Se mer The Witcher 3-gameplay från Switch-versionen

Robot
Se mer The Witcher 3-gameplay från Switch-versionen

Ett fullvärdigt The Witcher 3 att lira på flygresan? Ja tack!

#Cdprojekt-red, #The-witcher-3


Medlem

Detta såg verkligen hemskt ut. Varför är allting så suddigt?

Medlem

Blir mitt 3e köp 🎉
Perfekt att lira när man pendlar till och från jobbet.

Skribent
Skrivet av Sillgam:

Detta såg verkligen hemskt ut. Varför är allting så suddigt?

Den relativt låga upplösningen (720p i dockat läge och 540p i handhållet läge, såvitt jag vet) samt viss komprimering från Youtube.

Medlem

Fult som stryk men bättre än inget I guess.

Medlem

Ändå om vi påpekar bristerna i grafiken sä är flytet bra och att det kan spelas på flyget. Riktigt nice ett köp på en gång sen:-)

Medlem

Att ens kunna njuta av The Witcher 3 på en buss är väl bra nog?

Skribent
Skrivet av Zidious G:

Att ens kunna njuta av The Witcher 3 på en buss är väl bra nog?

Eller hur. Att kunna spela ett av tidernas bästa action-RPG:n varsomhelst är helt klart värt lite kompromisser vad gäller grafiken. Jag tycker dessutom att spelet ser helt okej ut. Hade väntat mig en värre slakt faktiskt.

Medlem

Är inte igenom det på dator än, så blir inget för mig men håller med. Magiskt att kunna ta med ändå... giaasr att jag inte kan föra över min sparfil från gog

Skribent
Skrivet av Tdoggahdogg:

Är inte igenom det på dator än, så blir inget för mig men håller med. Magiskt att kunna ta med ändå... giaasr att jag inte kan föra över min sparfil från gog

Inga "cross-saves" är jag rädd, så det blir till att börja om från början om man bestämmer sig för att lira Switch-versionen

eld
Medlem

Så räknas witcher 3 som ett mobilspel nu?

Skribent

Att de en lyckats koka ned spelet och få det att funka på Switch är imponerande, och sen dessutom tryckt in allt på en kassett utan att du måste ladda ned något. Till alla andra bolag som delat upp spelen och kräver nedladdning för att inte allt "ryms" på kassetten - Gör om, Gör rätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av WehypeChris:

Blir mitt 3e köp 🎉
Perfekt att lira när man pendlar till och från jobbet.

Såvida du inte kör bil


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gen
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Detta såg verkligen hemskt ut. Varför är allting så suddigt?

Därför att spelet körs på ett mobilchipp som närmare en PS3a när det kommer till prestanda. Sabre Interactive fick göra ett stort jobb när det gällde att skala ner på olika grafikinställningar (dock inte alla) för att uppnå de 30fps spelet körs i. Tex både texturer och ljud är komprimerade, spelet kör en dynamisk upplösning som ofta går ner mot 540p (Docked) osv.

Skrivet av Jonny Myrén:

Eller hur. Att kunna spela ett av tidernas bästa action-RPG:n varsomhelst är helt klart värt lite kompromisser vad gäller grafiken. Jag tycker dessutom att spelet ser helt okej ut. Hade väntat mig en värre slakt faktiskt.

Det beror helt och hållet på vad du jämför med. Jämför du med Ultra på PC ligger Switch versionen självklart extremt långt bort och kan jämföras med att man hade kört lägre än Low på PC. Jämför du med PS4 och Xbox är det också stora skillnader, framförallt upplösningen.

Dock måste man verkligen säga att de gjort ett fantastiskt jobb med att trycka in hela spelet på en 32GB kassett och att det ändå fungerar och ser bra ut för en Switch titel. Bara man inte förväntar sig samma grafiska presentation som på PC eller konsol.

Skribent
Skrivet av Gen:

Därför att spelet körs på ett mobilchipp som närmare en PS3a när det kommer till prestanda. Sabre Interactive fick göra ett stort jobb när det gällde att skala ner på olika grafikinställningar (dock inte alla) för att uppnå de 30fps spelet körs i. Tex både texturer och ljud är komprimerade, spelet kör en dynamisk upplösning som ofta går ner mot 540p (Docked) osv.

Det beror helt och hållet på vad du jämför med. Jämför du med Ultra på PC ligger Switch versionen självklart extremt långt bort och kan jämföras med att man hade kört lägre än Low på PC. Jämför du med PS4 och Xbox är det också stora skillnader, framförallt upplösningen.

Dock måste man verkligen säga att de gjort ett fantastiskt jobb med att trycka in hela spelet på en 32GB kassett och att det ändå fungerar och ser bra ut för en Switch titel. Bara man inte förväntar sig samma grafiska presentation som på PC eller konsol.

Jag jämför endast med vad jag personligen hade väntat mig och blev helt klart positivt överraskad. Att det skulle vara stor skillnad jämfört med PC och de andra konsolerna var en självklarhet, men jag hade väntat mig att det skulle se och flyta på betydligt sämre.

eld
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag jämför endast med vad jag personligen hade väntat mig och blev helt klart positivt överraskad. Att det skulle vara stor skillnad jämfört med PC och de andra konsolerna var en självklarhet, men jag hade väntat mig att det skulle se och flyta på betydligt sämre.

Speciellt då ps3 och 360 var tänkt att få witcher3 men det visade sig vara något som hade varit för tekniskt svårt.

Switchen's fördel är att den kom med 4gb delat ram jämfört med de 512mb i den förra generationen.

Medlem

Coolt att dom får det att fungera på hårdvara som Switchen, men vetefan om det är en bra upplevelse att spela spel som the Witcher 3 med så dålig prestanda och tråkig grafik.

KoP
Medlem

Nej tack. 🤢

Gen
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag jämför endast med vad jag personligen hade väntat mig och blev helt klart positivt överraskad. Att det skulle vara stor skillnad jämfört med PC och de andra konsolerna var en självklarhet, men jag hade väntat mig att det skulle se och flyta på betydligt sämre.

Personligen tycker jag det ser gräsligt ut, precis som Rocket League och Wolfenstein 2. Tycker det är coolt att de lyckas med sådana tekniska bedrifter och det är kul att Switchägare får tillgång till spel som lite mer grafiskt kompetenta än den stora andelen indiespel som finns på plattformen, dock är det aldrig något jag själv hade velat spela-

Medlem

Detta OÄNDLIGA gnäll på upplösningen. Detta är en fantastisk möjlighet att spela spel "på resande fot". Om ni inte gillar det? Köp det inte, så jävla svårt är det inte.

Medlem
Skrivet av Gen:

Personligen tycker jag det ser gräsligt ut, precis som Rocket League och Wolfenstein 2. Tycker det är coolt att de lyckas med sådana tekniska bedrifter och det är kul att Switchägare får tillgång till spel som lite mer grafiskt kompetenta än den stora andelen indiespel som finns på plattformen, dock är det aldrig något jag själv hade velat spela-

Och då är ändå Wolfenstein och Rocket league bra mycket enklare att optimera. Att optimera ett open world spel är en mardröm och det blir oundvikligt mycket fulare än en PC som har 5x mer prestanda.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Och då är ändå Wolfenstein och Rocket league bra mycket enklare att optimera. Att optimera ett open world spel är en mardröm och det blir oundvikligt mycket fulare än en PC som har 5x mer prestanda.

Blir garanterat ett köp, ser fram emot detta då jag inte avslutad denna på PC. Detta ser responsivt och stabilt ut, de enda titlarna jag blev lite besviken på är rocket league och saints row då laggen mellan knapptryckning och handling är alldeles för lång. Rocket league som kräver precision är går inge bra för mig. Saints row går knappt att spela då input laggen gör atet det är omöjligt att runda ett hörn med bil eller sikta så att du faktiskt träffar, och då har jag lirat alla möjliga typer av spela i nästa hela mitt liv så jag brukar vara väldigt bra på spel vanligtvis, RL på pc går hur bra som helst, saint row 3 på pc hur bra som helst. De har misslyckats med optimering någonstans.

Sen finns det bra mycket snyggare spel som är extremt responsiva, witcher 3 såg ut som att det kan hålla måttet. Grafiken var helt okej för att man vinner på att ha det portabelt, i mitt liv i alla fall. Tack o hej

Medlem

Kanske blir det denna versionen jag faktiskt spelar klart. Tröttnar alltid vid partiet där man ska ränna rundor i stan och prata med en massa folk.

Hur ser det ut med expansioner till Switch? Är allt inkluderat från start?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gen:

Personligen tycker jag det ser gräsligt ut, precis som Rocket League och Wolfenstein 2. Tycker det är coolt att de lyckas med sådana tekniska bedrifter och det är kul att Switchägare får tillgång till spel som lite mer grafiskt kompetenta än den stora andelen indiespel som finns på plattformen, dock är det aldrig något jag själv hade velat spela-

Varför jämför du en AAA-titel med Indiespel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gen
Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Och då är ändå Wolfenstein och Rocket league bra mycket enklare att optimera. Att optimera ett open world spel är en mardröm och det blir oundvikligt mycket fulare än en PC som har 5x mer prestanda.

Rocket League kanske men inte Wolfenstein till döma av vad Digital Foundry analyserat. De som portade (tror det var Iron Galaxy men är inte säker) har dock genomfört massa smarta trick för att få det att se ut som det gör och flyta som det gör så hatten av till dem.

Men Witcher 3 är definitivt herren på täppan när det gäller Switchkonverstion.

Skrivet av Freakon:

Varför jämför du en AAA-titel med Indiespel?

Det gör jag inte alls, läs mitt inlägg en gång till.

Skrivet av Freakon:

Kanske blir det denna versionen jag faktiskt spelar klart. Tröttnar alltid vid partiet där man ska ränna rundor i stan och prata med en massa folk.

Hur ser det ut med expansioner till Switch? Är allt inkluderat från start?

Japp, detta är en komplett version som inkluderar absolut allt som släppts till spelet.

Medlem

Att detta flyter på bättre än Zelda Links Awakening är knäppt!

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Detta OÄNDLIGA gnäll på upplösningen. Detta är en fantastisk möjlighet att spela spel "på resande fot". Om ni inte gillar det? Köp det inte, så jävla svårt är det inte.

ska vi porta fina spel till våra smartphones härnäst så ska vi kan spela dom med en arm på toa? korkat argument... hur kul är det sitta o spela ett spel på bussen? knappt så man pallar göra det med nåt superenkelt mobilspel...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ska vi porta fina spel till våra smartphones härnäst så ska vi kan spela dom med en arm på toa? korkat argument... hur kul är det sitta o spela ett spel på bussen? knappt så man pallar göra det med nåt superenkelt mobilspel...

Fast argumentet är väl inte dåligt då vissa människor föredrar att spela på typ bussen om man har lång resväg till jobbet? Då tror jag att spelupplevelsen i sig är större än att grafiken är lite sämre? Folk lovordar ju halflife här inne fortfarande, och det kom - 98 och den grafiken är väl inte upphetsande direkt?

Det är väl fantastiskt att man kan porta spel till andra konsoler som egentligen inte är byggda för den sortens spel?

Medlem

Digital Foundry har tidigare kollat på Switcher, men nu tar de sig en titt på releaseversionen. Samma upplägg som det brukar vara i deras analyser, med allt från pixel counts och framerates till jämförelser med andra plattformar (PS4 och PC Low).

1
Skriv svar