Hands-on – Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
Hands-on – Star Wars Jedi: Fallen Order

FZ testar Respawn-spelet som kan ge Star Wars ny stjärnglans.

#ea, #respawn, #star-wars-jedi-fallen-order


Avstängd

Alltså för oss som har spelat Assassins Creed mycket, i alla fall dom två senaste så är detta rena drömmen. Det är exakt sanna gameplay i strider.

Får man ta så mycket från strider från ett annat spel som utvecklare?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Jag har stora förhoppningar på detta! Jag är sällan sen med att kritisera både EA och Star Wars, men det här har ändå potential att bli en ljusglimt i ett annars ganska kompakt mörker.

Respawn, you are our only hope.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Får man en ljussabel från start eller måste man låsa upp den i en lootlåda?

Hade ju varit betydligt mer tillfredsställande med avhuggna lemmar och ituslitna kroppar.

Skribent
Skrivet av breahl:

Alltså för oss som har spelat Assassins Creed mycket, i alla fall dom två senaste så är detta rena drömmen. Det är exakt sanna gameplay i strider.

Får man ta så mycket från strider från ett annat spel som utvecklare?

Om man gör det bra så får man det!

Skrivet av Rydell1986:

Får man en ljussabel från start eller måste man låsa upp den i en lootlåda?

Respawn har varit väldigt tydliga med att det inte kommer att finnas mikrotransaktioner eller lootlådor. Det enda jag känner till i den vägen är att man kan få någon extra customisation-del om man förbokade, men det finns så många alternativ att hitta i spelet att det inte spelar någon större roll. En del journalister jag snackade med på plats var rädda för att just detta, samt det faktum att det ”bara” är ett regelrätt SP-spel, kan påverka negativt om de inte säljer så bra som EA vill (och istället befästa idén om att spel måste ha MP och att man tjänar pengar på cosmetics och sånt).

Medlem

Ser grymt ut !
Det enda jag är lite skeptisk över är kring den här "force freeze" mekaniken, känns som att man förlitar sig på den hela tiden under alla jumping puzzles vilket gör det ganska tråkigt :/
Sen så vet jag ju inte om den har lång cooldown men det verkade som att man i princip kunde spamma den.

Skribent
Skrivet av Lawez:

Ser grymt ut !
Det enda jag är lite skeptisk över är kring den här "force freeze" mekaniken, känns som att man förlitar sig på den hela tiden under alla jumping puzzles vilket gör det ganska tråkigt :/
Sen så vet jag ju inte om den har lång cooldown men det verkade som att man i princip kunde spamma den.

I den delen jag spelade var det väldigt förekommande, ja. Kändes lite som en standardmekanik, och jag tror att det berodde på att vi inte hade tillgång till alla Force Powers än. Med det sagt kan det säkert bli lite enformigt. Utvecklarna har specifikt separerat combat och exploration, så att man inte ska göra slut på Force Meter när man utforskar tex, så det är gratis att utforska. I combat fungerar det lite som en stamkund bar som fylls på när man träffar med attacker (så att man inte bara spamma Force Slow på alla fiender hela tiden.

Releasehästryttare

Köper man EA spel så är man med den mörka sidan garanterat ...

Ambassadör
Xbox

@Joel OS: Fick du se några exempel på Metroidvania-aspekten?


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Hade ju varit betydligt mer tillfredsställande med avhuggna lemmar och ituslitna kroppar.

Är benägen att hålla med, men tydligen är Disney inte så sugna på det. Se t.ex Darth Vader i slutet på Rogue One - mördar rebeller till höger och vänster, men inga lösa armar eller ben. Fortfarande badass imho.

Men feedbacken i Fallen Order med glödande hål där man träffat kändes som en okej kompromiss, inte direkt en detalj jag tröttnade på att se.

Medlem

Ogillar att lightsabern är typ som en pinne man slår folk med tills dom faller. Givf avhuggna armar/ben/huvud/tår i ett star wars spel.

Vad skulle du säga skiljer de initiala intrycken från Fallen Order jämfört med våra första intryck från The Force Unleashed?

Vill minnas att förhandstittarna till det spelet lät nästintill likadant, om än med andra referenspunkter då.

Är det attacker via shoulder- eller facebuttons förresten?

Tack för utförlig och genomgående förhandstitt!


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Allt ser väl bra ut utan vall running och dubbelhopp haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Gen
Medlem

Även om det blir bra kommer tyvärr vissa hata det ändå bikåz EA.

Personligen tycker jag att spelet ser väldigt bra ut.

Medlem

Asså, Outer Worlds, RDR2 och nu detta. Allt inom loppet av 3 veckor.

ÅH, i-landsproblemen tynger!

Vilken ordning kommer ni köra? OW kommer ju iofs först...

Medlem

Åh snälla bli bra, jag är beredd att kyssa en tauntaun i utbyte mot ett bra star wars-spel.

Medlem

Musik under striderna hade varit trevligt. Striderna med stormtroopers såg ok ut, men bossarna, även fast de är varierande, känns de ändå rätt passiva. Fienderna snackar lite väl mycket?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

@Joel OS: Fick du se några exempel på Metroidvania-aspekten?

Vill också höra mer om detta!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Mjamje, det ser ju ganska trevligt ut grafiskt iallafall men gameplay ser sisådär ut enligt mig. Vi får väl se, kanske blir bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Det får vänta ett bra tag till RDR 2 är färdigt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kan ju alltid hoppas! Har längtat efter ett bra Star Wars spel sen JA2 / JKA. Gillade inte Force Unleashed eller Battlefront :<

Medlem

Har spelet sån där skön fysik som unleashed har?

Medlem

Nu är jag helt klart sugen!

Avstängd

Jag tycker fortfarande det ser ut som Assassins Creed med lasersvärd.

Det är absolut inte likt lost souls för fem öre, jag kan se bayek/aya eller dessa två i senare spelet springa runt där och hugga.

Meeeen jag älskar AC så ser fram mot detta. )))))


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

@Joel OS: Fick du se några exempel på Metroidvania-aspekten?

Kartan är lite som en labyrint. Jag hade bara möjlighet att låsa upp en ny Force Power, och det öppnade upp flera nya vägar, men det fanns fortfarande flera ställen jag inte kunde komma åt. Eftersom jag inte spelat igenom hela spelet kan jag inte säga hur representativt det är, men av vad jag förstod av de drivs jag pratade med skulle det bli aktuellt att återvända när man hittat fler krafter. Och omvänt, om man är bra på att utforska ska man kunna ta sig till mer utmanande ställen (där man kanske inte ”borde” vara) tidigare än det är tänkt.

Medlem

Hade förväntat mig lite av ett hack 'n' slash, i stil med Force Unleashed.
Men gillar verkligen liknelserna med Souls-serien.

Tror det kan bli ett Day 1-köp, om er recension är lika positiv som förhandstitten.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag tycker fortfarande det ser ut som Assassins Creed med lasersvärd.

Det är absolut inte likt lost souls för fem öre, jag kan se bayek/aya eller dessa två i senare spelet springa runt där och hugga.

Meeeen jag älskar AC så ser fram mot detta. )))))

Hur ser det ut som ett AC spel?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joel OS:

Kartan är lite som en labyrint. Jag hade bara möjlighet att låsa upp en ny Force Power, och det öppnade upp flera nya vägar, men det fanns fortfarande flera ställen jag inte kunde komma åt. Eftersom jag inte spelat igenom hela spelet kan jag inte säga hur representativt det är, men av vad jag förstod av de drivs jag pratade med skulle det bli aktuellt att återvända när man hittat fler krafter. Och omvänt, om man är bra på att utforska ska man kunna ta sig till mer utmanande ställen (där man kanske inte ”borde” vara) tidigare än det är tänkt.

Låter grymt! Tack för svar, och en trevlig preview!


signatur

Jump in.

123
Skriv svar