Inverterat eller inte?

Medlem

Alternativ 3:
Vad fan är inverterat sikte??

Flyger man så brukar det vara lättare att styra med inverterad. Annars aldrig. Testa spela CS med inverted mouse så fattar ni hur dumt det kan bli.

Medlem

Har prövat spela inverterat men nä det går tusan inte allt blir bara fel och jag blir irriterad.

Medlem

Wut?! Bara 10% inventerat?! You none inverted people are sick!

Medlem

Om man spelar inverterat har man då även inverterat ute i Windows?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ser inte varför det skulle vara någon skillnad

För min del måste det vara en spak involverad. Handkontroll eller joystick. Du drar spaken bakåt för att höja ”nosen” oavsett om det är nosen på en AK47:a eller JAS 39 Gripen.

Kör aldrig inverterat med ett styrkors t.ex. även om jag spelar med handkontroll.

Mus är mer likställt med touchskärm för mig. Där skärmen är min canvas och musen en förlängning av min arm. Pekaren ska dit jag för min hand.

Medlem

Spelade mycket flygsim på Amiga, Atari.
Så har svårt att inte köra inverted på handkontroll.

Medlem

Jag brukade spela inverterat, men någon gång under PS3ans tid så bytte jag av någon anledning. Kommer ihåg jag fick lite av en chock när jag gick tillbaka till gamla sparfiler i Yakuza 3 & 4, och det var inverterat.

Förutom flygspel, såklart, som alltid är inverterat.

Testpilot

Det är nog mycket en generationsfråga.

Förr i tiden var det vanligast med inverted medan numera är allt inställt på icke. Vilket är ett mindre helvete för mig i många spel som inte ens har möjligheten vid släpp (eller så buggar det)
Då jag växte upp med C64 och Amiga så var det inverted i alla flygsims och det var väl runt 2000 talet som det började förändras då fler spel började med 3e persons perspektiv.

Satt så sent som igår med Ghost Recon Breakpoint och försökte få fason på det med inverted och dess icke i alla menyer och val.

Det går som sagt att vänja sig och jag har kört en del spel på det viset då jag inte haft nåt val. Men jag föredrar inverted i alla 1st person och 3rd person spel.

Medlem

När jag började spela en gång i tiden, körde jag inverterat sikte.
Sen vare som att någon snäppte med fingrarna, och hjärnan blev knas.
Så nu kan jag bara köra med "vanligt" sikte.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Inverterat, alltid! Finns det inte som möjlighet så spelar jag inte spelet.

Uppväxt med joysticks och flygsimulatorer så det kanske inte är så konstigt. Det känns dessutom mer naturligt om man tänker att kontrollen är en själv. Lutar man sig framåt, "upp" på styrspak/mus så tittar man ju neråt irl.
Likadant om man drar styrspak/mus mot sig, alltså lutar sig bakåt så tittar man upp irl.

Icke-inverterat känns mer som om man kontrollerar en skärm.

Inverterade kontroller till flygspel, pga. Joysticken som du säger. Man spelar inte med inverterad till något annat
Jag övergav snabbt min trotjänare QuickShot när det gick att uppleva Quake med mus+tbord, vilken känsla!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar