Både Steam och Epic Game Store uppdaterar gränssnittet

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Steam drar mer än Uplay och Origin för mig, drar mer än Epic Store också (men det är nytt, det gjorde inte Steam innan).

På Steam har jag 6 spel installerade, med 150-200 i listan. Drar ca: 4-500Mb (på lägsta inställningar för biblioteksvyn).
Uplay är 1-2 installerade, 20-tal i listan, runt 300Mb.
Origin samma som Uplay.
Epic, 1 spel, 30-något i listan, 2-250Mb.

Battlenet har jag inte.

Steam drar även ganska mycket CPU (även på prestandaläget som finns tillgängligt), Origin tar mest av de alla.

Okej ja det verkar ju som att steam's nya uppdatering tenderar att dra mer minne då. Jag gillar dom uppdaterade specifika sidorna för varje spel man har installerat. Men jag vet inte om jag är något större fan av den nya stora spelvyn med shelfs. Har inget behov av stora boxarts för varje spel så det känns som det är mycket onödig plats. Men samtidigt så vet jag att en del människor gillar det.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Okej ja det verkar ju som att steam's nya uppdatering tenderar att dra mer minne då. Jag gillar dom uppdaterade specifika sidorna för varje spel man har installerat. Men jag vet inte om jag är något större fan av den nya stora spelvyn med shelfs. Har inget behov av stora boxarts för varje spel så det känns som det är mycket onödig plats. Men samtidigt så vet jag att en del människor gillar det.

Själv frågar jag inte efter det, en lista med spel och dubbelklick för att starta är det absolut enda jag vill ha (achievements, nyheter och annat trams behövs inte), så får hoppas de inte tar bort small mode helt, men det finns stor risk för det, gamla funktioner stannar sällan länge i sådana här program, tyvärr..

Medlem

Men, när hände detta?
Jag loggade in nyss och ser ingen som helst skillnad!

Edit: OK. Jaha. Jag hade inte uppdaterat Steam sedan igår!
Just nu står det bara: "Steam (svarar inte)".
Startade om Steam, och NU ser jag. Det ser ju förjävligt ut!!


signatur

autograph

Gen
Medlem
Skrivet av Fiddi:

På Steam har jag 6 spel installerade, med 150-200 i listan. Drar ca: 4-500Mb (på lägsta inställningar för biblioteksvyn).

Kollade också på detta och räknar jag ihop allt som heter "Steam" i aktivitetshanteraren" (typ 7-8 olika instanser, flest av allt heter de "Web Helper" så blev det runt 500 MB beroende vilken flik man var inne i. "Store" drog mest "Biblioteket" ungefär lika mycket men resterande som "Inventory" eller "Activities" drog mindre. Vet inte vilket läge jag hade påslaget (visste inte ens att det fanns ett).

Noterade dock ingen onormal CPU användning (förutom vid nedladdning av spel men så är det med andra launchers också).

Medlem

Det finns helt klart fördelar med denna uppdatering, t ex att man kan sortera saker mycket lättare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Komured:

Nästan DOS gränsnittet? Inte ens som ett skämt kommer Steam i närheten av att ha sett ut dom DOS

Men du menar att man inte kan skämta i sina åsikter, utan man måste vara gravallvarlig och tycka och tänka som alla andra? Det finns alldelles för många svarta hål för att det ska kunna hålla i längden.

Hahaha, nej, du har rätt. Steam var det jag började med, och nu har de Verkligen skärpt till sig med en snygg design. Jag menade DOS för att det var så enkelt. Blizzcon blir grym.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det finns helt klart fördelar med denna uppdatering, t ex att man kan sortera saker mycket lättare.

ja, och det är en av de viktigaste bitarna jag saknade


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Tyckte inte alls om det nya utseendet på steam library.

Letade direkt efter återställning till den gamla looken i inställningarna. Hittade inget.

Vad jag förstår så har de tagit bort den gamla för att tvinga alla användare att köra med nya fula UI.... Jag förstår inte? Varför gör man sådant medvetet. Kommer bara göra en del folk förbannade i onödan när man lika gärna kunde erbjuda båda vyerna....

Medlem

@Superfly74: Klart du kan skämta. Men det betyder inte att skämtet har någon som helst bäring Och ifall du missade min tidigare smiley så hintade den om att jag kanske inte heller var helt seriös

Medlem
Skrivet av Komured:

@Superfly74: Klart du kan skämta. Men det betyder inte att skämtet har någon som helst bäring Och ifall du missade min tidigare smiley så hintade den om att jag kanske inte heller var helt seriös

nej, det var mest på skämt. Hahaha, ja, jag såg, vad bra, nu känns det lättare.....hahaha


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Komured:

@Superfly74: Klart du kan skämta. Men det betyder inte att skämtet har någon som helst bäring Och ifall du missade min tidigare smiley så hintade den om att jag kanske inte heller var helt seriös

och sen när jag tänker efter, så vill jag inte ha nån bäring, utan jag vill lära mig spela, så att jag kan få ut max utav det. Det är en delikat och spännande process. Hoppas finna kärleken som jag förlorade på nåt sätt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar