Senaste spelet du klarade?

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Jag blev precis "klar" med Hollow Knight. ("klar" är att jag fick eftertexter, men har en hel del kvar att göra i spelet om jag vill).
44 timmar spelade och har 89% avklarat.

Jisses vilket fantastiskt spel, jag trodde inte jag skulle gilla det så mycket som jag gör nu. En av anledningarna jag gillar det är nog för att det väldigt "Dark Souls-igt".

Mörkt, atmosfäriskt som attan, stundtals väldigt utmanande(vilket jag gillar), tighta kontroller och fantastisk musik med underbar estetik. Ger det 9/10, rekommenderar!

https://www.youtube.com/watch?v=UAO2urG23S4

Skrivet av apapest:

Otroligt bra spel! Väntar ivrigt på Silksong 😍

Håller med, bara in och wishlista, har inga doubts att Silksong också kommer bli fantastiskt.

https://store.steampowered.com/app/1030300/Hollow_Knight_Silk...

Medlem
Skrivet av apapest:

Otroligt bra spel! Väntar ivrigt på Silksong 😍

Skrivet av Devan:

Håller med, bara in och wishlista, har inga doubts att Silksong också kommer bli fantastiskt.

https://store.steampowered.com/app/1030300/Hollow_Knight_Silk...

Ja, Silksong gick från att vara ett intressant spel till ett av mina mest förväntande 2020. Hoppas dom fortsätter i samma stil när det kommer till story(ingen handhållning) och atmosfär(mörkt, dystert men ändå vackert). Av trailern att döma verkar dom göra det iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

RDR2 tog runt 8 månader.
Nu fick jag lite fart och är snart klar med Spider-Man.

Måste sluta köpa på mig i backloggen, tar bort rätt mycket av spelglädjen när man stressas av att bara vilja vidare i backloggen.

Som ung saknade man stålar, som gammal saknar man tid

Medlem
Skrivet av whoo:

RDR2 tog runt 8 månader.
Nu fick jag lite fart och är snart klar med Spider-Man.

Måste sluta köpa på mig i backloggen, tar bort rätt mycket av spelglädjen när man stressas av att bara vilja vidare i backloggen.

Som ung saknade man stålar, som gammal saknar man tid

Vet precis hur det är..
Dessa reor är inte bra för ens backlog 🙈


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

RDR2.

Vilket spel alltså.
Ingen annan spelvärld kommer ens i närheten i mina ögon. Snötäckta berg med meterhöga drivor, stekande öknar, öppna slätter, snåriga träsk och skitiga storstäder. Variationen på miljöer är stor och hjälper till att förstärka känslan av att röra sig fritt på hela den nordamerikanska kontinenten.

Kan spela i 5 timmar utan att göra ett enda uppdrag och ändå ha hur kul som helst.
Jakt, fiske, leva rövare, utforska, vandra i skogen, rida i bergen, plocka blommor, sköta om djur, klappa hästar, hälsa på folk, knäppgökar, fler knäppgökar, utmaningar, uppdrag, skattjakt... Listan blir hur lång som helst, och varenda minut i Rockstars vilda västern är en fröjd.

Storyn är makalöst bra, om än lite förutsägbar. Kan inte minnas att jag fått sådana känslor för karaktärer som jag fick i detta spel.
Karaktärsutveckling, framförallt hos huvudkaraktär genom spelet gör att man lever sig in i situationer och skapar personliga band.

Hjälpte en änka i en bergsstuga genom att lära henne jaga, då hennes man hastigt gått bort. Att sedan vid ett återbesök mitt under en storm hitta henne liggandes död på köksgolvet gjorde mig uppriktigt ledsen. Det var de enda två gångerna jag träffade på hennes karaktär, och ändå lyckades de två mötena skapa genuina känslor hos mig. Aldrig upplevt i ett spel tidigare.

Kontrollerna och fighterna är, som alltid, Rockstars svaghet.
Man känner sig lite väl klumpig i vissa trånga situationer, och de flesta vapenduellerna blir klassiska "cover-shooter" moment.

Bristerna är så pass små och vägs upp flera gånger om av berättande, karaktärer och en spelvärld som slår allt annat på fingrarna.

En solklar 5/5, och förmodligen topp 3 någonsin, alla genrer, för min del.

Måtte det bara komma till PC någon gång... Då kommer jag aldrig spela något annat.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Titel: Limbo
Klarade Limbo för ett par veckor sedan. Fullkomligt älskar såna här pusselspel. Gillade även Inside som är väldigt likt. Gillar mystiken som är i spelet och enkelheten med styrning och såklart problemlösningen av de problem man ställs för.

Tar gärna emot tips på liknande spel.

Medlem

Titel: Astral Chain
Riktigt jäkla bra spel! Ett av Platinums bästa imo.

Releasehästryttare

@Tobbeeleeto:

Little Nightmares
The Swapper
Brothers: A Tale of Two Sons
Braid
Fez
Kentucky Route Zero
The Stanley Parable
Monument Valley

Medlem

Zelda Links Awakening Remake - Nintendo switch.
kommentarer överflödiga helt ok spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bush Hockey League (Old Time hockey) - PC (Steam)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

What Remains of Edit Finch.
fick gratis på Epic tur det
Tidsslöseri spel. Riktiga spelmoment alldeles för få.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Rise of the Tomb Raider - haft i backloggen ett tag.

Ett ganska trevligt action-äventyr med vackra vyer och en del trevliga tombs. Det blev dock ganska repetitivt. Storyn får man väl ta för vad det är, ganska generiskt men funkar till den här sortens spel.

Skulle väl ge det 7/10.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Devil May Cry 5 (PC)

Nice portning, fartfyllt och rolig action om man bortser ifrån Neros totalt värdelösa Devil Breakers-mekanik. Förstår inte att man ska envisas med karaktärers vapen som är "förbrukningsvaror", inte kul. Helt klart ett steg i rätt riktning igen efter senaste DmC även om jag tycker att 4:an var snäppet vassare och mer utmanande.

Medlem

Anno 1800.

Riktigt trevligt och mysigt strategispel i en tid där dessa är väldigt få. Synd att det inte var så långt och att det inte är större än vad det är. Hade tex gärna spelat på en riktigt stor karta mot 8 stycken AI-motståndare.

Medlem
Skrivet av employed:

Anno 1800.

Riktigt trevligt och mysigt strategispel i en tid där dessa är väldigt få. Synd att det inte var så långt och att det inte är större än vad det är. Hade tex gärna spelat på en riktigt stor karta mot 8 stycken AI-motståndare.

Håller med och för best game of the year älskar det så mycket.

Medlem

Darkwood

Ett riktigt roligt och spännande spel. Utforska omgivningen på dagen och hitta föremål och resurser för att överleva nätterna där du måste barrikadera dig i huset.

Köpte detta på rea (60kr) men i efterhand hade jag lätt kunnat betala fullpris.

Medlem

Little Misfortune

Såg Dexbonus spela demoversionen tidigare under året och älskade humorn, så när spelet skulle komma ut tänkt jag allt att "jag ska spela detta!" Så... ja, jo, det har jag nu gjort. Tog ca. 2 timmar och 15 minuter att klara allt som allt, vilket är lite av en besvikelse. Det i kombination med att spelet slutar VÄLDIGT abrupt, kändes ganska "rushed", så att säga. "Tack och hej", säger Misfortune, sedan rullar eftertexterna.

Ska man däremot lyfta fram några positiva aspekter så är det humorn (då ska det nämnas att man bör tycka om den mörka varianten), den grafiska stilen och både Natalia Martinsson och Henrik Norman gör fantastiska jobb som rösterna till de två karaktärerna i spelet som pratar, helt underbart jobbat där.

Slutligen kan man lägga fram det såhär; Om du vill spela ett kort äventyrsspel som består av en stor del mörk humor... vänta till en rea på Steam eller en Humble Bundle eller dylikt som innehåller spelet. Då kan det vara värt investeringen.

Medlem

Mutant Year Zero Road to Eden - PC

Bra spel, körde på Normal och lagom svårt för min del.
Gillar spel som detta och det var ganska trevligt att man "slipper allt annat" nästan jämfört med xcom

BTW ett gratis spel som jag fått på Epic, blir till att köpa Expansionspaketet senare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Troligtvis.... Starcraft eller Diablo. Efter det har jag i princip bara spelat spel man inte kan klara.
Dvs multiplayer-spel där man grindar föralltid för att bli bättre och bättre med sin karaktär.

Medlem

Kingdom Come Deliverence! Vilket spel! Våga aldrig testa pga alla buggar man hört om men nu så här i slutet på 2019 är det nära på ett mästerverk!

Medlem

Hellblade: Senua's Sacrifice

Ett MYCKET bra spel som bör upplevas på egen hand, med hörlurar på och en handkontroll i handen (givetvis går det att spela med tangentbord och mus om man så vill det). Senua tar dig igenom en resa till Helheim, för att försöka rädda sin älskade resa. Under resans gång får man lite uppleva hur det är att leva med psykos, höra hennes inre röster slita hennes fram och tillbaka kring vad som är verkligt och fiktivt. Ett vackert spel kantat med fighter här och där, vissa pussel... bra avvägt mellan de två spelmekanikerna. Hoppas verkligen på att Ninja Theory kommer släppa en uppföljare i framtiden, för det skulle jag med glädje spela.

Medlem

Luigi’s Mansion 3. Älskade det, men tyvärr tycker jag slutbossen drar ner betyget. Var ganska frustrerande, jämfört med övriga 99% av spelet.

Medlem

Fist Of The North Star: Lost Paradise


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Körde igenom (för tredje gången) South Park Stick of Truth och sedan (för andra gången) the Fractured But Whole.

SoT är ett mästerverk, förutsatt att du gillar South Park. Stridssystemet är ok, hade gärna haft fler av mina allierade med. Storyn är helt underbar, då jag även är ett stort Tolkien fan!
FBW är en ok uppföljare, där stridssystemet är annorlunda, men jag vet inte om det är bättre faktiskt. Visst, fler karaktärer som slåss men med färre antal attacker och inga bra powerups. Behöver sällan använda powerups och specialattackerna rör jag knappt, förutom team heal .
Så 5/5 för det första, men enbart 3/5 för det andra.

Nu lirar jag Frankrike i Medieval 2 Total War (för typ hundrade gången...) Ett spel som förövrigt får 6/5!

Nästa spel i backloggen på PC är nog Shadow of Mordor. På konsol har jag över 300 spel som nångång ska köras också...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Körde igenom Batman: Arkham City för nån dag sen. Påbörjade 2011 så har tagit några år att ta sig igenom det.

Medlem

Rage 2

Ville egentligen redan när spelet avslöjades på E3 2018 ge det en chans. Ettan var... okej. Tvåan presenterades med Andrew W.K. och väldigt fartfylld gameplay. Okej, jag är någorlunda såld. Sent 2019 och jag fick så äntligen chansen att spela det (så sent p.g.a. massiv backlog) och inledningsvis var jag fortsatt såld. Snabb och underhållande gameplay med gott om färg. Det märks att spelet är gjord i APEX-motorn och att det är utvecklat av Avalanche. Att köra fordonen känns som i Mad Max, att skjuta känns däremot mer som Doom (2016) (är tämligen övertygad om att vissa animationer är tagna direkt från det spelet). Detta är givetvis inget negativt så sett, men spelet blev i det långa loppet smått tjatigt, speciellt som det inte fanns någon särskilt intressant handling. Inte heller hjälpte det att jag blev drabbad av en bugg som gjorde att jag inte kunde spela dess avslutande uppdrag, oavsett vad jag gjorde (bortsett från eventuell ominstallation). Så det blev att jag la ner spelet efter 7½ timme och såååå nära att komma förbi mållinjen. Nåväl... such is life. Det var ett okej spel dessförinnan åtminstone och jag fick det inkluderat i Xbox Game Pass for PC, så ingen större monetär förlust.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Körde igenom Batman: Arkham City för nån dag sen. Påbörjade 2011 så har tagit några år att ta sig igenom det.

Backloggen måste vara brutal om det är ett avklarat spel vart 8e år som gäller


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Luigi's Mansion 3

signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Super Mario Land 2 till gamla Game Boy. Det var kul.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Star Wars Jedi: Fallen Order.

Det var kul Jag hänger inte med på all kritik det fått. Bra ljussabelstrider, helt OK story och bra karaktärer.


signatur

I drank what?

Skriv svar