Har du ont om tid? Se The Outer Worlds klaras på under 25 minuter

Robot
Har du ont om tid? Se The Outer Worlds klaras på under 25 minuter

Obsidians senaste rollspel klarat på en lunchrast.

#speedrunning, #the-outer-worlds


Medlem

För mig fungerar spelet utmärkt utan lagg överhuvudtaget hittills, dock så kör jag på Supernova svårighetsgraden, så jag kör ju spelet nämligen säkrare men det är ju inte direkt utmanande.
Köpte en Xbox-Game Pass's introduktions pris på 10 kr. Billigaste spelet jag någonsin har spelet som är helt nytt för mig.
Dock så är Microsoft Store en aning skumt när man är van vid Steam

NuZ
Testpilot

Amazing! Älskar speedruns och gillar spelet väldigt mycket. Detta måste jag försöka slå


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ännu en anledning till att man inte köpte spelet. Alldeles för kort.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ännu en anledning till att man inte köpte spelet. Alldeles för kort.

Kanske om du skyndar dig igenom allt


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Bestämde mig idag för att jag ska nog bara köra igenom mainquesten. Spelet känns tämligen själlöst, repetitivt, skitsimpelt (även på svåraste) och mest bara meh. Så kanske 5-6 timmar om jag inte speedrunnar igenom mainQ då mao.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ännu en anledning till att man inte köpte spelet. Alldeles för kort.

Vet inte om jag tycker det är så kort som folk säger. Cohhcarnage körde en 100% playthrough på twitch och den tog honom över 40 timmar, och då går det ju även att spela om med andra builds. Även andra recensioner jag sett säger minst 25 timmar. Så att FZ körde igenom hela spelet på bara 15 timmar låter lågt. 🤔

Medlem

Tänkte köpa spelet men kan man klara den på under en timme så nix.

Medlem

Jag vet inte hur långt jag kommit procentuellt, men jag var en eller två ”stora” planeter kvar, och har spelat ungefär 25 timmar. Så längden för mig kommer nog landa runt 40.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Tänkte köpa spelet men kan man klara den på under en timme så nix.

Du och @kleptoman verkar inte förstå speedrunning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

31,5 h tog min genomkörning så kort som många tror är det inte

Medlem

Oerhört bra spel. Även om det kanske inte är den nivå av Sandbox som jag hoppades på från Obsidian så är det definitivt ett av de bättre FPS RPG spel jag har spelat. Spelat drygt 20-25h och känns som att jag har bra bit kvar, utforskar allt jag kan hitta och pratar med alla NPCs jag kan hitta, älskar alla karaktärernas djup och hur ens kompanjoner interagerar med varandra då detta får deras personligheter att skina.

Kan starkt rekommendera att de som överväger att skaffa spelet testar att spela det genom Xbox Game Pass for PC vilket kostar 10kr för en vecka eller en månad (lite osäker på vilken, värt priset oavsett) och därefter ~100kr per månad.
Även om jag inte är en förespråkare av Microsofts store-lösning och hur invävt allt är i operativsystemet samt vilken travesti deras gränssnitt är, så är detta en väldigt bra deal, speciellt då det även ger tillgång till andra spel man kan testa om man så önskar.

Xbox Game Pass for PC

Medlem

Som jämförelse kan ju sägas att allas RPG älskling Morrowind går att klara på strax över 3 minuter.

Vad en speedrunnare klarar ett spel på säger ju egentligen ingenting alls för en spelare som spelar spelet på ett "normalt" vis.

Ambassadör
Xbox

Det här spelet är definitivt inte kort. Det har blivit väldigt tydligt under spelets gång att de som landar på 15-20h inte riktigt spelar som vana RPG-spelare spelar. Jag själv är nu 15h in och har landat på andra huben...

Fallout New Vegas går att speedrunna det också, säger ju ingenting.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Vadå vana rpg-spelare? Alla har olika spelstilar, själv brukar jag hoppa över de flesta sidouppdragen då de oftast känns som copy paste på hämta det, gå dit osv.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av rosski:

@Mortaigne: Vadå vana rpg-spelare? Alla har olika spelstilar, själv brukar jag hoppa över de flesta sidouppdragen då de oftast känns som copy paste på hämta det, gå dit osv.

Självklart spelar alla på sitt egna sätt, det jag menar är de av oss som dras till rollspelandet, dialogerna, berättelserna, karaktärerna, loren och som inte rusar rakt fram.


signatur

Jump in.

Medlem

vilket bra RPG har den längsta storyn? DLC och moddar tillåtna.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar