Need for Speed: Heat har gått guld

Robot
Need for Speed: Heat har gått guld

Nästa del i racing-sagan är klar och släpps om en månad.

#Electronic-arts, #Need-for-speed-heat


Medlem

Jag misstolkar uppenbarligen "Har gått guld".. det låter för mig som att spelet har nått många förbokningar, höga betyg m.m. ... men uppenbarligen betyder det "bara" att spelet nu trycks i skivor och snart redo för att säljas?

Redaktör
Skrivet av rewoX:

Jag misstolkar uppenbarligen "Har gått guld".. det låter för mig som att spelet har nått många förbokningar, höga betyg m.m. ... men uppenbarligen betyder det "bara" att spelet nu trycks i skivor och snart redo för att säljas?

Ja, ”gone gold” är ett gammalt branschuttryck som säger i stil med att en (guldfärgad?) master-skiva skickats till cd-tryckeriet för produktion.

Har jag för mig. Mer insatta får gärna förtydliga.


signatur
Medlem

Benämningen betyder: A game has "Gone Gold" when the final master copy has been produced at the developer and sent off for replication, packaging and shipment. The game is not yet released, but it will typically be around 2-3 weeks (sometimes less) before it begins appearing on store shelves and online pre-orders arriving at doorsteps. The term itself comes from the old practice of recordable CDs being manufactured with gold film. Hence the gold colored CD actually being the source, with no reference to copies sold as in the recording industry.

Medlem

"If the words don't add up, its usually because the truth wasn't included in the equation" - uknown

Medlem

ser ut som need for speed underground 1-2


signatur

//monster

Medlem

Vore trevligt med ett arcad som INTE är pinsamt (fysiken exkluderad så klart).
(helst renskrapat från mekmod o vad helst trams).

Bortsett det..."mjaähapp" grafiskt , tekniskt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar