Spel jag verkligen ser fram emot

Medlem
Spel jag verkligen ser fram emot

2019 börjar gå mot sitt slut med bara två månader kvar i kalendern. Och vi har fått skåda massor av toppfina spel både till Xbox, PS4 samt Nintendo Switch. 2020 blir nog också ett riktigt lyckat år och här är några av titlarna jag ser fram emot.

Mario and Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020

Olympiska spelen är en folksport som miljontals människor älskar. Jag är en av dom människorna som rentav binge-kollar idrottssporterna. Nästa månad släpps då detta spel vars serie jag har följt i ett väldigt bra tag nu. Jag minns när jag slog på mitt gamla DS och körde Mario and Sonic at the Olympic Winter Games. Det var härliga minnen det. Och att nu få uppleva nostalgiska sportevenemang med dessa två rivaler och en massa andra karaktärer blir nog en riktigt härlig fröjd för mina ögon.

Release-datum: 8 november

Luigis Mansion 3

En Ghostbusters-liknande titel är här om bara några veckor och jag tycker rentav att det ser faktiskt ganska roligt ut. Luigi är en riktig knäpp person men någon som jag alltid kommer att gilla (dock inte lika mycket som Peach eller Mario, samt Bowser). Men så är inte fallet nu. Vi får tydligen jaga spöken med en dammsugare av något slag och försöka stoppa skurken som har kidnappat Peach, Mario och några Toads. Jag har inte så mycket info om spelet just nu men det ser iallafall ut som ett roligt tidsfördriv.

Release-datum: 31 oktober

Red Dead Redemption till PC

Rockstars gigantiska mästerverk är utan tvekan ett av denna generationens bästa spel. Både när det gäller till spelmekanik, grafik, berättarstil och karaktärsbygge. Jag har spelat ut det tre gånger på Playstation men jag har väntat länge på att få chansen att spela på min PC. Nu har äntligen Rockstar utannonserat spelet på PC vilket gör mig riktigt glad. Visserligen kommer ta upp mycket av mitt minne. Men det kommer sannerligen vara värt det. Som dom säger: Outlaws For Life.

Release-datum: 5 november

The Last of Us: Part II

Detta är inte en stor överraskning egentligen. Last of Us är personligen ett av mina favoritspel. Jag har aldrig tidigare i hela mitt liv upplevt en så välskriven berättelse med så otroligt välutvecklade karaktärer. En och annan tår gled längs min kind när jag avslutade spelet. Jag blir fortfarande ännu idag berörd tack vare över hur fantastiskt bra Naughty Dog lyckats med detta spel.

Uppföljaren utspelar sig ungefär 8 år sedan vi såg Joel och Ellie. Ellie har blivit en ung vuxen och har hittat kärleken samt funnit sig en plats som hon kommit att kalla ett hem. Men när en satanisk kult hotar deras framtid så ger Ellie ut i den farliga infekterade världen för att kunna stoppa dom innan allt och alla hon håller kärt blir utplånat.

Jag tog seriöst ett glädjeskutt då jag fick se gameplayet som sändes för flera år sedan. Nu har äntligen release-datumet blivit bekräftad vilket gör mig nästan gråtfärdig. Det ska nämligen bli en stor upplevelse och en underbar fröjd att få se Joel och Ellie igen.

Release-datum: 21 februari 2020

Är det några titlar ni ser fram emot? Kommentera gärna!

Skribent

Doom Eternal

Wasteland 3

MedEvil remake

FF 7 (motvilligt. Vill ha klassiska stridssystemet men kommer köpa skiten ändå, hoppas bara inte jag blir besviken.)

Medlem
  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

  • Cyberpunk 2077

  • Iron Harvest


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Elden Ring

Hollow Knight: Silksong


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

1. Elden ring
2. Cyberpunk 2077
3. Red Dead Redemption 2 (pc)

Det är nog ungefär de spelen jag kommer att spela 2020. Kommer troligtvis lägga över 100 timmar på alla tre.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Doom Eternal

Wasteland 3

MedEvil remake

FF 7 (motvilligt. Vill ha klassiska stridssystemet men kommer köpa skiten ändå, hoppas bara inte jag blir besviken.)

Kommer ju finnas klassiska också.

Fable 4 när det väl kommer, känner att jag vill ha ett nytt lättsamt rpg som är mysigt.

Skribent

Det jag ser mest fram emot nu, främst eftersom det kommer relativt snart, är Death Stranding. Ska bli riktigt kul att upptäcka vad sjutton Kojima har kokat ihop, och jag hoppas för allt i världen att det inte blir alltför enformigt och att hela spelet inte handlar om att bara springa från plats till plats.

Medlem
Skrivet av Azureye:
  • Iron Harvest

Blev ännu mer sugen på det efter att jag sett lite alpha gameplay:

Medlem

Veckan som kommer ska jag försöka klara Greedfall så jag kan börja med Disco Elysium. Men mest troligt är att jag inte hinner spela så mycket, så Disco kanske får vänta lite. På sätt och vis är det oerhört skönt att de flyttade Doom till våren för då kan jag ta mig lite mer tid både med Disco Elysium och Outer Worlds.

Releasehästryttare
Medlem

Det är nummer ett, utan dess like. Nummer två har inget släppdatum än, men det släpps väl någon gång under 2020 - 12 Minutes.

Utöver det... nej, inget precis.

1
Skriv svar