Mysig couch co-op

Medlem
Mysig couch co-op

Hej hej!

Tänkte fråga formuet om ni har tips på bra och enkla co-op-spel nu till vintermörkret?

Kan vara värt att nämna att det gäller Ps4!

Medlem
Releasehästryttare

overcooked 1+2

Medlem

Don't Starve Together!

Medlem

Svenska A Way Out av Hazelight och Josef Fares. Man spelar som kriminella på äventyr och det blandas lugna pusselmoment med GTA-bitar. Två spelare och mycket samarbete, även minigames under äventyret att utmana varandra i. Finns digitalt till PC, PS4 och Xbox One. Rekommenderar det! Ingen open world dock.

Medlem

Unravel 2


signatur

Burn in the light.

Medlem

Lego-spelen:

Enkla och lättsamma spel...
ofta lite för enkla.

Rayman Legends:

Helt klart det spel vi kört mest tillsammans här hemma!
Säkerligen >100h

Utmanande och lockar till skratt.
Fast det tog mig en stund att vänja sig vid dom fula och löjliga karaktärerna, men dom växer på en tillslut. Dina karaktäter framstår tillslut som söta i jämförelse med de hiskeligt fula bossarna senare i spelet!

Medlem

Keep talking and nobody exploades

Skribent
Skrivet av Haddock:

Keep talking and nobody exploades

Han ville ha ett mysigt spel, inte hysteriskt! Haha

Nä men seriöst, det spelet är riktigt roligt


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot

Knights and Bikes! Du kan läsa min medlemsrecension här: https://www.fz.se/forum/trad/436791-knights-and-bikes


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Children of Morta

Dödgrävaren

Outward, det är rätt hardcore så vet inte hur enkelt det är, det är inte jättekomplext men det är rätt svårt ändå.

Annars så är väl earth defense force rätt skoj coop också kan jag tänka mig, bara mörda tusentals jätteinsekter och spindlar.

Medlem

Gauntlet.
Human fall flat.
Vet inte hur det är på ps4 men på PC (Steam) tar det aldrig slut pga allt som tillverkas i workshopen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skribent

Trine-spelen helt klart. Sagolika, mysiga och ganska lugna. Perfekt i vintermörkret.

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Trine-spelen helt klart. Sagolika, mysiga och ganska lugna. Perfekt i vintermörkret.

https://www.youtube.com/watch?v=-YiNQoKEiHs

Slår ett slag för deras Ninth Parchment. Är typ en blandning mellan Trine och Magicka, otroligt mysigt spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lovers in a dangerous spacetime är ganska mysigt. Enda sättet att uppleva det ordentligt är couch co-op. Finns ingen online.

Skribent
Skrivet av Johlor:

Slår ett slag för deras Ninth Parchment. Är typ en blandning mellan Trine och Magicka, otroligt mysigt spel.

Vet inte hur jag lyckats missa det, måste helt klart ta en titt. Bra tips.

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Vet inte hur jag lyckats missa det, måste helt klart ta en titt. Bra tips.

Det var på rea på Nintendos Eshop när jag plockade upp det. Kostade 9 kr XD

Hade inte heller någon aning vad det var, men 9 kr liksom? Så började jag och en kompis spela, och han nämnde att "Det påminner lite om Trine? Grafiken och musiken?". Så vi kollade upp det, mycket riktigt! Samma skapare!

Underskattat spel i alla fall, rekommenderar det till alla som vill ha lite lättsamt soff-co-op


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Brother - A tale of two sons


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Stardew Valley


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mysigt co-op spel för mig blir nog nu Outward första spelet jag spelat på länge som till och med har split-screen co-op och online co-op så klart. Spelet finns på xbox one,ps4 och pc och linux.

Men som sagt mysigt och roligt RPG spel lite i den svårare graden inte så svårt som folk får det låta men lite utmaning och man får leva med sina val som den gången jag drack salt vatten och blev sjuk fick leva med det gåt inte ladda på spar filen och tro man slipper sina mistag.

1
Skriv svar