Att quitta Gears 5 i förtid kan ge 2 års avstängning

Robot
Att quitta Gears 5 i förtid kan ge 2 års avstängning
Medlem

Det kanske vore en ide att införa att man kan rösta att matchen ska ta slut? Precis som man kan göra i csgo och lol

Medlem

Helt rätt, satan vad tröttsamt det är när folk quittar, speciellt om det är rankat eller spel/matcher där det spelar stor roll att folk överger eller drar, tex 5v5 och liknande. Ser inget problem att ge någon varning eller så först, men troll som comittar till matcher och inte kan spela klart dem för att de håller på att förlora sabbar bara för alla, inklusive de som försöker vända matchen.

Ett spel som detta begär inte mycket tid av dig som individ, vi pratar inte en scrim 1,5h som i cs eller liknande (där det förövrigt känns ännu mer rättfärdigat att ha straff) och därav svårt att skylla på att man får förhinder. Enstaka quits eller problem kan alla få men att uppenbart bara dra hela tiden ska straffas, man behöver inte ge sig in i matcher om det är så osäkert att man kan spela klart.

Medlem

Folk är sådana jävla quitters.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dumt som fan tycker jag. Så länge det inte är rankade matcher känns det som att man bör få hoppa ut och in


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Håll koll på vilka som quittar mycket och börja matcha dem mot varandra. Blir säkert skitroliga matcher.

Gnällkuk

Delvis fel, givetvis bör återfallsförbrytare som sopan i artikeln straffas men då ska det också kommuniceras ut tydligt vad det är som gäller. Som Klepto säger, ranked mode är det som är viktigt isf, vanlig casual pvp känns jävligt skevt att banna någon två år utan förvarning.

Sen känns det skevt att ha så höga bans, en till två dagar eller en vecka kanske men längre känns lite väl hårt om man inte återupptar samma beteende direkt efter avstängning.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Börjar man spela en match så vet man ju att det kan ta tid att spela klart, att hoppa ur mitt i en match bara för att det går dåligt är ju bara fjantigt, jag ser det som ett ypperligt tillfälle att förbättra mitt spelande genom att stanna kvar mot det hårdare motståndet. Sen kan det såklart hända saker, internet dör, akut skitnödig 😆 etc.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Tycker ändå det är ganska "snålt" straff med tanke på att man ändå förstör upplevelsen för flera andra. En gång borde ge 3 dagar, nästa gång 1 vecka och därefter 2 veckor osv. Efter 3:e gången borde man bli permabannad. Bara man har varnat om detta i förväg så ser jag inga problem med dessa regler. Frågan är bara hur man ska göra med folk vars internet kraschar?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker det är bra. Är sjukt trött att spela när någon tar ut förlusten i förskott även om man har en chans i olika spel. Så banna quitters specifikt dom som lämnar 8 av 10 matcher

Men det kan slå fel också speciellt om man har en familj så är det inte alltid det funkar att köra ranked. Så har själv slutat helt nu med Overwatch ranked pågrund av att familj kommer först, om inte den andra föräldern är hemma och kan ha koll ^^

Sen som Metro Swe skriver så vore det nice att man kan rösta om man vill avsluta match tidigare när det är kört.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Förstår inte meningen med att ha så hårda straff.

Första gången någon lämnar en match: 30 minuters cooldown på att köa igen sen ökar det successivt för varje match någon lämnar upp till en maxgräns på 24h. Med en reset varje månad eller något. På det viset tvingas de spela färdigt sina matcher om de inte vill vänta flera timmar på att köa för nästa match.

Medlem

Jättebra! Tycker det är vidrigt med spelare som ger upp efter första förlorade teamfighten i hots och sedan tvingar en att spela 20 minuter i motvind med en bot som tank. Skulle gärna se samma system där. Bort med dem bara.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

sjuka straff.. jag brukar lämna online spel också om jag märker att det bara är idioter som spelar, kanske darför han gör så ? dom kan ju inte tvinga en att spela om man är i ett spel med puckon...

Medlem

borde vara hårdare tycker jag 2 år är för lite


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Helt rätt att straffa men 2år är overkill. Man borde ha rätt att lämna 2-3gg per dag. Det kan hända saker utanför spelet som tvingar en att lämna eller så är alla idioter.

Men efter det så är det ett dåligt mönster som spelaren har.

Medlem

Upprepande quits ska helt klart straffas. Sen kan det ju så klart finnas giltiga orsaker till att quitta också, och det tycker jag man ska har rätt till.

Medlem

Finns ju många spel med olika former av ranking system för att möta likvärdiga spelare, borde väl funka även här med. Sen dåliga rage quits är klart man bör kunna bestraffas, tråkigt när sånt sker. Lagspelare som försvinner ur matcher, bara för att de blev skjutna något tidigare än de räknat med.
Men som sagt, går väl lite hand i hand med ranking. Finns det inget sånt är det inte så konstigt om det kan bli obalanserat och ge upphov det sånt med.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjuka straff.. jag brukar lämna online spel också om jag märker att det bara är idioter som spelar, kanske darför han gör så ? dom kan ju inte tvinga en att spela om man är i ett spel med puckon...

Äh. Spela med premades så slipper du grubbla över troll.
Är inte det ett möjligt scenario så får man nog gilla läget. MP är främst ett spelläge för samarbete och kompetitivt tävlande. Man får sämre förutsättningar solo än i party. Och spelar man ett mp spel solo får man räkna med avtramp.

Medlem

Det låter mer som en lat utvecklare med ett undermåligt system. Att hux flux bara stänga av en spelare i två år (vid det laget lär Gears 5 vara ganska irrelevant ändå, antar jag...) känns inte som en bra lösning. Hoppar man ur 18/21 matcher kanske man helt enkelt hoppat ur när matchen är över, snarare än mitt i matchen, det framkommer inte i artikeln vad jag kan se.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av zumo:

Äh. Spela med premades så slipper du grubbla över troll.
Är inte det ett möjligt scenario så får man nog gilla läget. MP är främst ett spelläge för samarbete och kompetitivt tävlande. Man får sämre förutsättningar solo än i party. Och spelar man ett mp spel solo får man räkna med avtramp.

Premades, då måste du ju ha vänner som också spelar?

Medlem

Alldeles för hårt straff.
Låt spelare rösta, eller matcha så spelare kan filtrera bort frenetiska quitters och låt quitters möta varandra.
Om det är nånnform av ranking så ska quit räkna som förlust


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av magma:

Tycker ändå det är ganska "snålt" straff med tanke på att man ändå förstör upplevelsen för flera andra. En gång borde ge 3 dagar, nästa gång 1 vecka och därefter 2 veckor osv. Efter 3:e gången borde man bli permabannad. Bara man har varnat om detta i förväg så ser jag inga problem med dessa regler. Frågan är bara hur man ska göra med folk vars internet kraschar?

Skrivet av Sillgam:

Förstår inte meningen med att ha så hårda straff.

Första gången någon lämnar en match: 30 minuters cooldown på att köa igen sen ökar det successivt för varje match någon lämnar upp till en maxgräns på 24h. Med en reset varje månad eller något. På det viset tvingas de spela färdigt sina matcher om de inte vill vänta flera timmar på att köa för nästa match.

Skrivet av jehuty:

Helt rätt att straffa men 2år är overkill. Man borde ha rätt att lämna 2-3gg per dag. Det kan hända saker utanför spelet som tvingar en att lämna eller så är alla idioter.

Men efter det så är det ett dåligt mönster som spelaren har.

Dessa tre summerar det. Se till att algorithmen håller koll på beteendemönster, straffa sedan succesivt, men KOM IHÅG. Beteendet bör bli permanent så om du ballar ur under en dag, dag två så har du kvar dina kötider. Öka succesivt, 30 min, 1 timme, 2 timmar, 3 timmar etc, etc. Öka succesivt tills du når en vecka, där den cappar. Vill du ragequitta? Perfekt, du har en vecka på dig att lugna dig.

Fuskare däremot, permbannas första gången de ertappas. Då snackar vi så hårt du kan göra så att även om de köper nytt spel så är de bannade online. MAC (jag vet du kan spoofa MAC, men kom med något bättre jag inte känner till ) banning tex.


signatur

I drank what?

Medlem

Och ljud glitchen? När fixar dem den? Ett sista försök. Sedan tas skiten bort.

Medlem

Det kan ju inte vara så svårt att lägga in ett system i spel som håller räkningen på hur ofta någon "quittat" under en vecka och kanske varnar vid fem (eller annat lämpligt antal) att vid 1-2 "quits" till blir du avstängd si eller så länge.

Två år var en extrem överdrift.

Medlem

Med så hårda straff kan man ju undra hur många som vanligtvis skulle quita som bara släpper kontrollen och drar en handtralla istället? Du är kvar i gamet men kommer inte att bidra till något alls.

phi
Medlem

Dumheter.

Jag kan quitta 8 av 10 matcher en kväll pga en mängd olika anledningar, allt från kassa rage quits till att spelet hänger sig, team killers som trollar, fuskare som förstör för alla, man kommer in i slutet av en match och ens lag ligger under till den grad att det aldrig går att ta igen eller helt enkelt att jag bara hoppade in för att spela en stund medan jag väntar på maten ska bli klar.

Är det nu 99% rage quits så visst, ge spelarna lite smisk i form av ett par dagars ban men två år är ju bara idioti.

MEG
Medlem

Bra att de tar i med hårdhandskarna, det fruktansvärt när någon quittar och två år är för dåligt straff. De borde åka hem till dennes föräldrar och spöa upp dem samt spika upp deras husdjur på väggen samt skita i deras postlåda (sarkastisk).


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av metro swe:

Det kanske vore en ide att införa att man kan rösta att matchen ska ta slut? Precis som man kan göra i csgo och lol

Kan man verkligen detta i CS dock? Vill minnas att det bara går om en spelare har abandoned matchen, dvs lämnat utan möjlighet att connecta tillbaks.

Kommer ihåg att HoN också hade en sån funktion, concede, där hela laget var tvungen att rösta för att ge upp. Gissar att det är samma i LoL.

Medlem
Skrivet av phi:

Dumheter.

Jag kan quitta 8 av 10 matcher en kväll pga en mängd olika anledningar, allt från kassa rage quits till att spelet hänger sig, team killers som trollar, fuskare som förstör för alla, man kommer in i slutet av en match och ens lag ligger under till den grad att det aldrig går att ta igen eller helt enkelt att jag bara hoppade in för att spela en stund medan jag väntar på maten ska bli klar.

Är det nu 99% rage quits så visst, ge spelarna lite smisk i form av ett par dagars ban men två år är ju bara idioti.

Håller med om att 2 år är ren idioti, men det handlar såklart om hur förödande det blir för matchen. Lämnar någon i CS så kan det ta ett par minuter innan man får möjligheten att ge upp, och har man spelat halva matchen så blir man ju skitlack för det har varit slöseri med tid. Om man vill spela vidare så är det ett par minuter av underläge som kan vara helt avgörande för resten av matchen.

Dota, samma där, 4 mot 5 går liksom inte. Och där går det inte ge upp, såvitt jag vet. Om jag spelat med dig i någon av dessa två spelen hade jag varit vansinnig om du bara var inne "en stund i väntan på att maten ska bli klar". Därför ska spel ha casual-läge, som CS exempelvis.

Ett spel där multiplayer är så som du beskriver ovan förstår jag inte ens varför man spelar. Komma in mitt i slutet av en match, eller i underläge, team killers osv...klart man får den typen av beteende om det inte straffar sig. Och då startar man aldrig ett sådant spel igen.

Medlem

Som någon tidigare skrev så kommer extrema straff att leda till att folk blir kvar i spelet, nen slutar göra någonting då de märker att motståndet är överlägset.

Hur är det om man plötsligt får problem med nätet? Om det inte straffas så är det ju ett uppenbart kryphål, men om det straffas så kan det hända att oskyldiga bannas.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

12
Skriv svar