Star Citizen Alpha Patch 3.7 - Välkommen till underjorden

Quake-konnässsör
Star Citizen Alpha Patch 3.7 - Välkommen till underjorden

Det är snart dags för Star Citizens tredje uppdatering för i år, alpha patch 3.7. Med denna patch kommer det en uppdaterad AI, äntligen mission sharing och nu de första stegen mot en underjordiska värld!

Character Customization System v2

Vi fick se den första inblicken i hur karaktärs skapandet skulle gå till ihop med 3.5, ett system som CIG kallar för DNA Face Customization. I patch 3.7 kommer vi får en uppdaterad version av detta system.

Grottor och FPS Mining

Patrick Gladys och Florian Sollaneck gjorde det känt tidigare i år att det kommer att komma grottor till spelet i olika slag och storlek. Och nu i 3.7 kommer den första grot typen kom in. Vilket inte bara kommer att erbjud en spännande resa ner i underjorden. Utan också möjligheten att tjäna pengar på det mineraler som vi kommer att kunna bryta med hjälpa av laser som finns på det handhållna verktyget multi tool,

Harvestables och Personal Commodity Inventory

Hittills har man enbart kunna bära på vapen, ammo, granater och några medi- / oxypens, men snart kommer ett personligt inventory system implementeras som gör det möjligt att bära andra saker förutom vapen. Ihop med detta så kommer också den första implementeringen av olika växter som går att skörda. Det kan då vara växter som man hittar på de olika månar och planeter i spelet idag. Om man är intresserad av en MISC Endeavor så kan detta vara intressant, då en av Endeavorns huvuduppgifter är just att odla olika typer av växter och andra grödor.

IFCS Proximity Assist

Intelligent Flight Control System (IFCS) Proximity Assist kommer vara ett automatiserat system som hjälper spelaren att inte krocka in i närliggande objekt. Systemet gör att den saktar ned farten och gör att man kommer få en mera kontrollerad flygning i låga hastigheter. Systemet kommer inte hindra spelare från att flyga lågt och i höga hastigheter, utan enbart kommer att aktiveras när spelaren flyger sitt skepp i lägre hastigheter. Spelaren kommer att kunna stänga av detta system ifall det inte faller en i smaken, eller på annat sätt ställer till det för en själv.

Nya skepp

AEGIS Vanguard Harbinger & Vanguard Sentinel
Två nya typer av skeppet AEGIS Vanguard kommer ut till patch 3.7, Harbinger och Sentinel. Dessa två skepp är väldigt olik varandra!

Vanguard Harbinger

Vanguard Harbinger är en bomb-skepp som har bytt ut sina flyktkapslar och andra “onödiga” utrymmen för att få in så mycket raketer och andra explosiva utrustningar som möjligt. Ett skepp som kan vara värt att ha i en mindre anfalls grupp.

Vanguard Sentinel

Vanguard Sentinel försöker istället att strida på ett annat sätt, elektronisk krigföring, avledande missiler och EMP laddningar. En av Sentinels uppgifter kommer vara att lamslå motståndarnas skepp och på ett sådant sätt hjälpa sina vänner att göra striderna lättare.

Vanguard varianter, från vänster: Warden, Harbinger & Sentinel

Banu Defender

Xi’an Khartu-al var ett av de första skeppen som vi fick se i spelet som påminde om utomjordiska rasen Xi’an tänk på skeppskonstruktion. Sedan var det dags för Vanduul Scythe och vi fick se hur Vanduul bygger sina skepp. Nu är det dags för rasen Banu att göra sin entre med Banu Defender. Detta skepp, som också namnet implementerar, är i första hand ett skepp som ska skydda mot fientliga angrepp. Man ser oftas flera av dessa skepp i anknytningar till större fraktskepp, såsom skeppet The Merchantman.

Banu Defender

RSI Mantis

RSI Mantis, som är det första skeppet av sitt slag. RSI Mantis är utrustad med Quantum Enforcement Device (QED), en utrustning som är anpassad för att kunna blockera Quantum Drive på närliggande skepp. Det verkar finnas två olika valmöjligheter för QED, Quantum Snare eller Quantum Dampening.
Skeppet i sig kommer inte vara bra på strid och har svårt att försvara sig själv, och behöver absolut en eskort med ett par skepp. Ett supportskepp på alla sätt med andra ord.
Något som vi inte har fått svar på ännu, är om man kan ha detta skepp i något av de olika hangarskeppen, 890Jump, Idris, Kraken etc, och om man kan ha Quantum Snare aktiverad samtidigt som den är i hangaren i ett annat skepp. Om det skulle vara så skulle detta skepp vara ett måste ifall man ska jaga andra spelare.
Skeppet kommer också släppas ihop med alpha patch 3.7, som förmodligen kommer väldigt snart. Skeppet är väldigt tidigt under utvecklingsstadiet sååååå, be prepared for 'em features.

Quantum Snare
Quantum Snare gör att skepp inom en större radie runt RSI Mantis skeppet har svårt att använda sin Quantum Drive. Ett sätt som gör att skepp inte flyr undan ett anfall. Den effektiva radien runt RSI Mantis är mellan 10 - 20km. Det kommer också vara möjligt att skepp som flyger i Quantum Drive längs en runt, och om en RSI Mantis har Quantum Snare aktiverad längs rutten så kommer skeppen som åker i Quantum Drive att återgå till normal hastighet och tas ur Quantum Drive. För att hålla detta system aktivt krävs en väldigt stor energi och uppladdningen av QED kommer inte vara direkt, utan kommer ta en bra stund.

Quantum Dampening
Quantum Dampening är det andra användningsområdet som gör att skepp inte kan använda / aktivera Quantum Drive. Skillnad mellan Quantum Dampening och Snare, är att Quantum Dampening kan aktiveras direkt och behöver ingen längre uppladdning. Quantum Dampening har dock inte lika stort effektivt område, enbart en radie på 2000m.

Quantum Markers
RSI Mantis kan också spåra skepp med hjälp av Quantum Markers och vart skeppen har tagit vägen när de har åkt iväg med hjälp av Quantum Drive.

RSI Mantis

Mission Sharing

Något som många, i alla fall hos oss, har saknat är att kunna göra uppdrag tillsammans när man sitter och spelar Star Citizen, saknas en känsla av gemenskap. Men i 3.7 så kommer vi få ett sätt att dela med sig av uppdragen till sina vänner och inte längre behöva åka runt i den kalla rymden och göra uppdragen själva. Belöningen för att klara av ett uppdrag delas upp på de som är med och gör uppdraget.

Ship Rental

Att hyra skepp i Star Citizen idag är lite knepigt, då man egentligen köper skeppet istället för att hyra det och behåller skeppet till nästa reset / patch uppdatering. Att köpa skeppet är väldigt dyrt, beroende på vilket skepp du tänkte köpa. Att hyra skeppen kommer bli betydligt billigare, men sedan har du skeppet enbart under en viss period. Att hyra skepp kommer bli möjligt till patch 3.7.

Weapon Attachments v2

Vi kommer få se fler typer / variationer på tillbehör som man kan utrusta sina vapen med.

AI

Ihop med patch 3.7 kommer vi få se förbättringar till spelets AI både i skeppstrider och markstrider, och förhoppningsvis så stirrar inte fienderna på en i tio sekunder innan de börjar skjuta på en.

Spela med stor svensk organisation / guild i Star Citizen
Vi i den Svenska Star Citizen organisationen / guilden ASGARD, ser mycket fram emot den kommande patch 3.7 och kommer att spela flitigt när dom släpps, Precis som vi gör idag! Om du är nyfiken på Star Citizen och vill ha några att spela med, kom med och spela med oss på lördag kvällar 19:00!

asgardgaming.se
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord discord.asgardgaming.se

ASGARD Twitch

Titta på vår stream Lördagar kl 19.00

Medlem

Jag har en gång i tiden installerat spelet innan det gick att spela.
Spelade x antal månader senare men det var knappt något att spela.
Spelat igen sen när jag skaffade en Hotas X och tyckte det var knasigt.

Så jag känner att jag behöver någon som kan guida mig lite.
Hint hint till dig @almblad !


signatur

Halo kompis!

Quake-konnässsör

@Bussovic: Hjälper dig gärna, vi är ett gäng som tänker spela lite imorgon runt kl 19 ifall du vill följa med Kan höras lite före annars, bara och skriva till mig på discord så svarar jag när jag har slagit ned mig framför datorn.

Jag och en till brukar skriva såna här sammanfattning för att informera vad som händer i utvecklingen, och ihop med de lite större uppdateringarna de brukar göra fyra gånger per år.

Medlem

Mission Sharing är en så jävla viktigt funktion. Äntligen kommer den.

Medlem

Att ta ett skepp, åka till en måne, utforska (och gå vilse i) grottor är riktigt häftigt men Mission sharing är nog det som jag också mest ser fram emot.

Medlem
Medlem

Star Citizen Alpha Patch 3.7 är nu Live för alla backers.

Medlem
Medlem

Det verkar så jävla bra, men jag kommer nog tyvärr hålla avstånd då det är lite p2w.

Medlem

alltså är det ett sammanhängande universum än i det här spelet? eller spelar man fortfarande bara olika "moduler"?

Medlem
Skrivet av Deli:

alltså är det ett sammanhängande universum än i det här spelet? eller spelar man fortfarande bara olika "moduler"?

Om du väljer "Universe" är det helt sammanhängande, från rymdstation, skepp, måne, grotta helt sömlöst.
Men det är fortfarande i ett tidigt skede (alfa) så det är max 50 spelare på varje server.

Sen finns fortfarande Arena commander och Star marine modulerna som i princip är gammal hederlig DM, TDM och horde mode.
I dessa kan du testa din skicklighet utan att offra de skepp och utrustningar du skramlat ihop i Unvierse.

Medlem

Fattar inte varför de inte fixar bas-spelet, inkl. bra tutorial, släpper spelet och kör som alla andra gör, fyller på med content över tiden.

Inaktiv

Alla servrar ligger nere så håll i hatten gott folk.

Jag har en Freelancer som jag vill ge mig ut på äventyr i.
Tvivlar på att spelet är färdigt nog ännu för att jag ska kunna stå ut, men tänker iaf prova lite när det går.

Medlem

@almblad Gick med hos er för många år sedan, då guilds och organisationer började formas. Får nog ta kolla om jag fortfarande finns kvar i ert register, eller om jag blivit rensad . Har varit lite dålig på att spela, men nu börjar det ju äntligen ta den form man väntat på. Så får väl logga in och kolla. Annars får jag väl ansöka igen. Vill ju gärna lira lite mer än vad jag gjort på sista tiden

Medlem

Ser verkligen fram emot spelet, men spelar det inte igen förrän det släpps i sin helhet. Kommande decennie eller nästa, jag väntar...

Medlem

Den där videon i sig såg väldigt billig ut och ser man den utan att veta vad det handlar om så såg det ut som 2012 bakgrund med ny design på skeppet.
Tur reddit finns
Pulling random players out of quantum travel with the Mantis and getting what I deserve
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/dg2xf0/pulling_...

Vilket betyder att har man det där skeppet så kan man spåra folk som är ute och åker, sen plocka ur de ut Quantum drive och sen ganka skiten ur det om man är några stycken som backar upp Mantis.
Jag säger bara... Nej tack.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Den där videon i sig såg väldigt billig ut och ser man den utan att veta vad det handlar om så såg det ut som 2012 bakgrund med ny design på skeppet.
Tur reddit finns
Pulling random players out of quantum travel with the Mantis and getting what I deserve
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/dg2xf0/pulling_...

Vilket betyder att har man det där skeppet så kan man spåra folk som är ute och åker, sen plocka ur de ut Quantum drive och sen ganka skiten ur det om man är några stycken som backar upp Mantis.
Jag säger bara... Nej tack.

Du kan inte spåra folk utan skeppet kan skapa en sfär på 10 km diameter. Alla som korsar det fältet i Quantum Travel dras ut. Skeppet i sig själv är dock väldigt sårbart när det gör det. Bästa sättet att använda det är att dra en linje från t.ex. Port Olisar och Hurston och stanna någonstans på vägen och vänta. För att stoppa större skepp behöver man vänner med sig och även då kan ett större skepp med full besättning försvara sig. Du kan också hoppa in i QT med vänner så om en dras ut så dras allas skepp ut.

Mantis kan också precis som NPC skepp starta en QT blocker (2km räckvidd) så man inte kan hoppa iväg i QT för att smita ifrån en strid, den kan dock inte använda båda funktionerna samtidigt. Har man ett E-warfare skepp med EMP så kan man stoppa Mantis ganska enkelt.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox:
Det förklarar ju lite mer, typisk CIG reklam, ett pappersskepp slår ut en Caterpillar, ser det ut som i videon.
Ser man bara videon tror man ju att den är op. Vilket kanske är meningen.
Om nu ändå skeppet finns i spelet, varför göra en sån tråkig video när gameplay oftast berättar mer.

Medlem

@Hajfena: Hela idén med skeppet är dock att det ska användas när man är med andra spelare. Själv kommer du inte ha så stor chans då skeppet är dåligt utrustat vapenmässigt.

Sen gör de nu för tiden alltid en ny video för nya skepp och fordon.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Mest lyckade kickstarter genom tiderna! Så har vi väntat ungerfär lika länge på över hypade borderlands 3.. så är spelet fortfarande i alpha! Borderlands 3 är fortfarande trasigt och inget riktigt endgame för det finns inget vettigt gear farma. Bl2 gjorde det bättre.. så när släpps star citizen ?

Medlem

@Hellspites: Utvecklingen av spelet började 2012. Sammar år som Cyberpunk 2077. Skillnaden är att vi vetat om det från dag 1 istället för att utgivaren presenterar spelet 1-2 år innan släpp.

Squadron 42 som är singleplayer delen planeras att släppas till hösten nästa år. Allt finns att se på roadmapen.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/2-Squadron-4...

Star Citizen MMO delen kommer ta ytterliggare några år, men efter Sq42 släpps så kommer alla assets i form av sol system, specifika skepp och andra specifika resurser läggas till i Star Citizen.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Dom brukar kunna visa imponerande saker.

Man brukar inte kunna spela något som antingen är ingenting eller cpbugiigt.

Känner att bästa gissningen av vad som kommer hända med Star Citizen är att det blir tystare och tystare tills något halvt släpps och sen fiser det ihop. Tack och hej.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@Anton Q: Bestämt slut du har där. Verkar som du format din åsikt och inget som säger eller visar något annat kan ändra den.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Citizencon är nästa månad, så dom visar säkert något coolt då. Dom håller tillbaka ganska mycket nu innan dess. Jag hoppas dom blir färdiga med server side object container streaming snart, så dom kan öka spelar kapaciteten på servrarna. Dom snackade lite om det i senaste veckostreamen. https://youtu.be/KGGIZFl2-mw?t=1026

Annars tyckte 3.7 var nice. Blir nog lite roligare nu att spela med multicrew nu när dom har lagt till shared missions, där alla får en del av kakan. Spelet flöt på bra med, men det kanske var för att servrarna inte var så belastade.

Skulle vilja prova på att göra bounty/combat missions med hammerheaden, kanske är lättare att få randoms att joina en efter dom lade till shared missions.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Här sitter man helt insmord med senap, känns som en helt okej dag faktiskt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det ser lovande ut

Quake-konnässsör

@JonteMyra: Du är välkommen och svänga förbi, vi spelar lite då och då. Men lördagar är väl den dagen som vi spelar mest på, mest för att umgås och snacka skit

Medlem

En officiell promo för 3.7

Medlem

@JonteMyra: om du vill spela med oss kom gärna in på våran Disc https://discordapp.com/invite/3kc4vje


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem
Skrivet av Maddox:

Du kan inte spåra folk utan skeppet kan skapa en sfär på 10 km diameter. Alla som korsar det fältet i Quantum Travel dras ut.

Solens hastighet: 7,5 varv runt jorden, 300 000 km på en sekund.

Då är väl ändå 1/5 av det, 0.2c ganska fort? Om det nu fortfarande är högsta hastigheten i spelet.
10 km i diameter passerar man väl innan ens utrustning reagerat om rätt ska vara rätt?

Skriv svar