Har Fallout 76:s prenumerationsmodell startat ett klasskrig?

Robot
Har Fallout 76:s prenumerationsmodell startat ett klasskrig?

"Shitty people... shitty people never change."

#fallout-76


Medlem

It's about sending a message


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

Bra jobbat, Bethesda.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Undrar vem som bryr sig?

Medlem

Fantastiskt kul!

Medlem

Har jag svårt att tro 5-7 personer attackerade honom, det innebär ju att 5-7personer fortfarande spelar, hurr hurr hurr osv...

Medlem

Låter ju helt i linje med falloutanda. Dom kunde ju inte gjort bättre ifrån sig med flit!!

Digital mobbing? Påfallande hur Bethesda har sjunkit i gamers ögon. Hur ska de fixa detta? Med ett nytt TOS?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gnällkuk
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Digital mobbing? Påfallande hur Bethesda har sjunkit i gamers ögon. Hur ska de fixa detta? Med ett nytt TOS?

Nytt kylskåp för att kyla ned dig, endast $13.37.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

@trickeh2k: Tack. Jag tar två. Får jag med en Nuka-Cola?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gnällkuk

@Walter S.A. Iego: Kylskåpet kommer ha stöd för mod vid ett senare tillfälle när betal-dlc "mod support" släpps efter stor efterfrågan från fansen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns som att hälften av spelarna kör med premium tjänsten nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

MEG
Medlem

Inget som jag bryr mig särskilt mycket, jag spelar inte skiten.
Finns många bra och seriösa spelutvecklare där ute så jag lider inte brist på bra spel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Medlem

Jag var lite smått sugen på att testa spelet tills de lade till en prenumeration som ger sjuka fördelar. Att testa ett spel och veta att man inte har tillgång till allt ger bara en känsla av dryghet. Det som prenumerationen ger tillgång till är vad spelarna ville ha i originalspelet.

''Tyvärr du måste köpa vår prenumeration för att få ett oändligt stort inventory. Gör som Fjärt Fjärtsson och ge oss dina pengar så att du kan spela spelet utan hinder''

Medlem

Brukar undvika spel med arga spelare, men detta börjar jag nästan bli sugen på bara för det är sånt kaos😄

Medlem

haha underbart!

Medlem

Well aint that the fkn truth.

Medlem

Hahahahaha ja de säger ju att våld/brott frodas av segregation. Visas även i tv-spel alltså.

Medlem

Ja säger då det detta dagis fasoner ser i många online spel. Jag hsr börjat fundera pp om det är så att gamers fastnar i ett mental stadie på 5år när dom blir gamers eller om det är så att majoriteten av dom som börjar har något mentalt feel från födelsen som slåt ut vid senare ålder.

Klart man är besviken på Bethesda men jag tror inte betesig som dagis barn kommet få Bethesda att ändra på sig.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Brukar undvika spel med arga spelare, men detta börjar jag nästan bli sugen på bara för det är sånt kaos😄

Jag var inne igår kväll, hörde ett jävla liv lite längre bort från min bas. Springer dit och ser att det står en snubbe uppe på taket med "1:st" loggan som patch. Nedanför står det fyra andra och det smäller och kastas granater upp o ner från taket. Kunde inte sluta skratta och var tvungen att stänga av micken 😂.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Jag var inne igår kväll, hörde ett jävla liv lite längre bort från min bas. Springer dit och ser att det står en snubbe uppe på taket med "1:st" loggan som patch. Nedanför står det fyra andra och det smäller och kastas granater upp o ner från taket. Kunde inte sluta skratta och var tvungen att stänga av micken 😂.

Haha måste varit en fantastiskt kul syn :P, önskar jag hade varit där, hade lätt slängt upp en temp-bas med solstol, ölkyl och jukebox xD


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Ja säger då det detta dagis fasoner ser i många online spel. Jag hsr börjat fundera pp om det är så att gamers fastnar i ett mental stadie på 5år när dom blir gamers eller om det är så att majoriteten av dom som börjar har något mentalt feel från födelsen som slåt ut vid senare ålder.

Klart man är besviken på Bethesda men jag tror inte betesig som dagis barn kommet få Bethesda att ändra på sig.

Fenomenet återfinns bland vuxna och även i verkliga livet, givetvis mer i extrema rörelser och/eller bland unga, men att ge sig på andra, även för skitgrejer, är inte dagisfasoner. Tyvärr.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Fenomenet återfinns bland vuxna och även i verkliga livet, givetvis mer i extrema rörelser och/eller bland unga, men att ge sig på andra, även för skitgrejer, är inte dagisfasoner. Tyvärr.

nä det är ju så vissa växer aldrig upp hur gammal dom än blir och använda hjärnan gör många nästan aldrig där av har vi folk som tror bete sig som en bunt muppar kommer få Betehsda att ändra sig och bättra sig.

Medlem

Det är ett spel med pvp i en post apokalyptisk värld som tematiskt innehåller många konflikter mellan olika grupper.
Svårt att se det här som ett problem faktiskt. Känns mer som att det passar i spelet.

Medlem
Skrivet av waeress:

Det är ett spel med pvp i en post apokalyptisk värld som tematiskt innehåller många konflikter mellan olika grupper.
Svårt att se det här som ett problem faktiskt. Känns mer som att det passar i spelet.

Men det är en intressant diskussion hur RL påverkar in-game och vice versa. Mer eller mindre köper man ju en måltavla på sig för riktiga pengar. Inte jättemånga spel som pushar det så hårt - lite liknande när WoW introducerade sin mount/pet shop, och folk började flaxa/trava runt på Celestial Steeds.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

nä det är ju så vissa växer aldrig upp hur gammal dom än blir och använda hjärnan gör många nästan aldrig där av har vi folk som tror bete sig som en bunt muppar kommer få Betehsda att ändra sig och bättra sig.

Jag tror inte att dom försöker förändra Bethesda, bara få dom som fortfarande tror att det är en bra idé att kasta mer pengar på skiten att komma på bättre tankar.

Inte för att det kommer att hjälpa...

1
Skriv svar