Ny Rise of the Skywalker-trailer!

Medlem

Inte ens koreografin och ljussabelstriderna kunde de få rätt: https://www.youtube.com/watch?v=c85KaDSMIRM&feature=youtu.be&...

Medlem

Orkar knappt bry mig, tråkigt nog. Jag tyckte de två senaste Star Wars (i huvudserien) var riktigt tråkiga, speciellt The Last Jedi som till och med var dålig. Sedan var Solo värdelös och Rogue One var ok. Så, nä. Star Wars är halvt dött för mig.

Medlem

Vi testar att inte se denna på bio, så kanske den faktiskt är bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är väl lika förbjudet att skriva något positivt om TLJ som att skriva något negativt om Pulp Fiction (vilket är en galet överskattad film - och det vågar jag stå för)
Det må finnas några rejäla grodor angående Reys bakgrundsstoryn, men för mig betalades hela biobesöket redan efter 2 minuter - (30 sek in i detta klippet)
https://www.youtube.com/watch?v=q2MqAiXPXFU
En bio med riktigt bra tryck i ljudet och 3D gör den scenen bland det mäktigaste jag sett på bio (inkl introt på A new hope)
Sedan angående Disnifieringen och barnsligheten i filmerna.
Har ni ens sett Force Awakens? Öppningsscenen med storm tropers som anfaller är väl långt ifrån tramsig. Min första tanke när jag såg ForceA var att oj nu var det ingen söndagsmatinee längre utan det här känns realistiskt.
Hade man slängt upp alla 8 filmerna idag och ålderklassifierat dem så anser jag nya filmerna vara betydligt mer barnovänliga än de gamla.
Helst hade jag önskat att Star Wars med 15 års gräns i samma anda som Nolans Batman triologi, det fick man inte, men tycker ändå det är ett steg i rätt riktning mot Clone Wars tramset.

Tack för att man fick ordet och lämna lite obekväma åsikter

Den nya postern är i varje fall lite bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns bara som en tidsfråga nu innan det här blir en realitet...

Bobba Fett filmen har ju tydligen redan konverterats över till en serie på Disney+ prenumerationstjänst...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den kan ju inte vara sämre än The Last Jedi.

Det ska mycket till för att något ska kunna bli sämre än den styggelsen, men jag skulle inte bli förvånad om dom ändå lyckades på något sätt.

Medlem

Trailern var bättre än teasern, men det _magiska_ med StarWars har helt gått förlorat. TLJ var en så medioker dynga och ren förolämpning till SW-fansen att jag förmodligen inte kommer se denna oavsett.

Hela den här trilogin pekar på uruselt styre från toppen (Kathleen Kennedy). Att JJ tilläts, återigen, introducera en "mystery box" utan att de grova dragen för HELA trilogin hade formgetts var ett misstag av rang. TFA var "okay", faktiskt rätt välgjord och underhållande. Men sen kom ultrastolpskottet Rian Johnson in, med EGET manus, och försökte sig på banala "Gotcha!":s på allt JJ förberett i första filmen. För att tredje delen ens ska funka måste nog en rätt stor del bestå i att fixa allt elände TLJ orsakat. Gissar att det är därför den blir lite längre än tidigare filmer.

Så grymt irriterad och besviken jag var när jag gick ut från bion efter TLJ vet jag faktiskt inte om jag ens har lust att försöka se denna. Kathleen Kennedy och hennes valp Rian mördade verkligen allt som rör SW för mig. Tack och lov för alla fina minnen från barndomen med originaltrilogin och Kyle Katarns äventyr. De minnena får man hålla hårt i.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Skönt att läsa Youtubekommentarer och alla är negativa. Ända sedan jag kom ut från biografen efter TFA och sa "den här var sämre än Episod 1" har jag väntat på att folk ska inse hur otroligt dåligt Disney-Star Wars är.

Ni måste se alla filmer som en film. Då är dem bra. En och en är dem värdelösa. Pew pew.

Inaktiv
Skrivet av e3henri:

Är väl lika förbjudet att skriva något positivt om TLJ som att skriva något negativt om Pulp Fiction (vilket är en galet överskattad film - och det vågar jag stå för)
Det må finnas några rejäla grodor angående Reys bakgrundsstoryn, men för mig betalades hela biobesöket redan efter 2 minuter - (30 sek in i detta klippet)
https://www.youtube.com/watch?v=q2MqAiXPXFU
En bio med riktigt bra tryck i ljudet och 3D gör den scenen bland det mäktigaste jag sett på bio (inkl introt på A new hope)
Sedan angående Disnifieringen och barnsligheten i filmerna.
Har ni ens sett Force Awakens? Öppningsscenen med storm tropers som anfaller är väl långt ifrån tramsig. Min första tanke när jag såg ForceA var att oj nu var det ingen söndagsmatinee längre utan det här känns realistiskt.
Hade man slängt upp alla 8 filmerna idag och ålderklassifierat dem så anser jag nya filmerna vara betydligt mer barnovänliga än de gamla.
Helst hade jag önskat att Star Wars med 15 års gräns i samma anda som Nolans Batman triologi, det fick man inte, men tycker ändå det är ett steg i rätt riktning mot Clone Wars tramset.

Tack för att man fick ordet och lämna lite obekväma åsikter

Skit samma om någon tycker Pulp Fiction är bra eller dålig då det är en fråga om subjektivitet. Anledningen till att den blev/är så stor är väl för att den berättade storyn på ett nytt sätt man inte riktigt hade sett innan och att många filmskapare sedan dess sneglat på den filmen så kanske känns den inte lika speciell idag.

Medlem

Fy fan vilka negativa reaktioner på en trailer xD

Jag hoppas att folket som är så negativa verkligen håller vad de säger och stannar hemma på riktigt, istället för att pallra sitt negativa arsle till bio och sucka under filmens gång för att de inte matchar vissa nostalgiska krav i deras film bubbla. Vem vet; kanske nu får man en chans att uppleva en Star Wars film på sin premiär dag med tanke på folk som hotar att inte se den? Vem vet! Men man hoppas; för världen, Disney och folk som mig bryr sig inte för fem öre

Ser fram emot att se filmen!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

@kLIMAX_:

Hur kan någon va optimistisk efter The Last Jedi!?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Som enda person här är jag visst hypad och fick lite gåshud.

Ganska mycket känslor ändå när de ska sy ihop säcken för "sista gången"

Gillar Rey karaktären

För mig fanns det potential för Rey men så blev inte fallet.

En mer intetsägande, tråkig och opersonlig huvudkaraktär får man leta efter.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Besvikelsen från förra filmen sitter i, det här går inte att rädda tyvärr. Hade jag inte behövt jobba hade jag gått och lagt mig igen.

De biter sig kvar för mycket i det som är gammalt och avslutat, rör till och förstör det som var bra, när de borde lägga mer tid på att utveckla en ny story, värld och karaktärer. I prequels fick vi se en levande och myllrande värld fylld av möjligheter och komplexitet. Och nu 20 år efter episod 6 harvar vi fortfarande runt och slåss mot kloner och vi ser bara ett sorgligt resultat av en misslyckad Jedi-skola. Bitterheten sitter djupare än jag vill erkänna, för vill så genuint tycka om de nya filmerna. Men man kan inte bygga en trilogi på att bara citera de äldre filmerna och dra i nostalgitrådarna.

Jag unnar dock barnen som får växa upp med de här som sina Star Wars filmer som inte behöver se dem med cyniska ögon och ådror fyllda av havssalt. Det här är deras filmer, och det köper jag.

Dex
Medlem
Skrivet av e3henri:

Är väl lika förbjudet att skriva något positivt om TLJ som att skriva något negativt om Pulp Fiction (vilket är en galet överskattad film - och det vågar jag stå för)
Det må finnas några rejäla grodor angående Reys bakgrundsstoryn, men för mig betalades hela biobesöket redan efter 2 minuter - (30 sek in i detta klippet)
https://www.youtube.com/watch?v=q2MqAiXPXFU
En bio med riktigt bra tryck i ljudet och 3D gör den scenen bland det mäktigaste jag sett på bio (inkl introt på A new hope)
Sedan angående Disnifieringen och barnsligheten i filmerna.
Har ni ens sett Force Awakens? Öppningsscenen med storm tropers som anfaller är väl långt ifrån tramsig. Min första tanke när jag såg ForceA var att oj nu var det ingen söndagsmatinee längre utan det här känns realistiskt.
Hade man slängt upp alla 8 filmerna idag och ålderklassifierat dem så anser jag nya filmerna vara betydligt mer barnovänliga än de gamla.
Helst hade jag önskat att Star Wars med 15 års gräns i samma anda som Nolans Batman triologi, det fick man inte, men tycker ändå det är ett steg i rätt riktning mot Clone Wars tramset.

Tack för att man fick ordet och lämna lite obekväma åsikter

Jag kan verkligen bara hålla med dig. Tycker allt hat och negativt om The Last Jedi har blivit grymt överdrivet. Visst var det ingen super film kanske, men så som folk skriver om den så skulle man kunna tro att den var den sämsta filmen någonsin i alla kategorier.

Vet inte varför folk ska överdriva så mycket bara för det är Star Wars..... Själv tyckte jag den var en 6/10 film kanske 7/10. Inget jätte bra, men ok. Känns som att är en Star Wars film inte perfekt så är den 0/10 av många på internet. Men det är väl så det är på internet med mycket nu för tiden.....

Men folk får ju tycka vad dom vill naturligtvis Bara så tråkigt att läsa så mycket gnäll och hat fortfarande

Medlem

Jag verkar vara en av få som ser fram emot filmen.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Inaktiv

Smått underhållande deepfake:

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Haha skön. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av anon_306295:

Haha fy fan roligaste jag sett på länge. Högre underhållningsvärde än de senaste filmerna.
”This makes Attack of the clones look like citizen Kane” lol

Avstängd

Tydligen är delar av filmen fortfarande i produktion och de har i postproduktionen hoppat mellan 6 olika avslut:

Vet ej hur mycket sanning det ligger bakom detta och hur mycket som bara är "clickbait". Vet ej något om snubben som som driver kanalen. Kommer i alla fall att se det på bio, får bli ett avslut på det hela. Åtminstone musiken och ljudeffekterna kommer att vara nice!

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har gjorts en hel del spel grundade på SW ...

Vad har det med saken att göra?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Star Wars varumärke har en stark förankring i spelbranschen, likt andra adoptioner från spel till filmer och serier och vise versa.
Det är även en del av min uppväxt och jag har sett filmerna minst en gång varje år dom senaste 25 åren. Så mig får dom gärna mata med SW stoff.

Jobbigt att tillhöra skaran som blir nästan våldsamma när man nämner något ”dåligt” om SW.
För min del handlar det inte om just SW, hade kunnat varit vilken film som helst..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

123
Skriv svar