med någonting.
http://triplea.sourceforge.net/

Tack på förhand
//James

Medlem

här har du en extremt högupplöst karta som tar bara 350kb, den är extremt simpel men som sagt, väldigt stor.

Inga städer är utmarkerade, men det är väl inte allt för viktigt i axis & allies, eller?

google är dock en perfekt sida att söka på världskartor.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar