EA återvänder till Steam, Jedi Fallen Order först ut

Robot
EA återvänder till Steam, Jedi Fallen Order först ut
Medlem

Verkar vara samma sak som Ubisoft hade förut, går att köpa via Steam men kräver ändå att Origin startas varje gång man ska spela spelet, dvs. helt värdelöst att köpa via Steam.

Kan vi se det här som Steams svar på Epics marknadsmetoder?
Hyfsat stor deal.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelar ingen roll för mig, jag är nöjd med EA access. Tar mig max en månad att klara ut spelet sen börjar jag prenumerera igen när nästa släpp är (ett antal månader emellan)

Billigt och smidigt!

Releasehästryttare
Skrivet av Fiddi:

Verkar vara samma sak som Ubisoft hade förut, går att köpa via Steam men kräver ändå att Origin startas varje gång man ska spela spelet, dvs. helt värdelöst att köpa via Steam.

Garanterat this^

Kan inte tänka mig att man får slippa Origin, utan det blir dubbla launchers.

Medlem
Skrivet av Devan:

Garanterat this^

Kan inte tänka mig att man får slippa Origin, utan det blir dubbla launchers.

Ja, enligt Jedi Fallen Orders Steamsida står det att det kräver Origin.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Verkar vara samma sak som Ubisoft hade förut, går att köpa via Steam men kräver ändå att Origin startas varje gång man ska spela spelet, dvs. helt värdelöst att köpa via Steam.

Guld för oss som vill ha ett samlat bibliotek med statistik, bilder, communityt m.m. Det stör mig inte att behöva ha Origin launchern.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@B-itta: Ja, jag kör precis samma upplägg och tycker att det funkar alldeles utmärkt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Well well well
Look who's crawling back


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förstår inte vad som är så hemskt med Origin? Har funkat 90% hittills.

alltid trevligt med att spelen kommer på flera stores..

men kommer Valve spelen säljas på Origin?? =P


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Skulle aldrig få för mig att köpa det via Steam ändå, det blir Origin Access Premier. 149 kr vs 599 kr, krävs inga större beräkningar för att fatta ett beslut här.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Om Origin fortfarande krävs så gör det ingen skillnad.

Medlem

signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Svarade "mer lust" mest för att på Steam kan man ju sitta och surfa efter spel och hitta gamla klassiker. Det gör man inte på origin eller epic.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Verkar vara samma sak som Ubisoft hade förut, går att köpa via Steam men kräver ändå att Origin startas varje gång man ska spela spelet, dvs. helt värdelöst att köpa via Steam.

Detta. För min del, helt menlöst. Om ett spel kräver 2 launchers för att starta, så vill jag inte köpa det på den andra.


signatur

I drank what?

Medlem

Suck. Jag orkar knappt önska att NHL återvänder till PC... Det är ju ändå helt nedpissat med microtransaktioner, så det kan väl kvitta.

Avstängd

Är en av den som hatat mest på EA genom åren, men credit where it's due, detta är ju bra gjort av EA och betydligt mer moget och vettigt beslut än EGS/ubisoft. Detta välkomnas.

Skrivet av m_g_karlsson:

Förstår inte vad som är så hemskt med Origin? Har funkat 90% hittills.

Då har du haft tur, eller inte använt det mycket. Har haft oändliga problem med origin. Värdelöst.

Skrivet av Zidious G:

Om Origin fortfarande krävs så gör det ingen skillnad.

Fel.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Skulle aldrig få för mig att köpa det via Steam ändå, det blir Origin Access Premier. 149 kr vs 599 kr, krävs inga större beräkningar för att fatta ett beslut här.

Precis min egna plan, 149kr för en månad, spela sig trött på spelet och sen får det vara nog

1
Skriv svar