Se Call of Duty: Black Ops

Medlem

Jag tycker det ser coolt ut! Men jag gillade ju även MW2...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Karlssson:

Call of duty Modern Warfare 2 har bara blivit sämre. Man kan bara köra 32 spelare eller 18 eller vad det nu var. Jag ser inte fram emot nästa call of duty. Kanske om dem har fått till en mycket bra singelplayer campaign som i Modern Warfare 2 och även 64 spelars läge.

/Jesper:)

ugh, no offense dedikerade servers vill man ha men 64 spelare i ett Cod spel? Nej tack nu får du nog tänkta till lite.

Det blir totalt kaos med 32 så det det räcker.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Karlssson:

Call of duty Modern Warfare 2 har bara blivit sämre. Man kan bara köra 32 spelare eller 18 eller vad det nu var. Jag ser inte fram emot nästa call of duty. Kanske om dem har fått till en mycket bra singelplayer campaign som i Modern Warfare 2 och även 64 spelars läge.

/Jesper:)

ugh, no offense dedikerade servers vill man ha men 64 spelare i ett Cod spel? Nej tack nu får du nog tänkta till lite.

Det blir totalt kaos med 32 så det det räcker.

Beror ju på banans storlek?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Dedikerade servrar till denna titel är väll redan bekräftat eller hur? För då blir det ett garanterat köp iaf.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Lär bli skräp precis som alla andra CoD efter ettan.

Medlem

Ser ut som AUG HBAR (LMG) kommer finnas


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lär bli skräp precis som alla andra CoD efter ettan.

CoD2 och CoD4 var grymma spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Gottn:

Ser ut som AUG HBAR (LMG) kommer finnas

Nej, som jag sa så är det där bara en vanlig Steyr AUG. med andra ord så är den mindre pipan vilket gör den till en vanlig automatkarbin. Tänk den som finns i CS.

Medlem
Skrivet av zauii89:

IW släppte vad 2-3 custom maps medans Treyarch har släppt uppemot 9 stycken... Deras patcher mycket mer omfattande samt bättre stöd för mod toolsen än vad IW hade till Cod4.

Nää IW kan dra åt helvete, om någon kan rädda Cod så är det Treayarch, har inga förhoppningar på Respawns nästa över huve taget.

Till CoD4:MW1 så släppte IW 4 stycken nya banor till spelet. Kanske inte lika omfattande som 9 av Treyarch, men till CoD:MW2 så kan du inte ens gnälla än på hur många banor som spelet har fått, CoD:WaW har haft sen November 2008 att släppa nya banor, MW2 bara sen ett halvår sen, och för några månader stannade säkert 70% av produktionen upp pågrund av IW vs Activision skandalen. Sen om spelet hade mod-tools tillskillnad mot Modern Warfare 2 är ju totalt irrelevant. Detta är ju för att spelet byggde ju på motorn för CoD4:MW1 som hade redan mod-tools. Treyarch fick allting levererat på silverfat att sen sitta och pilla till en förbättring efter att CoD4 var klart.
Vad säger här att Treyarch inte också kommer helt enkelt tvingas göra samma sak som IW?

Vi kan ju som exempel dela upp spelen här i generationer.

Första generationen:
CoD1, CoD2, CoD3.

Andra generationen:
CoD4:MW1, CoD:WaW

Tredje Generationen:
CoD4:MW2, CoD:BO

Om vi säger att emellan Andra och Tredje generationen så fick Activision sin snilleblixt att tvinga på IW att slopa dedikerade servrar för istället komma på en metod som skulle tvinga spelare att betala för banorna och ha det svårare att spela piratade spel så hamnar då självklart CoD:WaW utanför denna ändringspunkt. Våren 2009 hadde ju IW talat om att MW2 skulle ha samma underbara multiplayer som MW1. Sommaren 2009 blev det helt plötsligt tyst. Hösten 2009 utannonserade IW sitt IW.NET till allas förvåning och ilska. Alltså, detta kom 1 ÅR efter releasen av CoD:WaW.

Nä, min prognos säger helt enkelt att CoD:BO kommer gå igenom samma process som CoD4:MW2. Av de bilderna i trailern att döma ser spelet också väldigt likt ut MW2 grafikmässigt, alltså samma motor.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

TRailern var väldigt tillintet sägande. Får väl se mer när de börjar rulla in lite mer gameplay videos. Hoppas dom inte börjar med sin månadsavgift skit bara.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av zauii89:

IW släppte vad 2-3 custom maps medans Treyarch har släppt uppemot 9 stycken... Deras patcher mycket mer omfattande samt bättre stöd för mod toolsen än vad IW hade till Cod4.

Nää IW kan dra åt helvete, om någon kan rädda Cod så är det Treayarch, har inga förhoppningar på Respawns nästa över huve taget.

Till CoD4:MW1 så släppte IW 4 stycken nya banor till spelet. Kanske inte lika omfattande som 9 av Treyarch, men till CoD:MW2 så kan du inte ens gnälla än på hur många banor som spelet har fått, CoD:WaW har haft sen November 2008 att släppa nya banor, MW2 bara sen ett halvår sen, och för några månader stannade säkert 70% av produktionen upp pågrund av IW vs Activision skandalen. Sen om spelet hade mod-tools tillskillnad mot Modern Warfare 2 är ju totalt irrelevant. Detta är ju för att spelet byggde ju på motorn för CoD4:MW1 som hade redan mod-tools. Treyarch fick allting levererat på silverfat att sen sitta och pilla till en förbättring efter att CoD4 var klart.
Vad säger här att Treyarch inte också kommer helt enkelt tvingas göra samma sak som IW?

Vi kan ju som exempel dela upp spelen här i generationer.

Första generationen:
CoD1, CoD2, CoD3.

Andra generationen:
CoD4:MW1, CoD:WaW

Tredje Generationen:
CoD4:MW2, CoD:BO

Om vi säger att emellan Andra och Tredje generationen så fick Activision sin snilleblixt att tvinga på IW att slopa dedikerade servrar för istället komma på en metod som skulle tvinga spelare att betala för banorna och ha det svårare att spela piratade spel så hamnar då självklart CoD:WaW utanför denna ändringspunkt. Våren 2009 hadde ju IW talat om att MW2 skulle ha samma underbara multiplayer som MW1. Sommaren 2009 blev det helt plötsligt tyst. Hösten 2009 utannonserade IW sitt IW.NET till allas förvåning och ilska. Alltså, detta kom 1 ÅR efter releasen av CoD:WaW.

Nä, min prognos säger helt enkelt att CoD:BO kommer gå igenom samma process som CoD4:MW2. Av de bilderna i trailern att döma ser spelet också väldigt likt ut MW2 grafikmässigt, alltså samma motor.

Fast WaW började utvecklas ungefär samtidigt som Cod4, inte efter att det spelet släppts.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av simon857:

för spelen som treyarch är som billiga kopior, kolla bara på cod waw, spelet är seriöst helt ruttet iaf i mp delen...

100 ggr bättre än mw2 och bättre supportat än Cod4 med 6+ custom maps och tonvis av patchar m.m

De gör ett jävla mycket bättre jobb än IW iaf, de lär nog ha lärt sig ett och annat.

tssss vad naiv du är ^^, snart kommer activision och öppnar dina ögon


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Fast WaW började utvecklas ungefär samtidigt som Cod4, inte efter att det spelet släppts.

Inte samtidigt, ungefär kanske ett år efter utvecklingen började för CoD4, och fortfarande så fick dem en färdig motor av Infinity Ward och mod-verktygen de släppte efter releasen var densamma som CoD4s med vissa förbättringar. Dock så pekar ju detta ännu mera att CoD:WaW var utanför ändringspunkten jag talade om.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Keasar:

Meh, special trupper som vanligt. Börjar bli mäkta trött på det. Vill ha armeer och soldater överallt, både på min sida och fiendens.

Såg ut som Modern Warfare 2 grafikmässigt av de små snuttarna att bedöma. Nä, jag ser hellre fram emot vad Respawn tänker hitta på härnäst, CoD är nu dött utan Infinity Ward.

Och ja, jag vet vem som gjorde Modern Warfare 2, men Infinity Ward pushades och tvingades till att göra spelet. Jag tror Infinity Ward hadde gjort ett bättre jobb om de hadde fått fria händer att göra vad de ville.

Skrivet av Makarov:

Verkar trevligt, blir det någorlunda likt WaW så är det ett säkert köp för mig. Dedicated servers, gratis maps, nazi zombies(fast kanske inte nazis i detta spelet ) osv.

Bara jag som sitter här och tror Activision kommer snart insvepande och buttrapear alla med att utannonsera Black Ops går på IW.NET liknande system och kartorna kommer kosta 15 dollar för 5 styck?

Bara för att Treyarch kunde släppa banorna gratis betyder inte att dem kommer göra det för nästa spel. Infinity Ward släppte sina banor gratis för CoD4:MW1, logiken som ni då drar upp för WaW säger då att de skulle ha gjort samma sak för MW2.

Samt också att efter ha lyckats sälja... (vad är det, 2.5 miljoner mappacks på de första 24 timmarna?) så tror jag inte Activision tänker släppa en sådan chans för lite extra säkra slantar i sina fickor.

IW släppte vad 2-3 custom maps medans Treyarch har släppt uppemot 9 stycken... Deras patcher mycket mer omfattande samt bättre stöd för mod toolsen än vad IW hade till Cod4.

Nää IW kan dra åt helvete, om någon kan rädda Cod så är det Treayarch, har inga förhoppningar på Respawns nästa över huve taget.

Dessvärre funkar inte ditt resonemang. Activision släpper spel inte Treyarch och Activision har upptäckt att det går att tjäna en massa slantar på DLC. Tror du att de kommer att släppa det? Att tro att spelskapare är något annat än kapitalister med vinstintresse (vilket de borde vara) är bara barnsligt och dumt!

Medlem
Skrivet av Nercis:

TRailern var väldigt tillintet sägande. Får väl se mer när de börjar rulla in lite mer gameplay videos. Hoppas dom inte börjar med sin månadsavgift skit bara.

Det är en teaser o inget annat. Om man kallar detta en trailer är man halvt dum i huvudet ^^

Medlem

Fasen, jag hoppades på att det skulle bli ungefär som första CoD. Vanliga soldater som kämpade och bara en liten bit spec ops liknande material (Britternas kampanj).

Det ör dags att gå back to basic för Cod serien imo, förresten. Såg jag en kille springa runt med bullpop?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bara jag som heja till på release datum 11/9 ? ... lite osmakligt kanske?

Era
Medlem
Skrivet av darkfate:

Bara jag som heja till på release datum 11/9 ? ... lite osmakligt kanske?

Amerikanskt sätt att skriva datum. 11/9 är 9:e november.

Medlem

Blir ju inte förvånad om activison betalar för banor när dem säkert ligger bakom blizzard beslut att sälja en ingame mount för 20 euro

Stg
Medlem

Den sa ju fruktansvärt mycket...

12
Skriv svar