APB:s betalningsmodell avslöjad

Robot
Inaktiv
APB:s betalningsmodell avslöjad

så den enda skillnaden är att man i APB även kan betala mer per timme så att säga?

MFC
Medlem
Skrivet av Skribenten:

Tidigare har det utlovats att APB inte skulle få någon månadskostnad, men i praktiken är det ju precis vad det senare alternativet innebär för de som vill spela action-liret under en längre tidsperiod.

LOL, nä det tricket kan man ju också använda.

Varför inte sälja mobilabonnemang och marknadsföra det som "mobiltelefoner utan månadskostnad" samtidigt som man tar betalt per kvartal, halvår eller helår.

Snyggt


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hm, drog lite på ögonbrynen till då att man såg EA logan där längst nere i hörnet på deras hemsida.

Aja, lär ju floppa hårt.

Medlem

Skulle inte ens betalt 10kr i månaden för det spelet ( Så länge det inte är minst 10 gånger så bra som senaste betan). Riktigt sunkigt överhypat spel

Medlem

vad är problemet? det finns ett alternativ där man betalar för speltimmar för dom som inte spelar så mycket, och för dom som spelar mycket finns den vanliga MMO-modellen... som sagt vad är problemet?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

vad är problemet? det finns ett alternativ där man betalar för speltimmar för dom som inte spelar så mycket, och för dom som spelar mycket finns den vanliga MMO-modellen... som sagt vad är problemet?

Problemet är att det kostar i månaden överhuvudtaget då dom LOVADE att det bara skulle kosta att köpa spelet sen inget mer.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Preed:

vad är problemet? det finns ett alternativ där man betalar för speltimmar för dom som inte spelar så mycket, och för dom som spelar mycket finns den vanliga MMO-modellen... som sagt vad är problemet?

Problemet är att det kostar i månaden överhuvudtaget då dom LOVADE att det bara skulle kosta att köpa spelet sen inget mer.

Åhå, jo jag tyckte mig ha hört att det inte skulle kosta i månaden, så jag antog microtransaktioner istället, men ärligt talat betalar jag hellre en månadskostnad än för microtransaktioner. Man får väl trösta sig med att det är billigare än andra spel i månaden.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

nu blev det spelet raderat från min köplista

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Problemet är att det kostar i månaden överhuvudtaget då dom LOVADE att det bara skulle kosta att köpa spelet sen inget mer.

Källa på det?

Jag har aldrig hört att dem LOVAT att det skulle vara gratis efter att man köpt spelet.

Och att det är ingen stor kostnad för att få ett mycket bättre spel, så sluta klaga. Det är en mycket bättre betalningsplan än de andra stora MMO's som finns ute.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

detta spel är både bättr än andra mmo's och har också bättre betalnings sätt

Medlem

Jag vill minnas att jag läste, i samband med att jag skrev upp mig för betan för ett X antal månader sedan, var att det inte skulle vara en traditionell månadsbetalning, men mer än så stod det inte så man kunde spekulera rätt mycket.
Men efter en snabb google sökning så står det på flera sidor att APB inte skulle ha någon månadsavgift alls.

Hoppades så klart att det skulle sett ut som detta i kostnad men typ 10 dollar för ett halvårs obegränsat spelande. Det hade i alla fall varit okej.

Efter ha spelat FFXI i över fyra års tid till priset av 17dollar i månaden så skulle 10 dollar inte varit mycket.
Men nu spelar jag inte så mycket så deras speltimmars uppsättning var ju intressant, om det hade varit billigare.
Det kommer ju ändå sluta med att folk betalar det lilla extra för att få obegränsad tid i 30 dagar.

Aja inte så att 2010 blir ett tråkigt spelår iaf =P

Hitta detta på flashback som citerat deras FAQ innan de ändrade den:

Citat:

How much will APB cost?

The price and payment model have not been finalized yet but we can say it won?t be the traditional monthly subscription model.

Medlem

Spelet är ju tyvärr något av det buggiaste spelen jag spelat.
Sedan så efter ca 8 timmar speltid så kommer man på att det finns absolut ingen variation i spelet över huvud taget. Folk kommer köpa det för snabbt fatta vad det är för skit och lägga av inom en vecka.

Medlem
Skrivet av Twille:

Spelet är ju tyvärr något av det buggiaste spelen jag spelat.
Sedan så efter ca 8 timmar speltid så kommer man på att det finns absolut ingen variation i spelet över huvud taget. Folk kommer köpa det för snabbt fatta vad det är för skit och lägga av inom en vecka.

När ska folk fatta vad closed beta är före dom signar upp som testare?

Det finns en anledning till att du accepterade en NDA, därför dom inte vill att massa random folk ska snacka skit om ett spel som dom vet inte är färdigt.

Är ju så man blir förbannad till slut på alla käftglappare som tror dom har ett spel figured out och tror dom vet vad folk vill ha.

Till och med i World of Warcraft betan var det fullt med hobbyanalytiker vars prediktioner var bra mycket längre ifrån ett pullitzer än vad dom trodde.

Gled lite off-topic men vafan.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fördelen att dom tar löpande betalning är att det finns pengar för vidare utveckling och förbättring.

Se bara på WoW, spelet som alla hatar och typ alla spelar, mig exkluderat. Det kostar väl en 150kr/månad.

Så som APB kostar så betalar man tex för 20 timmars lir. vilket innebär 20 dagars lirande om man spelar 1 timme varje dag.
Då behöver man inte vara orolig om man är afk i 10-20 dagar. Tiden finns ju kvar.


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem
Skrivet av Twille:

Spelet är ju tyvärr något av det buggiaste spelen jag spelat.
Sedan så efter ca 8 timmar speltid så kommer man på att det finns absolut ingen variation i spelet över huvud taget. Folk kommer köpa det för snabbt fatta vad det är för skit och lägga av inom en vecka.

facepalm, på dig


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

så man får bara 50 första timmarna gratis istället för hela första månaden som det brukar vara med MMOs?

Medlem
Skrivet av robineng:

så man får bara 50 första timmarna gratis istället för hela första månaden som det brukar vara med MMOs?

Ja så verkar det


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av robineng:

så man får bara 50 första timmarna gratis istället för hela första månaden som det brukar vara med MMOs?

Vaddå "bara"... De flesta normala människor får inte ihop 50 timmars gametime på en månad, så det var väldigt generöst.

Du får alltså 50 gameplay-timmar, inte 50 timmar från att du aktiverat spelet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

50 timmar är inte ens 2 timmar / kväll under en månad.
Under förutsättning att det är ett bra spel så lägger iallafall jag mer tid än så i början.

Medlem

50 timmar är å andra sidan mycket mer än ni tror, om det räknar som det gör i CoD iaf! Har spelat dag och natt i några dagar nu men bara fått ihop 10 speltimmar:s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Ja vad fan, med 3 polare att spela med så har man ju iallafall aldrig tråkigt så det blir nog ett köp.

PS

Till er som gnäller om att spelet suger, testa att spela spelet med några kompisar så blir det genast mycket roligare och om ni inte har några vänner gtfo och köp ett annat spel.

DS


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Nicke9494:

Problemet är att det kostar i månaden överhuvudtaget då dom LOVADE att det bara skulle kosta att köpa spelet sen inget mer.

Källa på det?

Jag har aldrig hört att dem LOVAT att det skulle vara gratis efter att man köpt spelet.

Och att det är ingen stor kostnad för att få ett mycket bättre spel, så sluta klaga. Det är en mycket bättre betalningsplan än de andra stora MMO's som finns ute.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20090817/apb-far-ingen-mana...

Dåligt av EA (som vanligt) Spelet verkade lovande men det är bara girigt att ta ut månadskostnader och kostnader "per timme" Då hittar jag hellre på nåt annat att lägga pengar på.

Medlem

Kan lova till 100% att detta kommer floppa stort, pga att spelet är så långt ifrån färdigt och dom hinner ALDRIG fixa till alla problem som spelet lider av just nu i tid till juni.. Tråkigt, hade dom tagit ett år på sig till hade de här verkligen kunnat bli en riktigt coolt spel...

Och visst, det är closed beta, men detta är värre än dom flesta ALPHA betor jag testat.. Ville verkligen gilla spelet för jag tycker konceptet är fränt men det håller inte måttet just nu, vi får se det kanske blir något efter ett års patchning..

Medlem

... ja var så jävla sugen på deta spel lirade betan, men fan heller ja tänker betala runt 40kr för 20timmar så jävla inte värt de


signatur

Rwa?

Medlem

Huga... Får dåliga associationer av förkortningen APB.

Medlem

1 månad är ju nästan hälften av vad du får betala för 1 månad EVE-online. Synd bara att själva spelet i sig är så dyrt.

Sen är det ju så att du endast betalar för att spela i de s.k. Action distrikten. Social distriktet är ju helt gratis efter att du köpt spelet.

Medlem

Nice PR-trick.

Medlem
Skrivet av rizzon:

1 månad är ju nästan hälften av vad du får betala för 1 månad EVE-online. Synd bara att själva spelet i sig är så dyrt.

Sen är det ju så att du endast betalar för att spela i de s.k. Action distrikten. Social distriktet är ju helt gratis efter att du köpt spelet.

Aha, nice, var läste du det?
För Social district är ju sjukt kul det också, CUSTOMIZE!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

för det första blir man jävligt trött på allt jävla NDA brytande, spelar ingen roll om man inte gillar spelet är fortfarande fruktansvärt omoget att gå med i en beta gå med på NDA och sedan bara skita i allt.

För övrigt så saknas viss information i artikeln. Du behöver bara betala för action distrikten och efter att du köpt spelet kommer du alltid kunna logga in i social, vilket är där du fixar din karaktär och sådant, så in a sense så är det gratis, men vill du kriga kostar det, här kommer en länk från sidan läs allt om hur mycket det kostar så fattar ni vad jag menar

http://www.apb.com/faq/#q11

12
Skriv svar