Vilket spel tänker jag på?

Medlem
Vilket spel tänker jag på?

Jag satt och granskade min tidigare tråd vid namnet "Vilket spel tänker du på?" och kom på en liten twist.

Det är väldigt simpla regler. Det börjar med att jag ger er en beskrivning av ett spel, sedan ska ni gissa på vilket spel jag tänker på. Självklart får vi använda sunt förnuft så det inte blir omöjligt svårt att gissa :).

När rätt gissning har landat så rättar personen som gav beskrivningen och sen får den som gissade rätt ge nästa beskrivning.

Det blir lite grann som "gissa spelet via bilden".

Vi kan även göra så att vi använder ett poängsystem som i den tråden så det blir lite roligare :).
Alltså: Poäng - Namn(alt. namn,namn).

Min beskrivning:
Spelet jag söker är ett väldigt mysigt och mystiskt spel som leder spelaren in i världar som innehåller både magi och logik. Det innehåller många fängslande moment som ger dig många timmar av funderande och problem lösningar.

Medlem
Medlem
Medlem

Limbo of the Lost?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det låter som en generisk beskrivning av äventyrsspel. Kan man få en ledtråd?

OT: Vi behöver snart en ny sektion på forumet där gissa spelet/filmen/fordonet och alla andra lektrådar kan samlas.

Medlem

Med tanken på hur många spel som innerhåller magi och logiska problemlösningar i mysiga och mystiska världar så lär det ta 10 sidor med kommentarer innan någon gissat rätt.

Medlem

Spelet jag beskrev innehåller specifikt detta, mer än de flesta sådana. Men spelet lanserades vid sent 90-tal.
Inga rätta gissningar än.

Håller med om att det borde finnas en enskild sektion för lekar m.m. men det är alltid lika kul :).

evh
Medlem

Outcast?


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Heroes of Might and Magic?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Stämmer tyvärr inte, sista ledtråden leder:
Spelet leder dig in i världar så som Stark & Arcadia.

Medlem

The longest journey?

Medlem
Medlem

Min tvetydiga beskrivning:

Huvudkaraktärens sanna identitet har gömts av forna mästare och efter en "flygolycka" blir vår hjälte tvingad att fly ifrån den korrupta värld där han nu är fångad. I denna jakt blir han tvingad att befria en före detta fiende som inte är så maskulin som man kan tro.

Under vår huvudkaraktärs resa återvinner han sakta sin före detta kraft och långt efter flykten från den korrupta planeten blir vår hjälte tvingad att bestämma vilken av hans två identiteter som han verkligen är.

Får se om någon lyckas lista ut den här.

1- andymikel

Medlem

Glöm inte poängtera dig själv

Medlem
Medlem

Låter nästan som Bioshock?

EDIT: Det låter inte alls som Bioshock kom jag på nu, men ändå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Cyr
Medlem
Skrivet av andymikel:

Min tvetydiga beskrivning:

Huvudkaraktärens sanna identitet har gömts av forna mästare och efter en "flygolycka" blir vår hjälte tvingad att fly ifrån den korrupta värld där han nu är fångad. I denna jakt blir han tvingad att befria en före detta fiende som inte är så maskulin som man kan tro.

Under vår huvudkaraktärs resa återvinner han sakta sin före detta kraft och långt efter flykten från den korrupta planeten blir vår hjälte tvingad att bestämma vilken av hans två identiteter som han verkligen är.

Får se om någon lyckas lista ut den här.

1- andymikel

Arcanum?

Medlem

Nope Bioshock och Arcanum är det inte. Blir väl en ledtråd senare ikväll om ingen kommer på det.

Medlem

KOTOR!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Medlem

kunde man nästan gissa via avataren


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Mitt Spel:
Det utspelar sig under Andra Världskriget. Du spelar som en Amerikansk soldat som är på flera ställen i Europa. Här är dem i utval: Nordafrika, Norge, Frankire och tyskland. du kommer att spränga en tysk ubåt och du kommer att använda förklädnaden. Du är för det mesta ensam.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hidden & Dangerous 2?


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

nope


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

edit: gissar istället på "Sniper Elite"

Medlem

MacNille, du glömde även poängteringen :), kika på andymikel's post.

Medlem

Medal of Honor : Allied Assault?

Medlem

Rätt. Och förlpåta mig för att jag glömde poängen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Yay! grym jag är.. men nu måste jag komma på nåt oxå hmm..

Medlem

Varför dör alla roliga trådar?

Nytt spel

En pistolviftande kostymnisse knockar skurkar i vansinnig takt tillsammans med en våldsam långörig vän.

1- andymikel, Hixor, Macnille

12
Skriv svar