Om ni fick bossa över en stor spelstudio för att göra ert drömspel...

Medlem

Åhhh jag skulle göra ett micro makrospel!
Det vill säga, världen skulle vara stor (tänk rymden och EVEo) men med ett lämpligt antal platser/städer som är hubbar eller nav i världen där folk behövde åka för en kortare eller längre stund.
(jag pratar MMO)
Staden skulle fungera lite som GTA eller vad jag tror Cyberpunk kommer bli, dvs en plats att turista i eller göra sin inköp eller skaffa jobb i(mission). Om man så önskar ska det vara helt möjlig att stanna i en stad under hela sitt spelande och kunna njuta av det, vill man vara i fred så köper man en plätt på andra sidan planeten och bygger sin bas där. Antingen man köper en lägenhet i stan eller bygger nytt på landet så SKA tillhållet fylla en funktion på något vettig sätt. Jag vill kunna samla på mig en massa bråte som kommer till nytta.
I rymden ska det finnas olika områden (som EVE) där man som spelare kan välja vilken typ av spel man vill ha. PVP, PVE, mina, explora. Det du gör ska spela roll, utan att det för den sakensskull går bananas.

Kanske viktigast av allt, jag skulle göra ett riktigt finurligt system som tar hand om grifers och andra skadedjur. Det ska vara ok att göra dumma saker någon gång men är man ett kålhuvud ska det märkas.
Jag tänker mig också att man kanske ska behöva göra lite svåra val….typ, vill du bli hunduppfödare (exempel helge) så ska det ta tid och bara vara möjligt för en mindre % av spelarbasen så ditt slit lönar sig. Väljer du ett sådant spår så kanske det ska kräva merparten av din tid i spelet för att lyckas med så du inte kan hinna göra/bli bra på allt annat (vet inte om jag tycker om det ifall jag ser det men som tanke lockar det).

Medlem

Bethesta och Ea något utav dom skulle jag gå in i och bossa runt och sen skulle jag lägga ner skiten. Lutar åt Bethesta för de hade någe som andra saknade när det kommer till ett hjärta, nu är det greedy och bara vill ha cash från trasiga spel som dom lanserar, lurar sina kunder. Så dom är nu mera ett B företag!!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Konami

Först färdigställt det nedlagda Silent Hill.

Sedan hade jag köpt upp From Software och gett världen det bästa Castlevania i 3D som är möjligt att skapa.

Jag hade velat köpa upp både Silent Hills och Metal Gear Solid och låta Hideo Kojima få fritt spelrum att göra precis vad han vill med de spelen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Paradox Interactive och de hade fått göra och släppa Victoria 3. Crusader Kings 3 i all ära, men det är dags för Victoria 3 nu.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av lampis:

Jag hade velat köpa upp både Silent Hills och Metal Gear Solid och låta Hideo Kojima få fritt spelrum att göra precis vad han vill med de spelen.

Det hade varit underbart.

Men Castlevania då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Jag ger dig en bättre. CDPR som gör ett mörkt och seriöst 3e person Warhammer 40k! Det hade varit något! Open world med flera planeter att besöka där varje planet är lika stor som i The Witcher 3.

Hade ju aldrig haft tiden att spela det själv, men fy fan vad det hade varit nice!

Ah exakt vad jag tänkte. Och space marines skulle vara så ovanliga som de är. Med plot armour tjockare än bibeln.
Men mest skulle man snacka med feta gubbar som till 60 procent var maskiner och hade drägglande lobotomerade henchmen som skrev ner allt som sas. Kanske skulle man själv ha en som höll koll på missions mm :). Så skulle det flyga runt keruber med slangar från navel o penis. Husen skulle vara kilometerhöga och allt skulle vara så jäkla grim dark att det var tokigt. Singelplayer, dlc som enda monetesering och support i runt 20 år eller tills verkligheten rämnar och chaos bryter igenom

Medlem

CD Projects Red, och låta dom ta över Mass Effect världen det skulle nog vara min dröm. Eller möjligen en remake av Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura även det av CDPR.

Medlem

Spontant: Ta över EA/DICE och snäva upp Battlefield-serien avseende autenticitet. Dvs inga reflexsikten på handhållna vapen i BF5, en återgång till mer standardiserade vapen per armé (dvs att de allierade har sina egna vapen och sina egna unlocks och axelmakterna sina). Som det är nu i modernare BFs kan man spawna och inte veta vilket lag man är med på om man inte tittar på scoreboarden. Göra det lite mer e-sportorienterat, inte för att jag spelar på det viset men för att det hjälper hela communityt och gör spelet mer långlivat.

Edit: sen fattar jag inte varför de var tvungna att ändra historierna i kampanjen i BF5 så hårt från verkligheten när verkligheten har sådana fantastiska historier. Typ Nordlys i BF5 jämfört med Tungvattenaktionen i verkligheten. Historien hade ju inte blivit sämre om man var en person i gruppen som utförde det snarare än en one (wo-)man army.

Medlem
Skrivet av walextheone:

Jag hade gärna sett något slags co-op med en rejäl fysikmotor där man bygger en "bas" och skyddar sig mot zombies eller liknande fiender i stadsmiljö.

Åka och göra supply runs, skydda civila, använda ingenjörs skills för att säkra basen.

Inte helt originellt men jag har aldrig sett göras riktigt bra

Håller med!

Kontot avslutas
Skrivet av lampis:

Jag hade velat köpa upp både Silent Hills och Metal Gear Solid och låta Hideo Kojima få fritt spelrum att göra precis vad han vill med de spelen.

Skrivet av Freakon:

Det hade varit underbart.

Men Castlevania då?

Jag skulle i så fall se både Metal Gear, Snatcher, Policenauts, och Zone of the Enders köpas upp från Konami och överlämnas till seriernas skapare Hideo Kojima.

Men samtidigt, om jag skulle veta vad Hideo Kojima hade gjort som fick Konami att inte vilja ha något mer med honom att göra så kanske jag skulle ändra mig.
(Eller så hade jag försvarat honom.)
Jag tror dock inte att Hideo Kojima är någon ängel men det betyder inte att det var han som gjorde fel samtidigt som det kan ha varit hans fel alltihop.
Det är svårt att säga när man inte har alla pusselbitar.

UPPDATERING:
Jag kollade snabbt upp anledningen till varför Hideo Kojima fick sparken och enligt den första källan jag hittade så skulle det bero på att Hideo Kojima spenderade så extremt mycket pengar på musik, på Fox Engine med mera för att få det perfekta spelet så Konami var tvungna att sparka honom. Kan ju förstå det eftersom det är företagets pengar. Men samtidigt var det inte en anledning nog för mig för att de inte skulle låta Hideo Kojima få ta emot pris för Metal Gear Solid 5.
Tycker att det borde finnas mer som jag inte känner till kring detta.

https://www.google.com/amp/s/www.gamezone.com/news/why-konami...


signatur

ゼルダの城

123
Skriv svar