Senaste filmen du såg

Medlem

The blob från 1988 aka "panik" på imdb (märkligt namn med tanke på att originalet heter "faran from skyn"). Rolig film hur som helst, sevärd för specialeffekterna och perfekt kvällsunderhållning om man inte har något annat att titta på. Gillar du skräck från 80-talet kommer du med hög sannolikt att tycka om denna också. Ger den 4/5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Din förlust. Tro mig

Det är lugnt, jag tar den förlusten med ro. Kanske till och med tittar på en "riktig" Joker och ignorerar bastarden som pissar på minnet av karaktären.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om man sett/läst NÅGOT DC, hur kan man INTE känna så? Det är som att ta en skrivbordsdam, ge henne ett glödande rep och kalla henne Wonder Woman. Because, lack of logic. Jokern har en bakgrundshistoria, ändrar du den är det inte Jokern längre. Då är det en ny karaktär. Det är fine med nya karaktärer, men bastardisera inte de gamla. Jokern i Suicide Squad var illa nog. Jokern är just det, ett wildcard. Du vet inte hans exakta brakgrund eller ens vad han heter.

Det är väl inte konstigare än att man kan tolka olika saker eller karaktärer från olika vinklar?

Joker definieras inte av en cementerad bakgrundshistoria, det är mycket djupare än så. Psykologin kring karaktären är väldigt djup och har stort utrymme för olika tolkningar, enligt mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Metal Gear Solid 4.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Såg den nya Lejonknugen igår.

Helt ok, men originalet var bättre. Tyckte djuren blev lite..uncanny valley.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kommer ej att stödja de här kreativt befriade skitfilmerna mer där man tar en existerande (ofta tecknad) film och gör om den i 3D eller live action och den är mer eller mindre oförändrad. Vad är poängen?

The Lion King Is Now Disney’s Highest-Grossing Animated Movie Ever

Moniez.

Medlem

"little Monsters"
Zombiekomedi där en dagisfröken och hennes elever skall skydda sig ifrån zombies.
Vissa skämt var roliga andra skämt såg man komma långt innan punchlinen.
3/5 bara för Lupita och vissa kontroversiella skämt.

Skägg.
10 Chambers

John Wick 3. Bra inledning, svagt mittparti och helt ok avslutning. Men nu räcker det va?

Edit: rensade tråden på käbbel.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

John Wick 3. Bra inledning, svagt mittparti och helt ok avslutning. Men nu räcker det va?

Edit: rensade tråden på käbbel.

Den slutar med en cliffhanger så en till kommer. En spinoff är planerad också

Medlem

Fractured, tror jag den hette. Nån thriller på Netflix. Oväntat bra, och bra twist på slutet.

3 av 5 frakturer.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

John Wick 3. Bra inledning, svagt mittparti och helt ok avslutning. Men nu räcker det va?

Edit: rensade tråden på käbbel.

Vad tycker du om ettan och tvåan?

Själv har jag bara sett halva ettan, fastnade aldrig. Men börjar bli sugen på att se om och se klart.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Vad tycker du om ettan och tvåan?

Själv har jag bara sett halva ettan, fastnade aldrig. Men börjar bli sugen på att se om och se klart.

Gillade skarpt! Känns som klassiska actionfilmer från sent 80-tal/tidigt 90-tal, typ Dödligt Vapen och Die Hard.


signatur
Medlem

In the tall grass. En halv köttbulle av möjliga tio.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

O Brother, Where Art Thou? (2000)
Riktigt bra.

8/10

Medlem

Life As We Know It.

Fjantig rom-com om en "badboy" och en lite snofsig tjej, omaka par som tvingas ihop, 100% förutsägbar. Fåtal skratt.

3 av 10 hjärtan.

Sakerna man kollar på ihop med sambon ibland när hon får välja...


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Releasehästryttare

Jokern 5/5

Den va så bra som alla säger, galen prestation av Joaquin Phoenix!

Se den!

Inaktiv

Stuber 6/10

Helt okej film om en uberförare som blir personlig chaufför till en polis med synfel.
Förutsägbar men ändå stundtals rolig.

Medlem

Halloween 3. Go stämning och grymt soundtrack men lite seg i längden. 3 pumpamasker av 5.

Dagen innan var det Rosemary's Baby, fördjävla bra rulle. 4 jobbiga grannar av 5.

Inaktiv
Skrivet av Ftmch:

Halloween 3. Go stämning och grymt soundtrack men lite seg i längden. 3 pumpamasker av 5.

Dagen innan var det Rosemary's Baby, fördjävla bra rulle. 4 jobbiga grannar av 5.

Kör du också Spooktober? ;D Försöker hålla halloween-stämningen igång genom att se extra mycket skräckfilmer denna månaden!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Kör du också Spooktober? ;D Försöker hålla halloween-stämningen igång genom att se extra mycket skräckfilmer denna månaden!

Oh yes! (fast här heter det Skräcktober, haha), kör filmkväll med vänner varje helg i oktober sen några år tillbaka. Detta år har jag dessutom skaffat projektor och grejer så det blir lite mysig biostämning. (dock gör sig ju skräckfilm väldigt bra på vanlig TV i ett ordentligt vardagsrum också, mysigt liksom).

Inaktiv
Skrivet av Ftmch:

Oh yes! (fast här heter det Skräcktober, haha), kör filmkväll med vänner varje helg i oktober sen några år tillbaka. Detta år har jag dessutom skaffat projektor och grejer så det blir lite mysig biostämning. (dock gör sig ju skräckfilm väldigt bra på vanlig TV i ett ordentligt vardagsrum också, mysigt liksom).

Klockrent! Kör det som en solo-tradition då jag inte har så många skräckfilmsälskande polare dessvärre.
Funkar dock ändå! Lättare att leva sig in i skräcken själv imo. Men låter helt klart awesome med ett gäng entusiaster

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Klockrent! Kör det som en solo-tradition då jag inte har så många skräckfilmsälskande polare dessvärre.
Funkar dock ändå! Lättare att leva sig in i skräcken själv imo. Men låter helt klart awesome med ett gäng entusiaster

Det blir mycket läskigare då ja! Har också kört det solo en del tidigare. Är väl mest jag som är entusiastisk men bekanskapskretsen gillar filmkväll och sambon har inte så mycket till val..

Medlem

Joker.

Gillade den skarpt. Phoenix gör en bra insats


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

"Good Boys" liknande upplägg som filmen "Superbad" men med småbarn. Min typ av humor.
3/5

Medlem

The mule.
3/5


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Spider-Man: Far from Home

Den var OK, gillade nog Homecoming bättre. 7/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av DAoG:

"Good Boys" liknande upplägg som filmen "Superbad" men med småbarn. Min typ av humor.
3/5

Just det, den såg jag med, ger den snäppet högre betyg då jag skrattade högt flertalet gånger under filmens gång. 4/5

Medlem

Child's Play (2019) https://www.imdb.com/title/tt8663516/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Meh - 3/10. Stort fan av dom äldre filmerna men denna remake var ett magplask utan dess like. Manus kändes som det var skrivet av en 12 åring och Chucky hade noll personlighet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mission Impossible - Rogue Nation

En standard actionrulle. Använder sig av de vanliga klyschorna.

Ger den två av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

KoP
Medlem

Aniara. Intressant liten film.

Skriv svar