League of Legends-skaparna annonserar CS-utmanare

Robot
League of Legends-skaparna annonserar CS-utmanare

Project A blandar Counter-Strike med Overwatch.

#cs-dödare, #project-a, #riot-games


Medlem

Den där tråkiga grafikstilen igen ja...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Den där tråkiga grafikstilen igen ja...

Man måste kunna köra multiplayerspel på en potatis. Skulle inte bli förvånad om det släpps till mobiler.


signatur
Medlem

Ja varför inte, de "vann" ju moba-genren.


signatur

IDKFA

Geeks Gaming

En shooter med abilities och cartoony grafik.
Hard pass... Plus de är Riot vilket är 100% ägt av tencent.

Skribent

Jag tror inte att det kommer göra något längre avtryck mot CS-spelarna.

CS är rent skicklighetsbaserat och det är därför de flesta spelar. Inga förmågor, hjältar och dylikt. Det är aldrig slumpmässigt att du dör och du dör inte p.g.a. du använt en specialförmåga "fel" eller hade "fel" hjälte utan du dör för att du har gjort bort dig. I princip varje runda kan du identifiera varför du dog och försöka göra lite bättre nästa gång.

Det kommer säkert ta en del spelare i början och många kommer tycka det är häftigt ett tag, men i det långa loppet tror jag som sagt inte att Tencent kan sno CS-spelarna från Valve.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man måste kunna köra multiplayerspel på en potatis. Skulle inte bli förvånad om det släpps till mobiler.

Idag är det bara ett val dock, lättare att producera antar jag, grafiker älskar den där stilen tydligen.
Men visst det kommer säkert till mobiler och konsoler.

Det bästa från videon är när "Paul Chamberlain" visar någon sorts ani-cheat. Efter att hela skärmen fyllts av ett meddelande om en som fuskar så spelar han fortfarande, som om att han ser vad han gör. Pro-gaming, wasd-power, finger on the trigger eyes on the quad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Riot
Är kända för ett Moba spel enbart
Ska göra en shooter
Ska fokusera på att blockera fuskare
Ägs av Tencent
China people är kända för att fuska mest, socialt uppmuntrat

Does not compute


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser intressant ut imo, tror Riot kommer lyckas med mycket av det dom presenterade och ser fram emot både kortspelet och det faktum att jag nu kommer kunna spela TFT även på mobilen när man pendlar till jobbet

Medlem

Tycker faktiskt det såg kul ut!

Medlem

Ser ändå intressant ut.
Inte spelat CS på över 15 år men gillar Overwatch. Få följa och se vad det blir.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Ser väldigt trevligt ut! jag å andra sidan älskar den grafiska stilen. Ser fram emot att få testa det när det väl blir tillgängligt.

Medlem

Det är snarare en utmanare till skjutspel med hjältar och superkrafter.
Jag tror att de som föredrar CS till stor del gör det för att det inte innehåller sådant.

Gnällkuk

Gäsp... okey, man behöver förvisso inte uppfinna hjulet på nytt men det här känns ju helt utan identitet eller själ. Man har bara tagit det man tycker är bäst från andra fps-spel. Njae... jag tror inte riktigt på det här.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av returpack:

Det är snarare en utmanare till skjutspel med hjältar och superkrafter.
Jag tror att de som föredrar CS till stor del gör det för att det inte innehåller sådant.

Tror det finns flera anledningar varför CS fortsätter att vara stort på esportscenen och en betydande del är prispengar. Och där har Riot visat att de kan pumpa in mycket stålars själva.


signatur
Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag tror inte att det kommer göra något längre avtryck mot CS-spelarna.

CS är rent skicklighetsbaserat och det är därför de flesta spelar. Inga förmågor, hjältar och dylikt. Det är aldrig slumpmässigt att du dör och du dör inte p.g.a. du använt en specialförmåga "fel" eller hade "fel" hjälte utan du dör för att du har gjort bort dig. I princip varje runda kan du identifiera varför du dog och försöka göra lite bättre nästa gång.

Det kommer säkert ta en del spelare i början och många kommer tycka det är häftigt ett tag, men i det långa loppet tror jag som sagt inte att Tencent kan sno CS-spelarna från Valve.

100% sant det du skriver. Cs är helt skillbaserat vilket tilltalar den målgruppen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

100% sant det du skriver. Cs är helt skillbaserat vilket tilltalar den målgruppen.

Jag vill inte skryta, men efter 15 år av cs så kan jag lägga mig ovanför snittgränsen med att hantera min ak eller awp. Det är också därför jag älskar och hatar csgo samtidigt , ett för det är belönande när man gör en Ace eller gör viktiga plays så man vinner matchen, eller två när man håller upp ett sämre lag tills du ändå förlorar.. för mig som har tävlat på elitnivå i brottning på 2000 talet så känner jag igen känslan i CS i dom höga ELO/Rankerna.

Good luck att utmana counterstrike, vi gamla tävlingsinriktade avdankade games behöver vår fix.

Medlem

Tror på flopp, men vem vet.

Själv gillar jag inte hjälte / superpowers och den typen av prylar i FPS-spel i multiplayter. Gillar den tunga känslan i vapen och belöningskänslan när du vinner i PUBG och CS. Därför jag inte riktigt fastnade för Apex eller Fortnite - den cartooniga casualkänslan. Det var också därför jag tröttnade på Call of duty-spelen med sina perks och kill streaks, det är lite för mycket annat som spelar in, inte enbart aim och skills.

Men det är ju jag det, Overwatch och Fortnite är ju stora så detta kan säkert gå hem.

Stort plus på att man redan från början tar med sig antifusktänket. Men med foliehatten på så undrar man ibland om man inte vill få bort fuskare helt och hållet då de står för en del nyköp av spelen - bli bannad, köp nytt game.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Inte en chans att detta kommer utmana CS.

Medlem

Ser coolt ut men förstår inte hur han kan one-shot döda varenda person oavsett vapen och avstånd.

Är det för att det ska se coolt ut eller kommer det vara så?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Ja varför inte, de "vann" ju moba-genren.

Ja, de är duktiga på att göra ripoffs, men det känns som om Overwatch redan dominerar denna marknaden.

Tror inte på detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser riktigt intressant ut. Det här kommer jag hålla ett öga på.

Medlem

Vet fan om man utmanar CSGO. Ser mer ut som en klassisk hjälteshooter likt Overwatch, Paladins mm. med en släng av Fortnite. Spontant så känns den även väldigt riktad mot den yngre spelarbasen och asiatiska marknaden.

Kan säkert vara roligt. Dock har jag svårt att se detta utmana de giganter som redan finns.

Medlem

Ser ut som en blandning av overwatch och cs. Skulle kunna bli en hit rent teoretiskt. Men tror också det kan bli flopp, då jag inte vet varför folk skulle hoppa från de spelen till det här. Vad tillför det här spelet? Tror det dessutom kan vara dumt med ads om man ska sno kunder från cs.

Medlem

Urk, "Team Fortress 2" grafik... pass.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, de är duktiga på att göra ripoffs, men det känns som om Overwatch redan dominerar denna marknaden.

Tror inte på detta.

Har svårt att kalla det ripoff när det var utvecklaren från Dota so gjorde LoL


signatur

IDKFA

Medlem
Inaktiv

Aldrig sett så tråkig grafik.
Nya Lawbreakers? Man ska iof inte underskatta hur pass dåliga spel folk är villiga att spela bara det finns någon slags "scen".

Medlem

Fantastiskt mobil spel!

12
Skriv svar