Vad gör ni nu?

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

Försöker övertala en tysk att solen är en stjärna.

Ja, på riktigt.

Haha! Magiskt. Har han övertalat dig att jorden är platt än?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Haha! Magiskt. Har han övertalat dig att jorden är platt än?

Nä, men han är rätt säker på att månlandningen var en bluff

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

Nä, men han är rätt säker på att månlandningen var en bluff

Hur ställer han säg till global uppvärmning? Nyfiken också vad han anser är skillnaden mellan en sol och en stjärna


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Hur ställer han säg till global uppvärmning? Nyfiken också vad han anser är skillnaden mellan en sol och en stjärna

"But ze sun is just a name. There are staaarz in ze universe, but only one sun."

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

"But ze sun is just a name. There are staaarz in ze universe, but only one sun."

Oj.

Är det en vuxen person?

Tycker att det är kul att kika på SciManDan när han sågar flat earthers och liknande:

https://www.youtube.com/channel/UCRtsZ5Iak9wSLsQLQ3XOAeA/vide...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Oj.

Är det en vuxen person?

Tycker att det är kul att kika på SciManDan när han sågar flat earthers och liknande:

https://www.youtube.com/channel/UCRtsZ5Iak9wSLsQLQ3XOAeA/vide...

50+

Aldrig jobbat en dag i sitt liv. Blir försörjd av sina gamla föräldrar. I julas var han skitförbannad på dem eftersom han bara fått 10,000 i julpengar.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

50+

Aldrig jobbat en dag i sitt liv. Blir försörjd av sina gamla föräldrar. I julas var han skitförbannad på dem eftersom han bara fått 10,000 i julpengar.

Men jösses!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

50+

Aldrig jobbat en dag i sitt liv. Blir försörjd av sina gamla föräldrar. I julas var han skitförbannad på dem eftersom han bara fått 10,000 i julpengar.

En sann förlust för mänskligheten alltså. Beundransvärt att du lägger tid på den.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

phi
Medlem

Låtsas jobba men lyssnar på podcasts, kikar in här och hämtade precis min fjärde kopp kaffe sedan lunchen.

Kanske skulle flexa ut vid 15:00 när man ändå är igång och inte gör något vettigt.

Moderator | Testpilot

Förbereder mig för jobb. Konstiga tider i veckan (pendlar med tåg) som gör att jag kommer nästan 2 timmar för tidigt in till jobbet. Blir att ta med sig Switchen och få in några timmar Dragon Quest!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förbereder mig för jobb. Konstiga tider i veckan (pendlar med tåg) som gör att jag kommer nästan 2 timmar för tidigt in till jobbet. Blir att ta med sig Switchen och få in några timmar Dragon Quest!

Funkar Dragon Quest bra på Switchen? Det flyter bra osv?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Funkar Dragon Quest bra på Switchen? Det flyter bra osv?

Nu spelar jag de gamla titlarna (1-3), men du tänker nog på Dragon Quest 11?

Det finns ett demo att tanka ned, cirkus tio timmar långt. Skulle säga att det flyter på bra! Dock får jag lite ont i ögonen då upplösningen och kantutjämningen är rätt så låg. Jämför man med PC (vilket givetvis är orättvist, men ändå) ser det ut som när jag försöker läsa en skylt på avstånd utan mina glasögon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

50+

Aldrig jobbat en dag i sitt liv. Blir försörjd av sina gamla föräldrar. I julas var han skitförbannad på dem eftersom han bara fått 10,000 i julpengar.

Haha, jag gillar den karaktären skarpt Håll oss gärna uppdaterade! Hur har du ens kommit i kontakt med honom?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Haha, jag gillar den karaktären skarpt Håll oss gärna uppdaterade! Hur har du ens kommit i kontakt med honom?

Vi har pluggat tillsammans. Fast han satt mest och gnällde. En riktig vuxenbebis.

Medlem
Skrivet av Freakon:

När Netflix strular, vad använder du då?

Just nu blir det lite Amazon Prime. Den har några guldkorn, nackdelen är att det inte finns svenska undertexter till allt, för min del går det bra, men för min respektive är det besvärande.

HBO, men där har vi inte hittat något än som fallet oss i smaken - vi väntar på att Vikings ska bli klart.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Just nu blir det lite Amazon Prime. Den har några guldkorn, nackdelen är att det inte finns svenska undertexter till allt, för min del går det bra, men för min respektive är det besvärande.

HBO, men där har vi inte hittat något än som fallet oss i smaken - vi väntar på att Vikings ska bli klart.

Alright, tack för svar

Har precis kommit hem efter en pubrunda. Min alkoholkonsumtion har ökat kraftigt senaste tiden, antar att det hänger ihop med en stor livsförändring.

Nu, Shadow of War. Tazu the Tark Killer (jag är "Tark") måste dö.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Alright, tack för svar

Har precis kommit hem efter en pubrunda. Min alkoholkonsumtion har ökat kraftigt senaste tiden, antar att det hänger ihop med en stor livsförändring.

Nu, Shadow of War. Tazu the Tark Killer (jag är "Tark") måste dö.

På en måndag?! Nåväl, skönt att varva ner med lite kvällslir. Vi började precis titta på en film (på Netflix, problemet löst) men som vanligt tar det ca 3 dagar att se klart en film nu för tiden. 😅

Har också varit sugen på lite mordor, spelade aldrig klart första. Men detta vill jag verkligen spela.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

På en måndag?! Nåväl, skönt att varva ner med lite kvällslir. Vi började precis titta på en film (på Netflix, problemet löst) men som vanligt tar det ca 3 dagar att se kört en film nu för tiden. 😅

Har också varit sugen på lite mordor, spelade aldrig kört första. Men detta vill jag verkligen spela.

Haha, ja på en måndag. Man mår som man förtjänar idag (skit).

Diggade det första Mordor mycket, men War växer mer och mer. Riktigt kul och mäktigt


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Avrundar en lång härlig dag på krogen med lite öl på mitt lokala hak.

Snart hem och äta skånska köttbullar med mos, pressgurka och rårörda lingon. Till det, en stund med Shadow of war.

Fråga: mitt nästa spel blir Oxenfree, vilken plattform är att rekommendera?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Avrundar en lång härlig dag på krogen med lite öl på mitt lokala hak.

Snart hem och äta skånska köttbullar med mos, pressgurka och rårörda lingon. Till det, en stund med Shadow of war.

Fråga: mitt nästa spel blir Oxenfree, vilken plattform är att rekommendera?

Älskar att varje inlägg från dig är "Varit på krogen, krökat och på väg hem för att spela Shadow of war!"

OnT: Sitter och kollar Abroad In Japan på Youtube och planerar in ställen jag ska till i Japan för min andra japanresa.
Mycket som ska bockas av och försöka pricka in på 3 veckor. Helt för mycket. Blir nog fler besök 2021 och 2022 helt enkelt!

Till det dricker jag givetvis Sapporo (öl från ett av ställena jag ska till nästa år)

Skål!

Skrivet av Theade:

På en måndag?!

Jag som jobbar på järnvägen har ledigt varannan helg så ibland kompenserar man för den jobbhelgen med att dra ett gäng öl från måndag till tisdag. Inget konstigt alls. Hade varit en annan sak kanske om man super sig full varje dag. Vem vet. Alla lever vi olika

Skål!

Medlem

Sitter och är apmätt efter att ha tryckt i mig en hel kebabpizza. (Fast de hade varit lite väl snåla med feferonin tråkigt nog.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Älskar att varje inlägg från dig är "Varit på krogen, krökat och på väg hem för att spela Shadow of war!"

OnT: Sitter och kollar Abroad In Japan på Youtube och planerar in ställen jag ska till i Japan för min andra japanresa.
Mycket som ska bockas av och försöka pricka in på 3 veckor. Helt för mycket. Blir nog fler besök 2021 och 2022 helt enkelt!

Till det dricker jag givetvis Sapporo (öl från ett av ställena jag ska till nästa år)

Skål!

Jag som jobbar på järnvägen har ledigt varannan helg så ibland kompenserar man för den jobbhelgen med att dra ett gäng öl från måndag till tisdag. Inget konstigt alls. Hade varit en annan sak kanske om man super sig full varje dag. Vem vet. Alla lever vi olika

Skål!

Haha, ja jag har en sådan period just nu. Måste hålla mig flytande mitt i allt kaos, då är alkoholens dimma härlig.

Som just nu. Precis varit på bröllopsmässa och marknadsfört krogen, nu ett par öl på lokala haket sedan hem och laga mat för att avrunda med Shadow of war. Har en förrädare att avrätta bland annat.

Skål!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Sitter och är apmätt efter att ha tryckt i mig en hel kebabpizza. (Fast de hade varit lite väl snåla med feferonin tråkigt nog.)

Skivar de feferonin eller lägger de på hela?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Just den här pizzerian lägger på dem hela, men det var bara två stycken på hela pizzan den här gången.

Misstänker att de har bytt ägare i smyg, för så här snålt var det inte förr.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Just den här pizzerian lägger på dem hela, men det var bara två stycken på hela pizzan den här gången.

Misstänker att de har bytt ägare i smyg, för så här snålt var det inte förr.

Usch, låter trist. Hela är väl okej om antalet är rimligt. Kan dock tycka att det är lite latmaskigt att inte åtminstone snoppa av dem. Värst är när det sker i en kebabrulle, då är det inget annat än underkänt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om man med "just nu" kan sägas mena "de senaste dagarna" så kan jag konstatera att jag har jag bränt på tok för många timmar i Stellaris.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Om man med "just nu" kan sägas mena "de senaste dagarna" så kan jag konstatera att jag har jag bränt på tok för många timmar i Stellaris.

Bra fråga för det är ju lite av hur man väljer att definiera det. På ett tekniskt plan är väl det enda svaret att man kommenterar i en tråd men det är lite väl petigt

Själv sitter jag på (natt)jobbet som mestadels är rätt lugnt så blir en del tid på FZ, SweC och tuben för att döda tid.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Bra fråga för det är ju lite av hur man väljer att definiera det. På ett tekniskt plan är väl det enda svaret att man kommenterar i en tråd men det är lite väl petigt

Själv sitter jag på (natt)jobbet som mestadels är rätt lugnt så blir en del tid på FZ, SweC och tuben för att döda tid.

Haha samma här, vad jobbar du med? Jag kollar waterworld (1995) för att få tiden att gå. Helt sjukt vad den filmen "tekniskt" fortfarande håller. En del scener man är imponerad av också. Lite steampunk känsla fast istället för hightech är allt low-tech-som-fan.

Inaktiv
Skrivet av Constantine:

Haha samma här, vad jobbar du med? Jag kollar waterworld (1995) för att få tiden att gå. Helt sjukt vad den filmen "tekniskt" fortfarande håller. En del scener man är imponerad av också. Lite steampunk känsla fast istället för hightech är allt low-tech-som-fan.

Jag jobbar inom äldrevården. Vet ej vad folk har för uppfattning om hur det är att jobba natt här men min avdelning är relativt väldigt lugnt så trotts alla fasta och spontanta moment under mitt pass så har jag en hel del timmar i standby-läge där det blir en hel del tuben, netflix, böcker och ibland får Nintendo Switchen följa med. Kanske ska ta och se Waterworld imorgon Pratade faktiskt om den med en kompis för en vecka sedan. Minns främst bara två scener från filmen, ena med ögonen och andra när han drack sitt eget piss. Båda scener lika fascinerande men på olika sätt för mitt dåtida jag haha.

Vad jobbar du själv med?

Medlem

@anon_119148: samma här, spontana o fasta moment men många timmar dödtid på ett 11h pass när alla sover. Aa jag mindes bara att han var mutant o hade hjälar bakom öronen tycker scenerna e feta när han operarar sin skuta. Enda missnöje jag har med filmen är den klassiska 90-tals filmmusiken. Tänker inte så mycket på de men när han (hjälten) är i action äre sån här töntig uppåt orchester som ska trycka på att inget dåligt kan hända honom o han bara äger alla. Med tanke på settingen hade de varit fett med typ senaste MAD max filmen liknande musik till. Kanske blir ett projekt att sätta sig med i framtiden

Skriv svar