Den senaste TV-serien du såg klart?

Releasehästryttare

My little pony Säsong 9 - 5/5

Ett gigantiskt kliv uppåt i jämförelse med S8 som va helt bedrövligt och ett värdigt slut på denna resa som började redan 2010, ser fram emot vad denna studion skall komma med efter då de visar gång på gång att de kan göra guld inom animations industrin.

-

Trailern för Disenchantment S2 släpptes nyss, hoppas att den serien också tar ett stort kliv uppåt från S1!

Medlem

Carnival Row (Amazon prime)

Första säsongen var ok, men inte mer.
3/5


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Mindhunter - Säsong 2

Tyckte om första säsongen väldigt mycket, så när det utannonserades att en andra säsong skulle komma så blev jag givetvis överlycklig. Brukar inte vara så glad för saker inom crime-genren, men detta är riktigt bra. Så även andra säsongen. Såg ikväll fyra avsnitt i rad, vilket allt som oftast inte händer. Brukar vara max ett avsnitt och sedan får det räcka, då jag inte kan hålla fokus längre. Rekommenderas till tusen! Och om man ska tala betyg... 4 av 5. Inte perfekt, så vill inte ge en femma. En tredje säsong, tack!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Två gånger efter varandra? Känns lite extremt Men antar den är jävligt bra då!

Jag såg den också två gånger i rad, tycker den är så bra
Det är ju en relativt kort serie så det var inga större problem!

Har just börjat se Dark, tre avsnitt in och jag är än så länge helt såld! Fortsätter den som hittills är det definitivt en favoritserie!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag såg den också två gånger i rad, tycker den är så bra
Det är ju en relativt kort serie så det var inga större problem!

Har just börjat se Dark, tre avsnitt in och jag är än så länge helt såld! Fortsätter den som hittills är det definitivt en favoritserie!

Kan bara inflika med att Dark är SJUKT bra, enligt mig något av det bästa i serieväg! Båda säsongerna håller hög klass och mindfucken/twistarna är underbara. Sista säsongen nästa år, håller tummarna för samma höga klass.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Kan bara inflika med att Dark är SJUKT bra, enligt mig något av det bästa i serieväg! Båda säsongerna håller hög klass och mindfucken/twistarna är underbara. Sista säsongen nästa år, håller tummarna för samma höga klass.

Låter lovande!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

I-land 3/5

sci-fi serie i 7 delar på netflix, i överlag ganska medioker, kan rekommendera att ni skippar denna.

Medlem
Skrivet av Devan:

I-land 3/5

sci-fi serie i 7 delar på netflix, i överlag ganska medioker, kan rekommendera att ni skippar denna.

https://youtu.be/a1nhfV2YANk

Jo, såg att den snittar stabila 3.8 på imdb förut. Hårdskippade den där ganska fort då.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Releasehästryttare

Watchmen trailern har landat!

Releasehästryttare

Två serier avklarades idag!

Fremvandrerne 3/5

En Norsk serier som inte va helt dålig, gillade mystiken och karaktärerna men det kunde utvecklas mer.

Ducktales S2 5/5

Ducktales gräver guld i säsong två med, missa inte om ni gillar animerat!

Medlem

The boys. En annorlunda superhjälte serie. Finns på amazon Prime video.
Mycket mycket bra. Finns bara säsong ett när jag skriver detta.

Medlem

Good Girls, säsong 2.

Säsong 1 var riktigt underhållande tyckte jag men säsong 2 blev gradvis sämre, med väldigt dålig karaktärsutveckling samt ett slut som ger en ENORMT förutsägbar säsong 3, från början till slut.

3 av 5 snälla flickor.


signatur

I drank what?

Medlem

Black sail och jävlar var den var bra.

Medlem

SS GB

Alternativhistoria. Utspelar sig i ett av Nazityskland ockuperat London år 1941.

Ger den Tre kriminalare av Fem

Avsnitt ett finns i skrivande stund tillgängligt på SVT play i fyra dagar till-

En trailer med ett knippe spoilers:


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

The dark crystal age of resistance 3/5

Mycket bra serie med focus på de onda mot de goda med några tvister, även intressant att använda dockor nu för tiden när vi väl har så bra cgi.

Medlem

Den senaste serien jag såg klart är The Spy som finns på Netflix med Sacha Baron Cohen.

Det är en välgjord historisk spion mini-serie som handlar om en israelisk spion som utpselar sig under 60-talets Syrien. Det är en tidsepok och plats som man normalt sett inte ser och den är baserad på verkliga händelser vilket jag gillar men den ger en lite väl skönmålad bild över vad som faktiskt hände. Antalet avsnitt är lagom men vissa aspekter får lite väl mycket tid medan andra mer intressanta aspekter och konflikter får knappt någon tid alls.

Sacha Baron Cohen gjorde en bra insats och det är kul att se han i en mer seriös roll.
Jag ger den 3/5.

Medlem
Skrivet av Devan:

The dark crystal age of resistance 3/5

Mycket bra serie med focus på de onda mot de goda med några tvister, även intressant att använda dockor nu för tiden när vi väl har så bra cgi.

https://youtu.be/a3_owZfYVR8

Dom hyllar väl den gamla filmen från 1982 som använde sig av dockor, gissar jag. Det skulle nog inte vara samma sak om dom använde sig av CGI. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Dom hyllar väl den gamla filmen från 1982 som använde sig av dockor, gissar jag. Det skulle nog inte vara samma sak om dom använde sig av CGI. ^^

Jo huvud fokusen är ju på dockorna, men vissa scener är gjorda i cgi och de ser helt otroligt bra ut.

Tex en bit är där en skeksis hoppar runt i ett par träd är enbart gjord i cgi och det är svinsnyggt gjort.

Det är ju en bra serie oavsett!

Releasehästryttare

Final space S2 - 4/5

Mer final space, vad mer kan man önska sig? Skulle dock säga att S2 är snäppet bättre än S1.

Medlem

Wynonna Earp (Netflix, två säsonger)

Ganska underhållande, men även om man räknar in det faktum att det är en serie med ockulta övertoner, så förekommer vissa logikluckor i handlingen stora nog att köra en buss igenom, och här och där så är den allmänt ostig.

Skulle nog inte ha sett färdig den om jag inte hade varit på humör för hjärndött actiondrama. But there you have it.

Två gengångare av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Blev precis klar med THe Office (USA), alla 9 säsonger

Stundvis underbar, stundvis seg. Överlag väldigt trevlig.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

Breaking Bad (3:e genomtittningen). I princip lika bra som gångerna innan, man märker dock att man stör sig mer på Jesse för varje genomtittning. Han är en bra skådis men som spelar en väldigt emotionell karaktär i en värld där han absolut inte hör hemma, hans alltid tårögda uppsyn och ständiga utbrott blir efter ett tag lite påfrestande. Skylar är inte heller en favorit såklart (jämförbar med Carmela i Sopranos) ligger väl dock lite i sakens natur att dessa roller inte blir favoriter hos i princip någon - dom ska ju på ett sätt vara irritationsmoment.

Releasehästryttare

Dags att förnya HBO kontot .. Watchmen serien får fullpott av Joblo!

https://www.joblo.com/movie-news/tv-review-watchmen

Nu på söndag har den premiär!

-

Missa inte heller Netflix serien Living with Yourself som har premiär om några timmar!

https://www.imdb.com/title/tt8880894/

Inaktiv
Skrivet av Devan:

My little pony Säsong 9 - 5/5

Har alltid trott att MLP är för barn bara.
För någon som gillar Rick & Morty och andra tecknade serier för "vuxna" så att säga så undrar jag hur MLP mäter sig. Vad är det som gör att det är 5/5 ?

OnT:

Big Mouth Season 3.
Stundtals roligt oxh pricksäkert men även ganska långsamt emellanåt.
Fynkar perfekt i bakgrunden när man spelar något grindigt spel

Skägg.
10 Chambers

Dead to Me, med Christina Applegate, James Marsden (Westworld) och Linda Cardellini (Bloodline). Sevärd light-thriller med fler vändningar än väntat då man redan i första avsnittet avslöjar något en vanlig serie skulle dröja med till slutet.


signatur
KoP
Medlem
Releasehästryttare
Skrivet av anon_326725:

Har alltid trott att MLP är för barn bara.
För någon som gillar Rick & Morty och andra tecknade serier för "vuxna" så att säga så undrar jag hur MLP mäter sig. Vad är det som gör att det är 5/5 ?

OnT:

Big Mouth Season 3.
Stundtals roligt oxh pricksäkert men även ganska långsamt emellanåt.
Fynkar perfekt i bakgrunden när man spelar något grindigt spel

80/90 talets MLP va skrivet för barn, G4 som den serien hette som sträckte sig mellan 2010-2019 är skriven så att vuxna och barn skall få ut olika saker av serien. Det är mycket humor som man bara fattar som vuxen till exempel. Det jag kan säga är att ge serien en chance (den finns på Netflix), ändra dock språket till engelska då det är en stor del av att få den bästa upplevelsen.

Releasehästryttare

Living with Yourself 3/5

Väldigt mycket mer medioker än vad jag förväntade mig.

Medlem

Peaky Blinders - säsong 5

Den här säsongen var kanske lite bättre än den förra(eller var likvärdig), men den lever fortfarande inte upp till dom 2-3 första säsongerna tyvärr. Jag kommer fortfarande se klart serien för att se hur den slutar även om den tappat väldigt mycket.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Tangled the series Säsong 1 4/5

Så jag tycker Tangled va en bättre film än Frozen, så att jag inte uppmärksammade att det kom en animerad Tangled serie för två år sen tycker jag är skumt, det va dock inte något buzz för den då, det som fick mig nu att upptäcka serien är att jag hört från några håll att säsong 2 skall vara ruskigt bra.

Det som gör säsong ett bra är att seren börjar nästan direkt efter filmen och Rapunzel som har varit instängd i sitt torn hela sitt liv är jätte naiv men precis som i filmen ingen "damsel in distress" utan klarar att ta hand om sig själv, hennes navitet klingar bra mot de två andra huvudskådespelarna i serien Flyn och Cassandra som vet hur livet verkligen är, de är cyniska och har en hatkärlek för varandra.

Det som stoppar mig från att ge S1 5/5 är att det inte har en bra skurk, visst är det med några elakingar från avsnitt till avsnitt men ingen som man känner direkt "hat" mot.

2d animationerna är verkligen på topp och enbart överskuggade av MLP.

Om det nu är som folk säger att S2 blir ännu bättre så kan ni förvänta er ett högt betyg från mig där med.

Skriv svar