Nvidia tänker dopa klassiska spel med ray tracing

Robot
Nvidia tänker dopa klassiska spel med ray tracing

Efter Quake 2 väntar "ett spel du vet och älskar".

#geforce, #nvidia, #quake-2, #rtx


Fragtjuv

Crysis - det spelet behöver bli tyngre att köra!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Crysis - det spelet behöver bli tyngre att köra!

Usch nej

Medlem

FEAR hade varit intressant att se

Redneck Rampage såklart!

Medlem

Spontant tänker jag Bioshock eller Half-Life 2. Det vore häftigt att se med ray tracing.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hmm.

Chansar på något av följande:

GTA3 | San Andreas
Half-Life | Half-Life 2
System Shock 2
Thief 1,2 eller 3
Deus Ex
Battlefield
Far Cry 3


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Pratar vi full raytracing bör det vara något klassiskt spel med relativt simpel grafik i övrigt precis som Quake II, annars hänger dagens grafikkort inte med. Skulle chansa på något från samma tidsperiod, som det första Tomb Raider, eller kanske Lucas Arts Jedi Knight: Dark Forces II.

Medlem

så när de inte kan få det i nya spel så måste man ju satsa någon annan stans


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Griimlock:

så när de inte kan få det i nya spel så måste man ju satsa någon annan stans

Funkar dock för mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Sapiens:

FEAR hade varit intressant att se

Jag vågar inte tänka på hur tungrott det skulle kunna bli.
Det skulle vara häftigt att se dock.

Medlem

Låter som RTX-korten säljer uselt om man behöver sånt här för att sälja...


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kör rtx i control, funkar svinbra.

Medlem

DOOM 3 hade varit något med DXR.... men väntar tills RT blir mainstream och framförallt billigare


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Alan wake och dead space vore ju mumma.

Medlem

Bra idé av nVIdia.

Då de ej kan få moderna spel att rulla med Raytracing så är jag glad att de åtminstone får 20 år gamla titlar att rulla

Medlem

Jag undrar hur Outcast och Delta Force skulle se ut med ray-tracing.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

UT99


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av korvmos:

Låter som RTX-korten säljer uselt om man behöver sånt här för att sälja...

SJälvklart måste det ju vara så eller hur? Skulle ju aldrig vara en bra idé att fler spelutvecklare la tid på att använda verktyg som finns. Bortsett från priset på ett VR set är avsaknaden av spelen deras största problem är ju ett annat exempel. DXR är ju inbakat i Windows. Varför gnälla på något som är positivt?

Medlem

Hoppas på Clive Barker's: Undying, men tror det blir Half-Life 2.

Medlem

Skulle dock inte förvåna mej om det blir ännu ett Skyrim.

SJälv hade jag vilja sett ett RT Morrowind. En värld med dag och nattcyklar. Grottor med facklor och ljus. Magi som kan lysa upp miljöer mm.

Medlem

Rent spontant tänkte jag på Silent Hill 3! Galet snyggt spel på sin tid som hade tjänat än mer på mer stämningsfulla skuggor samt ljuseffekter.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Moonstone i raytracing 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Pong i raytracing

Medlem

X Wing


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Medlem

Tror dom flesta titlar är spel baserade på gamla iDmotorer och kanske några Unrealspel.

Det måste vara spel där prestandan inte kommer bli skit och jag tror inte det kommer bli GTA3 eller Battlefield, vem skulle ens spela ett Battlefield 1942 med RTX, typ 50 pers och sedan dagen efter 1 och sedan är det dött.
Det måste vara spel där det inte är så mycket jobb att göra, utvecklarna/förläggarna finns kvar och har källkod eller något annat som gör att man göra en remaster, spel som folk redan har eller finns på steam, inget som kräver Origin eller Uplay eller bara finns på Epic Store.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror dom flesta titlar är spel baserade på gamla iDmotorer och kanske några Unrealspel.

Det måste vara spel där prestandan inte kommer bli skit och jag tror inte det kommer bli GTA3 eller Battlefield, vem skulle ens spela ett Battlefield 1942 med RTX, typ 50 pers och sedan dagen efter 1 och sedan är det dött.
Det måste vara spel där det inte är så mycket jobb att göra, utvecklarna/förläggarna finns kvar och har källkod eller något annat som gör att man göra en remaster, spel som folk redan har eller finns på steam, inget som kräver Origin eller Uplay eller bara finns på Epic Store.

Finns sjukt mycket overhead för att föra in RTX i gamla spel, så det är nog inga problem.

Får mig att tänka på diverse gta 4 moddar:

Medlem

Spel jag hade velat se är Jedi Outcast 2/Academy, Star Trek Elite Force 2 och RTCW. Tänk o ta sig fram på Borg-kuben med raytrace ljussättning?

Medlem

Snackar vi reflektioner så krävs det att spelen åtminstone har specular-mapping, så vi snackar PS3 era och senare, fanns på PS2 också men det var aldrig standarden, med det sagt kan man göra mycket utöver reflektioner med ljus och ljud även i äldre titlar.

Om dom nu ska lägga till PBS material likt Quake 2 så måste det vara en relativt öppen motor, känns inte helt omöjligt att dom samarbetat med Valve för att hitta på något med Half-Life(2?).

Hade personligen gärna sett Quantic Dream spelen få denna behandling nu när spelen finns till PC, mest av ren nyfikenhet.

12
Skriv svar