Paradox har utannonserat Crusader Kings 3

Robot
Paradox har utannonserat Crusader Kings 3

Nästa år åker vi tillbaka till medeltiden för att styra med järnhand.

#Crusader-kings-3, #Paradox-interactive


Medlem

Har funderat på att plocka upp Crusader Kings 2 många gånger men har råkat höra att spelet tar tokigt lång tid att lära sig. Är detta sant? Det gör ju inget om det tar tid att lära sig, men man vill kanske inte behöva köra replay 10 gånger om bara för att spelmekaniken kan vara lite klurig att lära sig.

Men kul att CK3 är på G, oavsett!

Min intelligensbefriade krympling till furste behöver upprättelse efter att han misslyckats med att förgifta vinet för sin alkoholiserade fru.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jaaaaa!
Bästa nyheten jag läst på länge!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Miindz:

Har funderat på att plocka upp Crusader Kings 2 många gånger men har råkat höra att spelet tar tokigt lång tid att lära sig. Är detta sant? Det gör ju inget om det tar tid att lära sig, men man vill kanske inte behöva köra replay 10 gånger om bara för att spelmekaniken kan vara lite klurig att lära sig.

Men kul att CK3 är på G, oavsett!

Alltså, är du van vid den här typen av strategispel så kommer du in i det rätt snabbt. Men sen tar det lång tid att verkligen bemästra allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har några hundra timmar i EU4, men tycker CK2 är alldeles för komplext och bökigt. Hoppas det blir lite bekvämare, nu när det hottas upp

Ser rätt mysigt ut men som en van Total-war spelare utan erfarenhet i varken EU och CK så tror jag inte det blir ett köp. Jag är mer för striderna än styra nått land. Men vad vet jag när jag aldrig testat

Medlem
Skrivet av Miindz:

Har funderat på att plocka upp Crusader Kings 2 många gånger men har råkat höra att spelet tar tokigt lång tid att lära sig. Är detta sant? Det gör ju inget om det tar tid att lära sig, men man vill kanske inte behöva köra replay 10 gånger om bara för att spelmekaniken kan vara lite klurig att lära sig.

Men kul att CK3 är på G, oavsett!

Skrivet av Gagoff:

Jag har några hundra timmar i EU4, men tycker CK2 är alldeles för komplext och bökigt. Hoppas det blir lite bekvämare, nu när det hottas upp

Är likadan som Gagoff här. Har nån hundrig timmar i EU4 och likadant i Stellaris, men CK är sån enorm tröskel att jag inte vet vart jag ska börja ens. Har ändå en kusin som spelare CK in i vansinne och när han börjar förklara grejer låter det som om jag behöver gå en kandidat i spelet för att kunna spela. Tycker EU4 var komplext nog där jag spenderade en del tid på att läsa på om vissa saker för att förstå hur det fungerade.

Men har inget emot det faktiskt, enda anledningen till att jag inte tagit mig tid till att lära mig CK2 är för att jag alltid tyckt att det är för gammalt, och det har hela tiden känts som om CK3 har varit runt hörnet. Och nu är det verkligen det! Hoppas det blir tillräckligt bra för ett köp

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gagoff:

Jag har några hundra timmar i EU4, men tycker CK2 är alldeles för komplext och bökigt. Hoppas det blir lite bekvämare, nu när det hottas upp

Precis tvärtom för min del. Har hundratals timmar i CK2 men tycker EU4 är för komplext och bökigt för att sätta mig in i det.

Det är nog egentligen inte konstigare än att man behöver ge spelen lite tid innan man greppar saker.

Medlem

Tack vare Imperator så är det, trots mina 1000 timmar i CK2, inte ett givet dag ett-köp än...

Ambassadör
Xbox

Åh det här var riktigt trevligt! Var ett tag sedan jag spelade CK2 nu, blivit mest EU och HoI. Kommer till Xbox Game Pass så behöver ju inte ens fundera på det dessutom.


signatur

Jump in.

Sorg i glädjen, hade hopppats på Vicky 3 ju :'(

eld
Medlem

Ser fram emot det här men ser också sims-problemet: när man ska göra en uppföljare till ett spel med åratal av expansions som byggt ut gameplay och content.

Avstängd

Wow inte varje dag man ser ett spel marknadsföras med barnamord.

Medlem

I vilket skick kommer det släppas då? Med tanke på deras businessplan att släppa tomma skal och mata med DLC så lämpar sig inte uppföljare särskilt bra. Skulle CK2 fans gå över krävs ett färdigt spel vågar jag tippa på...särskilt efter Imperator.

Medlem

Som vanligt blir det till att hålla fingrarna borta från köpknappen i minst ett år efter släpp.
Gammal beprövad metod när det gäller spel från Paradox.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Min intelligensbefriade krympling till furste behöver upprättelse efter att han misslyckats med att förgifta vinet för sin alkoholiserade fru.

Har en polare vars furste som försöker få så många älskare han bara kan men för någon anledning har spelet fått nog och börjat döda alla så fort han får en ny älskare. Det är ganska skumt faktiskt.

Skribent
Skrivet av Emblaz:

I vilket skick kommer det släppas då? Med tanke på deras businessplan att släppa tomma skal och mata med DLC så lämpar sig inte uppföljare särskilt bra. Skulle CK2 fans gå över krävs ett färdigt spel vågar jag tippa på...särskilt efter Imperator.

Vet inte om de bryr sig om folk köper spelet i början eller senare in i spelets livscykel. CK-serien likt Victoria-serien är väl de två de inte direkt tjänar några stora pengar, men gör dem ändå för att de själva vill och för en lite dedikerad fanbase.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar