Overwatch 2 förenar handling med multiplayer

Robot
Overwatch 2 förenar handling med multiplayer

"Nästa generations uppföljare" är dock långt bort.

#blizzard, #blizzcon-2019, #overwatch, #overwatch-2


Medlem

Så konstigt att de gör en tvåa istället för släppa en stor uppdatering..... Det är ju exakt samma spel fast med lite nya game modes :S

Medlem

Vad tusan menade Jeff med att befintliga Overwatch spelare och spelare från OW2 kommer kunna spela tillsammans?
Blir detta en uppdatering av dagens Overwatch eller köper vi ett nytt spel för att komma åt OW2?
Vad tror ni?

Edit: En uppdatering likt Leuge of Legends känns det som.
Och jag ser inget fel i det, tvärtom skönt att de håller liv i spelet. För min del får de gärna kalla det 2 även om det mer kan ses som en stor uppdatering än en uppföljare.

Avstängd

Nu har jag inte spelat OW på väldigt länge så vet inte hur det är med kartor och så. Men verkade det inte bara som uppgraderad grafik (kunde dock inte se någon skillnad) och samma banor fast i PvE-versioner också? Känns nästan som ett "$60 Patch" som någon skriv i Twitch chat.

Medlem

Ja de blir ju riktigt knepigt om Ow 1 o 2 spelare ska kunna lira tillsammans om nu 2 an kommer med en ny spelmotor. Så om Ow uppgraderas till 2 ans motor for free så ska man betala likt en expansions för att komma åt 2 ans pve läge ?

Medlem

Jag hade hoppats på att det skulle se lite annorlunda ut, det enda jag såg var nya specialattacker och robotar man ska slåss mot. Satt och försökte att hitta något som skiljde mellan Ow1 och Ow2 men det var riktigt svårt. När de spelade mot robotarna så såg det bara ut som om de spelade en vanlig Ow1 match fast mot robotar. :S

NuZ
Testpilot

Alltså va? 🤣


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kul att få kunna hoppa runt i Göteborg https://youtu.be/dZl1yGUetjI?t=45

Medlem

Som jag förstår det är att 2an och första kommer ha multiplayer cross play, nya banor och heroes kommer till båda spelen.
Men 2an kommer ha exklusiva lägen som Pve och sen motor uppdateringar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Var det inte snack om stora nyheter? Diablo 4, OW2, WC3 reforged, Wow-expansion.. ZzZz..

Avstängd
Skrivet av IMSG:

Var det inte snack om stora nyheter? Diablo 4, OW2, WC3 reforged, Wow-expansion.. ZzZz..

Diablo IV är en stor nyhet men tappade sin effekt på grund av läckor.

Medlem

känns som en cash grab, vart riktigt besviken när man ser gamla banor xD känns riktigt MEEEH, diablo 4 såg nice ut men OW2 ser skit ut, kunde dom ha släppt till ow1 istället för ett "nytt" spel

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Som jag förstår det är att 2an och första kommer ha multiplayer cross play, nya banor och heroes kommer till båda spelen.
Men 2an kommer ha exklusiva lägen som Pve och sen motor uppdateringar

Låter helt ärligt som ett väldigt idiotiskt sätt att hantera det, kan de spela tillsammans? Annars delar man ju fanbasen och det har ju visat sig jävligt korkat i typ 99.9% av fallen.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Låter helt ärligt som ett väldigt idiotiskt sätt att hantera det, kan de spela tillsammans? Annars delar man ju fanbasen och det har ju visat sig jävligt korkat i typ 99.9% av fallen.

Du säger att de hanterat det idiotiskt samtidigt som du säger att motsatsen är jävligt korkat. Bestäm dig.

Medlem

Jag har länge velat ha mer story till Overwatch så det låter lovande. Det kände som spelet behövde en större uppdatering.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Kixo:

Du säger att de hanterat det idiotiskt samtidigt som du säger att motsatsen är jävligt korkat. Bestäm dig.

Äru full?

Medlem

Jag är mycket glad att det kommer en stor uppdatering till mitt favoritspel! Ser fram emot det här.

Medlem
Skrivet av kaugesaar:

Kul att få kunna hoppa runt i Göteborg https://youtu.be/dZl1yGUetjI?t=45

Haha Det var nog det mest spännande i denna trailer. Har aldrig spelat OW så jag tror inte spelet är något för mig. Var inget direkt nytt som får mig att vilja börja spela det. Men roligt för alla fans. Är det bara jag som tänkte på Half Life 2 så fort loggan visades?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Låter helt ärligt som ett väldigt idiotiskt sätt att hantera det, kan de spela tillsammans? Annars delar man ju fanbasen och det har ju visat sig jävligt korkat i typ 99.9% av fallen.

Ja, Overwatch och Overwatch 2 kan spela tillsammans, de splittrar inte communityn.

Medlem

OW 2 är alltså en PVE-expansion. De med OW kan spela alla kartor och alla hjältar, det är bara PVE-delen som är annorlunda. Det finns alltså inga som helst krav på att köpa OW2 för den som inte är intresserad av PVE.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

OW 2 är alltså en PVE-expansion. De med OW kan spela alla kartor och alla hjältar, det är bara PVE-delen som är annorlunda. Det finns alltså inga som helst krav på att köpa OW2 för den som inte är intresserad av PVE.

Tror även att Push var exklusivt för OW2 va? Annars gör jag samma tolkning som du. De som köper OW2 får även en något tweakad grafikmotor, men eftersom alla som är duktiga på spelet ställer ner grafiken lär det inte vara ett stort försäljningsargument.

Medlem

@Vamp: Ja, de borde ha tryckt på att det var en expansion, folk verkar tro att det är ett helt nytt spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Äru full?

Svara ordentligt eller svara inte alls. På vilket sätt har de hanterat crossplay "idiotiskt"?

Medlem

OW2 är ingenting annan än en patch till Overwatch som du måste betala för.
Detta hade mycket väl kunnat vara en gratis patch istället till Overwatch.

Så dåligt. Det enda ifrån Blizzcon som såg något sådär bra ut var trailern till Shadowlands.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Om man ska vara lite elak och om man som mig inte spelat Overwatch alls och inte känner igen karaktärerna eller har en susning om storyn, så ser trailern ut som någon ny animerad film från Disney/Pixar.

Men tjusig på vanligt Blizzard maner var ju trailern och Göteborgs stadsvapen som kaugesaar uppmärksammade var ju givetvis häftigt att se.

Medlem

Kommer bli riktigt intressant att se mer om detta framöver. Tänker mig att det är lite som skillnaden mellan Battlefield 3 och fyra...där var det yup samma spel fast med några nya kartor. Skillnaden är att man inte splittrar communityn vilket är helt genialiskt.
Håller med om att det annars känns mer som en expansion än ett nytt spel, men jag bryr mig inte i ärlighetens namn

Medlem

Jag säger som så Blizzard kan göra underbara trailers till sina spel såg denna 8 minuter goa video och jag älskade det fullt ut. Och genom att lägga till pve vilket jag önskar att första spelet hadde så kan jag säga jag skulle kunna tänka mig skaffa owerwatch 2 helt lätt. Jag hoppas det kommer finnas story/hero missions för Winston, Reaper,Brigitta och Reinhardt. Där är nog mina favorit karaktärer.

Denna trailer fick mig äcen sugen på spela lite ovewerwatch men inget man har råd med i dagsläget.

1
Skriv svar