Vinn virtuell biljett till Blizzcon 2019!

Robot
Vinn virtuell biljett till Blizzcon 2019!

Tävla till och med torsdag.

#blizzard, #blizzcon


Medlem

Ser ingen av er bitcha om att Activision Blizzard säljer biljetter till deras event trots att de tjänade 16 399 384 800 000 kr från Juli 2018 till Juni 2019. Men när Cloud Imperium Games gjorde det för att kunna ha råd att ha personal att filma och streama alla deras paneler på CitizenCon 2018 då jävlar skulle det gnällas och skrivas artiklar. Varför behövde CIG pengarna? För de lovat att inte använda utvecklingspengar för marknadsföring eller community content (Youtube) utan folk som bestämmer att de vill Subscriba betalar allt sådant.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Ser ingen av er bitcha om att Activision Blizzard säljer biljetter till deras event trots att de tjänade 16 399 384 800 000 kr från Juli 2018 till Juni 2019. Men när Cloud Imperium Games gjorde det för att kunna ha råd att ha personal att filma och streama alla deras paneler på CitizenCon 2018 då jävlar skulle det gnällas och skrivas artiklar. Varför behövde CIG pengarna? För de lovat att inte använda utvecklingspengar för marknadsföring eller community content (Youtube) utan folk som bestämmer att de vill Subscriba betalar allt sådant.

De har faktiskt FÄRDIGA spel som man kan spela idag, stor skillnad där.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: De har FLERA spel som går att spela idag som de uppenbarligen tjänar miljarder med kronor på varje år men tar fortfarande betalt för att visa vad som ska komma och folk har inga problem att betala för det.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Geeks Gaming
Skrivet av Maddox:

@Kleptoman: De har FLERA spel som går att spela idag som de uppenbarligen tjänar miljarder med kronor på varje år men tar fortfarande betalt för att visa vad som ska komma och folk har inga problem att betala för det.

Nu har jag ingen direkt åsikt (då jag inte är insatt) men jag kan tänka mig att det som folk hänger upp sig på är att CIG ännu inte släppt något, dvs lite som att släppa en självbiografi om en karriär man kanske kommer ha haft. Eller ja, dålig jämförelse men förhoppningsvis kommer mina tankar fram ändå

Medlem

Hade nog faktiskt tänkt att köpa en biljett i år om jag inte vinner en i tävlingen här. Så mycket spännande


signatur

IDKFA

Medlem

Man behöver inte betala för att se alla nya avslöjanden. Öppningsceremonin samt 4 samtalspaneler kan man streama och se som vanligt. Det man betalar för är annat som tex "Costume Contest, Talent Contest, Movie Contest, and Art Contest" och andra intervjuer/workshops och liknande. Samt in-game prylar till deras spel.

Medlem
Skrivet av Maddox:

@Kleptoman: De har FLERA spel som går att spela idag som de uppenbarligen tjänar miljarder med kronor på varje år men tar fortfarande betalt för att visa vad som ska komma och folk har inga problem att betala för det.

Om folk vill betala för Blizzcon, låt dom göra det. Om du vill betala för CIG event, gör det. Varför bli så grinig över att folk vill betala för nåt som du uppenbarligen inte vill betala för?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag tror frågan: Vilket år hölls Blizzcon första gången? blev fel när jag valde 2005 och jag fick ändå 2/3? Hur kommer det sig? :s

Redaktör
Skrivet av Malicone:

Jag tror frågan: Vilket år hölls Blizzcon första gången? blev fel när jag valde 2005 och jag fick ändå 2/3? Hur kommer det sig? :s

Du har PM.


signatur
Medlem

@Meurik: Mitt problem är inte att jag vill betala eller inte, utan det är dubbelmoralen där folk starkt kritiserar CIG för att inte vilja använda utvecklingspengar som de har lovat att inte göra och därmed ber att tittare betalar för proffs som hanterar inspelning och streaming så alla paneler kan streamas och sedan läggas upp på youtube.

Artiklar skrivs där folk kritiserar CIG men lika snabbt vänder sig om och betalar gladeligen ett multimiljard företag för privilegiet att titta på deras paneler


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Nu får man hålla tummarna att man vinner! Sambon borta och själv hemma med kidsen, hade varit perfekt att fylla kvällarna med blizzcon!


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem

Oh vilken timing. Har köpt virtual ticket sedan 2014 och spenderat timmar framför uppvisningarna. I år var det stramt med ekonomi så jag hade varit tvungen att hoppa över, men så dyker denna tävling upp. Håller tummarna!

Medlem
Medlem

Nu stavade ni mitt namn helt fel grabbar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

@Godofcheese: mitt stavade de fel på tre gånger dessutom :<


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Grattis ni som vann!

Medlem

Jag gissar att Diablo 4 "läckorna" stämmer, dom går tillbaka till ett mörkare Diablo. Ska bli spännande och se vad dom har knåpat ihop, jag är självfallet skeptisk att det blir bra dock, återstår att se.

Såg även att det "läckts" mer art book-bilder:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
1
Skriv svar