Den stora Assassin's Creed Odyssey-tråden

Medlem
Skrivet av breahl:

man får ju orichimarum eller vad det heter.

Hehe, du tänker på orichalcum låter det som. Men det är knappt jag kommer ihåg vad det heter själv trots att jag spelade senast igår. Krångligt namn!

Jag trodde att orichalcum var ett hitte-på-namn som bara finns i Odyssey, men det är visst känt sedan länge.

https://en.wikipedia.org/wiki/Orichalcum

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Hehe, du tänker på orichalcum låter det som. Men det är knappt jag kommer ihåg vad det heter själv trots att jag spelade senast igår. Krångligt namn!

Jag trodde att orichalcum var ett hitte-på-namn som bara finns i Odyssey, men det är visst känt sedan länge.

https://en.wikipedia.org/wiki/Orichalcum

Ja precis det, trodde det också bara hittats på men tydligen inte. Köpte Athena till min båt denna vecka av den där gubben man köper för det av.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Blir nästa spel ett med tema vikingar så köper jag nog ultimate edition med extra allt utan att ha hunnit klara ut Odyssey. Avvaktar annars och kör Odyssey tills jag känner mig helt klar med spelet + all DLC som jag gjorde med Origins.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Blir nästa spel ett med tema vikingar så köper jag nog ultimate edition med extra allt utan att ha hunnit klara ut Odyssey. Avvaktar annars och kör Odyssey tills jag känner mig helt klar med spelet + all DLC som jag gjorde med Origins.

Ja nog hinner du klara ut Odyssey innan nästa spel kommer, det kommer först om ett år ungefär.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det är nu efter denna uppdatering ni kan få mounten. https://www.youtube.com/watch?v=Y_in9cWcAo8&feature=push-u-su...


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Nyheter om AC kingdom:

https://www.youtube.com/watch?v=695UzsxOGnQ&feature=push-u-su...

Intressanta skådisar som ska vara med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spännande! Som sagt helt såld om det blir vikingar. Ska bli oerhört kul att se hur de tacklar det. Kanske måste köpa nya Xbox för att köra det i riktigt fet grafik sen. Även om Odyssey är snyggt på One X.

Måste komma ihåg att ta hem den där hästen, har nu en enhörning som känns rätt unik, men opassande. Flygande passar väl bättre och så att slippa fall damage är najs.

Avstängd

Jag är på andra delen av atlantis nu i min omspelning. Men jag gör även alla daily varje dag och weekly varje vecka. Denna vecka är det ett piratskepp per dag man ska ta ner och sen en random daily. Weekly är att man ska döda en massa athenians och vinna ett par slag på slagfältet för sparta. Man får mycket orichalcum som man kan köpa stuff för, kommer ju två nya grejer varje vecka. I veckan var det ett skin till båten och en armor, brukar va mounts i bland med.

16:00 varje dag kommer det två nya quests och från då har man 24 timmar på sig att göra dom, men brukar gå snabbt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Aa, tyvärr känns det som att jag har en handfull andra spel som jag vill köra lika mycket, samtidigt som min speltid bara minskar. Men fantastiskt spel, absolut! Kul att de förlängt med dailies och sånt för de som vill fortsätta komma tillbaka till världen.

Rätt nöjd med mounts och sådär men till båten hade jag gärna haft något snyggare skin.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Aa, tyvärr känns det som att jag har en handfull andra spel som jag vill köra lika mycket, samtidigt som min speltid bara minskar. Men fantastiskt spel, absolut! Kul att de förlängt med dailies och sånt för de som vill fortsätta komma tillbaka till världen.

Rätt nöjd med mounts och sådär men till båten hade jag gärna haft något snyggare skin.

Jag kör med detta: https://www.youtube.com/watch?v=5LCX6jySGkI

Den heter the last ferry och har ett reaper figurehead och ferrymen, har även Charon som löjtnant. Hades ferryman som tar folk över floden styx. Du får göra saker åt honom i atlantis expansionen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag var in och låste upp den där hästen. Den såg inte ut som jag väntade mig, visste inte att den skulle vara så mörk. Så jag gjorde min karaktär så den matchade hästen. Ser riktigt bra ut på natten.

Klarade även en bit framåt i storyn. Sorglig del av den utan att spoila något. Jag tycker att det är svårt att veta om jag borde göra lvl 34 quests eller main story som är 36 ifall jag är 36. Jag vill ju inte missa några bra quests och sådär. Å andra sidan vill jag att main story flyter på utan att jag blir för mätt på spelet. Nåväl. Får ta side quests nästa omgång.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jag var in och låste upp den där hästen. Den såg inte ut som jag väntade mig, visste inte att den skulle vara så mörk. Så jag gjorde min karaktär så den matchade hästen. Ser riktigt bra ut på natten.

Klarade även en bit framåt i storyn. Sorglig del av den utan att spoila något. Jag tycker att det är svårt att veta om jag borde göra lvl 34 quests eller main story som är 36 ifall jag är 36. Jag vill ju inte missa några bra quests och sådär. Å andra sidan vill jag att main story flyter på utan att jag blir för mätt på spelet. Nåväl. Får ta side quests nästa omgång.

Dom flesta sidoquests är ganska roliga faktiskt, jag tycker inte det är så mycket grind som folk säger utan dom är ganska omväxlande.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Samtidigt vill jag inte bli överlevlad så att allt jag får är gear under min lvl. Fast visst, de kan ju uppgraderas, och sen är väl de set jag får av olika cultists bättre ändå. Så jag satsar på pengar för att kunna uppgradera dem och spela resten bara för storyn oxh exp/pengar.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Samtidigt vill jag inte bli överlevlad så att allt jag får är gear under min lvl. Fast visst, de kan ju uppgraderas, och sen är väl de set jag får av olika cultists bättre ändå. Så jag satsar på pengar för att kunna uppgradera dem och spela resten bara för storyn oxh exp/pengar.

Du får ju gear som är på leveln du är i.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nja, jag har fått gear på lvl 32 fast jag var på lvl 34. Om jag inte minns heltokigt. Men kanske är någon inställning? Adaptiv svårighetsgrad eller dylikt.

Avstängd

Ja men det är väl rätt nära? Du får alltid någon level under men det är alltid i närheten.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Lite tråkigt att det inte kommer fler expansioner med tanke på att är ett år kvar tills nästa AC. Någon till tycker jag dom kunde släppt, finns mycket med Grekisk mytologi att göra spel om.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Veckans saker man kan köpa är ferrymen till båten och en mount, wild boar. Jag hade inte varit inne och kollat förrän nu.

Så ser den ut.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Goddag,

Jag har blivit sugen på att testa på detta - spelar på en Ps4 pro. Skulle ni säga att det är värt ens tid? Man har ju lite ledighet nu fram igenom.

Gissar på att mycket förbättrats osv sen release, och det är ju en bra rea på det just nu med.

Vad säger ni?

jbx
Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Goddag,

Jag har blivit sugen på att testa på detta - spelar på en Ps4 pro. Skulle ni säga att det är värt ens tid? Man har ju lite ledighet nu fram igenom.

Gissar på att mycket förbättrats osv sen release, och det är ju en bra rea på det just nu med.

Vad säger ni?

Helt klart värt ens tid. Tog platinum till ps4 och har nyligen börjat om på Xbox. Underhåller konstant.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@jbx: Tack för snabbt svar! Blir nog ett köp då

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

@jbx: Tack för snabbt svar! Blir nog ett köp då

När spelet kom klagade många på grind, och spelet har mycket av det om man vill maxa karaktären och skeppet. Men om du bara vill spela för kampanjen och upplevelsen kan du undvika det mesta av det. En viss grind får du räkna med, men det är inte så illa som många gjort gällande när spelet släpptes.

Medlem
Skrivet av Fulci:

När spelet kom klagade många på grind, och spelet har mycket av det om man vill maxa karaktären och skeppet. Men om du bara vill spela för kampanjen och upplevelsen kan du undvika det mesta av det. En viss grind får du räkna med, men det är inte så illa som många gjort gällande när spelet släpptes.

Härligt att höra! Alltid kul när det finns mycket att göra, men bara det inte tvingas på en. Har inte spelat Assassins spelen sen Black Flag. Men behöver ett större spel att fylla dagarna med.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Härligt att höra! Alltid kul när det finns mycket att göra, men bara det inte tvingas på en. Har inte spelat Assassins spelen sen Black Flag. Men behöver ett större spel att fylla dagarna med.

Jag tycker spelet till havs är kul. Finns många undervattensplatser att utforska också. Det är förstås inte riktigt samma sak som piratskepp och strid med kanoner. Ser gärna ett bra nytt piratspel, får se hur Skulls and Bones från Ubisoft blir längre fram.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tycker spelet till havs är kul. Finns många undervattensplatser att utforska också. Det är förstås inte riktigt samma sak som piratskepp och strid med kanoner. Ser gärna ett bra nytt piratspel, får se hur Skulls and Bones från Ubisoft blir längre fram.

Var ett stort fan av sjöstriderna i Black Flag, så det låter lovande.

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Var ett stort fan av sjöstriderna i Black Flag, så det låter lovande.

Skulle inte skull and bones vara mer pvp?


signatur

PS5 och inget annat.

Det är fantastiska miljöer i greklands övärldar, Underbar karaktär (spelade som Kassandra)

Väldigt minnesvärt spel som jag lagt ner mest timmar på av alla spel i mitt 37 åriga liv


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Det är fantastiska miljöer i greklands övärldar, Underbar karaktär (spelade som Kassandra)

Väldigt minnesvärt spel som jag lagt ner mest timmar på av alla spel i mitt 37 åriga liv

Låter lovande. Är lvl 7 och precis fått mitt skepp. Svårt att lägga ifrån mig kontrollen när sambon ber mig avlsuta.

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Det är fantastiska miljöer i greklands övärldar, Underbar karaktär (spelade som Kassandra)

Väldigt minnesvärt spel som jag lagt ner mest timmar på av alla spel i mitt 37 åriga liv

Det är även bra att det går att göra hur många new game+ som helst. Minns att i witcher 3 gick det bara att spela om en gång så det var lite kasst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är även bra att det går att göra hur många new game+ som helst. Minns att i witcher 3 gick det bara att spela om en gång så det var lite kasst.

Tror de la till det i Witcher 3 i en senare patch, men många hade spelat klart då.

Skrivet av breahl:

Skulle inte skull and bones vara mer pvp?

Fick lite den känslan, och de har inte visat så mycket sen E3 2018.

Skriv svar