Death Stranding kommer till PC

Robot
Death Stranding kommer till PC
Medlem

YES!
Så skönt då en annan inte har PS4!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

eld
Medlem

hade nog inte hänt utan epic

Testpilot

Finns en risk för att det blir Epic: https://gematsu.com/2019/10/death-stranding-coming-to-pc-in-e... tydligen samma publisher som lade Control hos Epic.

Annars är det goda nyheter såklart! PC versionen kommer troligen bli den bästa versionen, med högre framerate, moddar och kanske något mer. Dessvärre vet jag inte om jag kommer ha tålamod att vänta så kanske blir en dubbel-dip.. Spänd på recensionerna nu på fredag!

Medlem

Alltså jag är klyven om man ska skaffa detta, älskar mgs och gillar verkligen kojima men det här kan ju bli lite hur som, ingen riktigt vet

Medlem

Jaha. Av någon anledning hade jag inte fått med mig att det inte kommer till PC från dag ett. Orkar inte plocka fram PS4:an igen, men kan gott vänta om det nu visar sig bli något värt att spela till slut

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Finns en risk för att det blir Epic: https://gematsu.com/2019/10/death-stranding-coming-to-pc-in-e... tydligen samma publisher som lade Control hos Epic.

Annars är det goda nyheter såklart! PC versionen kommer troligen bli den bästa versionen, med högre framerate, moddar och kanske något mer. Dessvärre vet jag inte om jag kommer ha tålamod att vänta så kanske blir en dubbel-dip.. Spänd på recensionerna nu på fredag!

Om det nu blir Epic exklusivt så blir det max i 30 dagar med Steams nya avtal mot utgivare, eller ja om dom nu någonsin planerar att släppa det på Steam dvs.

Testpilot
Skrivet av Heggiiman:

Om det nu blir Epic exklusivt så blir det max i 30 dagar med Steams nya avtal mot utgivare, eller ja om dom nu någonsin planerar att släppa det på Steam dvs.

Ja, det går ju att argumentera för att om du väntat sju-åtta månader på PC release kanske en månad till inte gör alltför mycket, men ändå.

Medlem

Kvinnan på bilden påminde mig om Oracle ifrån Batman.

Trodde fän det först var något avtäckande om nytt BM, uggh.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Blir nog inget köp från mig då. En alldeles för lång väntan, och så kommer man lägga märke till på Youtube och på diverse sidor om spelet kommer bli bra eller dåligt. Tror det är en förlust för Kojima, men samtidigt så fick han nog en slant utav Sony.

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

hade nog inte hänt utan epic

Hur menar du?

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Om det nu blir Epic exklusivt så blir det max i 30 dagar med Steams nya avtal mot utgivare, eller ja om dom nu någonsin planerar att släppa det på Steam dvs.

Men! Det finns inget nytt avtal, det hela som det skrevs om har funnits sen åtminstone 2017. Kan mycket väl vara så att föregående exklusiviteter varit avtalsbrott, det finns det ingen information för, det finns inte heller tillräckligt mycket information för att göra någon slutsats alls utifrån en förhållandevis otydlig klausul.

Medlem

kommer det till steam?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kommer det till steam?

Oklart, inget specifikt sagt ännu.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Det är tur att man är vuxen och har annat för sig om dagarna än att bara tänka på spel.
Så lite extra väntan är ingen fara alls.

Som att sitta på FZ och berätta hur mycket du har för dig om dagarna? ;P

OnT: Soft med PC-release för folk som envisas med att bara spela PC. Känns dock som detta är ett spel som kommer passa perfekt på konsol så blir troligtvis där jag spelar det

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Som att sitta på FZ och berätta hur mycket du har för dig om dagarna? ;P

OnT: Soft med PC-release för folk som envisas med att bara spela PC. Känns dock som detta är ett spel som kommer passa perfekt på konsol så blir troligtvis där jag spelar det

På vilket sätt passar spelet på konsol? Jag använder just nu min PC som konsol kopplad till TV:n. Mina PS3-kontroller används då jag spelar så det blir konsolkänsla.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Som att sitta på FZ och berätta hur mycket du har för dig om dagarna? ;P

OnT: Soft med PC-release för folk som envisas med att bara spela PC. Känns dock som detta är ett spel som kommer passa perfekt på konsol så blir troligtvis där jag spelar det

Charmen med att vara personlig assistent.
Man har lyxen att göra vad man vill på jobbet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

@ArcticFire:

Jag tycker det verkar vara ett spel som är soft till konsol-mode. Dvs i soffan framför tvn.
Vet mycket väl att man kan spela sin PC på det viset om man vill.
Varsågod att göra så när spelet släpps på PC.
Tills dess kör jag det på konsol... i soffan... framför tvn

Märklig fråga...

Medlem

Längtar mest till Death Stranding av alla spel så jag köper på PS4 och köper det igen om det är riktigt jävla bra.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Charmen med att vara personlig assistent.
Man har lyxen att göra vad man vill på jobbet.

Och jag som alltid har fått för mig att en personlig assistent jobbar med personer som har svårt att göra vissa saker själva. Har det alltså ändrat sig på senare år?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@ArcticFire:

Jag tycker det verkar vara ett spel som är soft till konsol-mode. Dvs i soffan framför tvn.
Vet mycket väl att man kan spela sin PC på det viset om man vill.
Varsågod att göra så när spelet släpps på PC.
Tills dess kör jag det på konsol... i soffan... framför tvn

Märklig fråga...

Jag undrade mest för att jag sett det påståendet ofta, men ingen förklaring och antagit att folk inte vet om att det går att spela med kontroll på PC.

Men jo, själva soffläget förstår jag. Jag tycker att de flesta spel utom FPS, snabbare TPS och strategispel passar mycket bra i soffan.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Om det nu blir Epic exklusivt så blir det max i 30 dagar med Steams nya avtal mot utgivare, eller ja om dom nu någonsin planerar att släppa det på Steam dvs.

Fast det där avtalet var ju inte speciellt nytt som det visade sig. Från 2017 var det och alla utgivare har ju brutit mot detta förutom R* som släpper sitt "Red Dead Redemption 2" 1 månad efter istället för 1 år som i de flesta fallen. 6 månader var BorderLands 3 på.

Få ser om EPiC har lyckats impelmentera achievments i sin launcher tills releasen (om det kommer dit). Jag köper spelet till PlayStation 4 tänkte jag i november eller december då jag vill ha trophys. Spelet ser intressant ut iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

För mycket hype om ett "Ut och gå" spel näee hoppar.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Och jag som alltid har fått för mig att en personlig assistent jobbar med personer som har svårt att göra vissa saker själva. Har det alltså ändrat sig på senare år?

Beror ju helt på vad för brukare man har mannen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hmm, tänkte kolla lite på streams när detta liras, men eftersom väntan inte är så lång kanske jag avvaktar och lirar det själv. Om det nu blir något att ha överhuvudtaget då.

Gött att det inte blev någon exklusivitet ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

eld
Medlem
Skrivet av Gen:

Hur menar du?

Blir garanterat epic store, precis som de tidigare sony-spelen.

Alla vet att det inte ligger i Valves intresse att vara proaktiva när det gäller sådana deals, speciellt då alla andra ändå väljer dom.

Medlem
Skrivet av onliner72:

För mycket hype om ett "Ut och gå" spel näee hoppar.

Jag håller med, ingen vet ju riktigt vad man ska göra förutom detta, det är bäst att vänta tills spelet är släppt, och om man vill vänta på PC versionen så har man nog en bra uppfattning om vad det är för typ av spel innan köp.

Skulle aldrig våga att förboka detta spel, oavsett vem som gjort det.

Medlem

Roligt för de som sett fram emot spelet, väntar mig pretentiöst skräp men även sådant är väl bättre i vettig bilduppdatering.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Roligt för de som sett fram emot spelet, väntar mig pretentiöst skräp men även sådant är väl bättre i vettig bilduppdatering.

Du verkar inte så sugen på spelet tbh

Medlem

Kollat lite på gameplay. Förstår ingenting av någonting gällandes dialoger såhär långt. Svårt att läsa mellan raderna. Man går runt med en japansk lägenhet packad på ryggen och ska låsa upp baser från kust till kust genom USA om jag förstår det rätt? Desto mer man packar desto svårare blir spelet gällandes gameplay?

Förhoppningsvis blir det en djup story som gör att man vill promenera de 800 till 900 milen.

Alltid skoj med att det kommer till PC. Säkerligen Epic Store menmen...

12
Skriv svar