Om ni fick bossa över en stor spelstudio för att göra ert drömspel...

Medlem

Kan inte välja bara 1.

Men fick jag bossa över robert space industries skulle jag först ta o skrota Star citizen skiten har hålt på allt för länge utan att var färdigt. Sedan skulle jag ta o lägga pengar och folk på göra ett Freelancer 2 med riklig och stor main story och massa side quest. Typ göra det lite daggerfal, med stor rymd o utforska och masssa quest så det alltid finns någe och göra. Men freelancer 2 ska också vara som första spelet och ha en bra multiplayer.

ett annat alternativ är om jag fick bossa över EA skulle jag göra nytt Command and conquer 4 som gör om och gör rätt och göra en bättre slut story med Kane. Nä skulle inte göra något Generals 2 för jag gillar inte ens generals.

Eller om jag fick styra över något bolag med bra spel skapare skulle jag försöka få tag på rättigheterna för Dark colony och War wind och göra upp följare till dom 2.

Men den sista iden jag har är nog Bossa över Nintendo och göra ett Zelda spel där Link tusan i mig pratar bara för att se skallen på alla fans explodera plus jag är så himmla less på silent protagonist grejen. ja jag vet man ska lossas man själv är Link men det vore skönt med lite ombyte där du spelar Link och du får välja olika svar typ Dragons age eller mass effect och Link säger det du svarar. Men mest skulle jag göra det för se alla fans explodera för det är nog en av dom galnaste fans grupper där ute.

Moderator | Testpilot

Jag skulle nog bara vilja ta över Nintendo och liva upp gamla spelserier som inte sett dagens ljus på länge.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag skulle vilja se en utvecklad version av Total War serien.

Du styr ett rike, exempelvis England, runt år 1200. Alla dina handlingar som du gör påverkar resultatet - men AI:n är så pass smart så att historien utvecklar sig mer eller mindre precis som verkligheten. Men, det döljs oerhört väl av av spelet och du upplever att du kontrollerar historien, du glänser i landerövringar (exvis Skottland, Wales, Frankrike), men samtidigt känner du att det var ditt fel att Frankrike så småningom faller ur din makt.

Strider avgörs på motsvarande sätt som tidigare Total War spel, i realtid och övrig kontroll sker via en världskarta. Men, stadsutvecklingen sker i en mer SimCity lik miljö - där du kan skapa dig ditt eget London, eller gå på förslagen. Målet med spelet är inte världsherravälde, för det är i princip omöjligt att uppnå, men att få sin ätt att regera och bygga upp en underliggande maktstruktur som kan kontrollera regenten.

Spelet löper även under längre tid och ska ta väldigt lång tid att spela, flera hundra timmar. Man kanske slutar någon gång runt år 1900. En viktig ingrediens är historisk fakta, vilket gör att du lär dig något när du spelar och upplever vilka dilemman som länderna ställdes inför; internt och externt i Europa.

Problemet är väl bara att få spelet att inte bli automatiserat och att man som spelare känner att det man gör egentligen inte spelar någon roll (förutsatt att man kan sin historia).

Det, eller Darkwing Duck till Super Nintendo.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Första tanken är ju att låta Looking Glass Studios göra Thief 3 men jag får återkomma om jag kommer på något bättre.

Thief 3 av Looking Glass tycker jag annars låter riktigt bra!

Medlem

Skulle vilja styra ID Software & göra någon form av korsning mellan Virtua Cop/Lethal Enforcers & Payday.

Medlem

vill bossa avalance studios, och göra en grym uppföljare till mad max spelet.

Medlem

^Dice
Sparka alla
Stänga ner studion
Starta en ny studio
^Tärning
Anställa alla från gamla studion
Göra en Battlefield klon
^Slagfält
Lägga till features som
1. Egen hostade servrar
2. Mod support
3. In-game community map browser (Egenskapade banor)
mm.

Win Win, alla är glada


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hörde att LucasArt skulle återuppstå och ge rodret till mig. Genast skulle det pumpas ut en massa äventyrsspel i de gamla spelens anda.

Monkey Island, Sam&Max, Indiana Jones, Grim Fandango, Full Throttle m.m. *drömmer mig bort*


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Ugh, många idéer men kan utan tvekan säga Square Enix vore vad som hade passat de flesta utav dom.

Medlem
Over The Top

Bergsbestigarspel. 2v2 (eller 4v4) in real time.

Ja, jag gillar att skjuta skallen av stackars npc's, men en lugnare variant behövs ibland...

Survival-mekanik, köld, hydration, syre osv. Om du dör så får polaren välja att klättra vidare. Ni har möjlighet att tracka motståndarlaget med hjälp av kikare. Först till toppen vinner. Åsså övertalar vi Sammy Hagar att få använda 'Winner Takes It All'.

Vinst.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

^Dice
Sparka alla
Stänga ner studion
Starta en ny studio
^Tärning
Anställa alla från gamla studion
Göra en Battlefield klon
^Slagfält
Lägga till features som
1. Egen hostade servrar
2. Mod support
3. In-game community map browser (Egenskapade banor)
mm.

Win Win, alla är glada

Haha! De som fick sparken är säkert glada. De har börjat hos värsta konkurrenterna istället.

Medlem

Legacy Of Kain Conclusion!

Över 15 år sedan Defiance nu ska jag se till att de gör ett nice avslut!

Medlem

Finns redan CIG och Star Citizen/Squadron 42!

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hmmm, svårt....

Jag hade velat ta över EA och förutom att jag hade gett DICE fullkomlig kontroll över sig själva, lagt ner mystiska mikrotransaktioner så hade jag satt Bioware att göra en nyversion av moonstone. Såklart ny grafik och mer äventyrs/RPG-inriktat än tidigare med en gigantisk värld som spelplan och möjlighet att skräddarsy spelomgångar efter sitt tycke.

Moonstone, vilken klassiker❤️


signatur

Banksy

jbx
Medlem

Hade fått ut Skate 4!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

C&C Generals 2 skulle sitta fint om gamla Westwood fick jobbet.

Medlem

Jag hade valt Infinity Ward och gjort ett nytt cod. Ett cod troget till PC:n och spelets historia på plattformen. Hade haft stor fokus på tävlingsinriktat stöd, öppna serverfiler och modding. Sedan hade jag sattsat rejält på esport och framförallt försökt ta kronan från CSGO med långlivat stöd & tävlingar på alla nivåer, och då med fokus på PC såklart. Dvs. ett skicklighetsbaserat upplägg istället för konsoll-esport.

Fördomsfullt så är konsollesport ungefär som att köra ett spel out of the box med alla random killstreaks och allt påslaget... det gör ont i skälen att se hur slaktat namnet esport blivit av just konsollerna, och hur communityn slaviskt förflyttar sig till nästa cod oavsett hur bra eller dåligt det är eller om det ens har förutsättningar för tävlingsspel.

Utöver det hade jag säkert gjort ett drömspel likt Aliens Colonial Marines men med Alien Isolation kvalitè, och/eller ett terminator-spel ungefär som Isolation, det hade nog kunnat vara ganska skrämmande.

Medlem

CD Project Red som skulle få göra ett action RPG (inte soulslike) i warhammer fantasy världen. Tänk ett The Witcher 3, uppmixat med Warhammer online och Vermintide. Valmöjligheterna skulle naturligtvis vara många. Vill man spela som witch elf? Javisst varsågod. Spelar du hellre pilbågsskjutande Woodelf, go. Kampanjen skulle naturligtvis varieras beroende på vilken fraktion man spelar som. Huvudantagonisterna skulle kunna vara Chaos och/eller Undead/Vampire lords.

Medlem
Skrivet av Mufflonet:

CD Project Red som skulle få göra ett action RPG (inte soulslike) i warhammer fantasy världen. Tänk ett The Witcher 3, uppmixat med Warhammer online och Vermintide. Valmöjligheterna skulle naturligtvis vara många. Vill man spela som witch elf? Javisst varsågod. Spelar du hellre pilbågsskjutande Woodelf, go. Kampanjen skulle naturligtvis varieras beroende på vilken fraktion man spelar som. Huvudantagonisterna skulle kunna vara Chaos och/eller Undead/Vampire lords.

Jag ger dig en bättre. CDPR som gör ett mörkt och seriöst 3e person Warhammer 40k! Det hade varit något! Open world med flera planeter att besöka där varje planet är lika stor som i The Witcher 3.

Hade ju aldrig haft tiden att spela det själv, men fy fan vad det hade varit nice!

Medlem
Skrivet av bent toe:

Swat 5, utan tvekan.

Hade lätt köpt ett SWAT 5. Eller en polis simulator där man är ute och patrullerar. Man får göra traffic stops, utryckningar, busts.

Medlem

Ett RPG/Action/Strategy placerat i vikingatiden. Fornnordisk mytologi, svampmunchande berserkers, yxor, svärd och klankrig.

Möjlighet att skräddarsy sin by, med strategiska inslag som att förbereda inför anfall/försvar.

Möjlighet att styra sin grupp med vikingar, tänk AC:Brotherhood med medlemmar och olika ranker.

Det jag vill ha är väl egentligen Bannerlord fast med ren vikingatid placerat i norden med mer berättande och mycket mytologi.

Studio är lite blandat, finns ingen som riktigt träffat rätt i ett sådant spel vad jag upplevt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av walextheone:

Jag hade gärna sett något slags co-op med en rejäl fysikmotor där man bygger en "bas" och skyddar sig mot zombies eller liknande fiender i stadsmiljö.

Åka och göra supply runs, skydda civila, använda ingenjörs skills för att säkra basen.

Inte helt originellt men jag har aldrig sett göras riktigt bra

Har länge varit ute efter något sånt speciellt i single player. Man alla jag testat brister för mig. Dead State gilla jag men de fattades lite samt att deras :Reanimated versionen om jag mins rätt gjorde fighterna att man aldrig nästan kunde stealth döda zombis längre vilket jag inte gilla alls.

Skrivet av maniac:

CD Projekt Red att göra Knights of the old Republic 3.
Larian Studios att göra Baldurs Gate 3. Ja just det, de jobbar ju redan på det
Det bara att inse att BioWare som man minns från förr finns inte längre.

Tror jag skulle nappa på vilken som helst tid eller story inte nödvändigt viss KoToR3

Skrivet av Laddemannen:

Jag ger dig en bättre. CDPR som gör ett mörkt och seriöst 3e person Warhammer 40k! Det hade varit något! Open world med flera planeter att besöka där varje planet är lika stor som i The Witcher 3.

Hade ju aldrig haft tiden att spela det själv, men fy fan vad det hade varit nice!

GIVE! Spela kanske en inquisitor hade varit kul Lite Cyberpunk meets Witcher 3

Medlem

@Busko: Eller som en av dom förlorade Primarchsen eller en Chaos Space Marine som slår sig fram i världen. Finns ju helt sinnesjsukt mycket lore att ta av också

Medlem

LULA VR


signatur

Skitfiske

Medlem

Jag hade gärna velat göra ett riktigt skräckspel också som hämtar inspiration från Silent Hill, PT-demon och filmer som The Ring. Mindre action, hagelgevär och korkade monster, och mer mystik, utsatthet och smygande.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

EA: Göra en total reboot av NHL och släppa det även till PC.

Medlem

@lampis: Utan tvekan ett spel i stil med Gothic 3, fast större och i Warhammer Fantasy universumet (klassiska, inte Age of Sigmar skiten). Så jävla äg hade det varit! Ställen som inkluderats utan tvekan hade varit Empire, Sylvania, Norsca, Brettonia och Badlands.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av lampis:

Om ni fick bossa över en stor och kompetent spelstudio, tänk Rockstar Games, Naughty Dogs, Valve, Blizzard eller någon annan superstudio, och göra ert drömspel, vad hade det blivit för spel? Ni kan välja att göra ett helt nytt spel, en uppföljare till ett befintligt spel eller en remake. Ni kan bortse från tidsaspekten, budget och plattform.

För min del hade jag antingen velat göra ett humoristiskt äventyrsspel i fabelstuk med mänskliga djurkaraktärer (tänk en blanding mellan Zootropolis, Banjo-Kazooie och Conkers Bad Für Day), eller ett kartspel i stil med Diddy Kong Racing med fokus på fysik och kontroll. Självklart svinsnygg grafik och melodiösa melodier.

Om jag fick göra ett spel med helt fria händer så hade jag rekryterat Ubisoft Montreal och gjort Assassin's Creed: Viking eller Assassin's Creed: Nippon (Officiella Japanska namnet på Japan) som utspelar sig under vikinga tiden respektive feodala japan. Där har vi mycket historia, häftiga möjligheter till strider och ett stort tidsspann att leka med.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Jag hade hyrt in mig hos Microsofts värld servrar för Flight simulator, sen låtit CD Project Red göra ett RPG mmo. Alla städer har ett eko liv, och de flesta natur fenomen händer som på jorden. Varje gata i världen är samma som i verkligheten. Möjligheten att tjäna riktiga pengar. Spelarna styr historien. Om du skjuter en boss, är den bossen död. Inga respawns. AI skulle nog vara viktigast för min del. Det måste kännas att de verkligen tänker.
Det är mycket man kan tänka sig med de möjligheter.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Konami

Först färdigställt det nedlagda Silent Hill.

Sedan hade jag köpt upp From Software och gett världen det bästa Castlevania i 3D som är möjligt att skapa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

123
Skriv svar