Blizzard bekräftar - inget offlineläge för Diablo IV
Inget jag stör mig jätte mycket på egentligen. Men lär ändå spela de mycket solo.
Tycker att det bör vara ett aktivt val man själv gör precis som tidigare. Men om det inte påverkar upplevelsen förutom när man lämnar kampanjen bör det kanske inte göra så mycket. Det beror på antar jag, vet för lite om hur man kommer att spela spelet i nuläget. Det kanske är som CoD att kampanjen tar en dag att traggla igenom och sen börjar loot-optimeringen.
Det är nog också för att "skydda" spelare och spelet från fusk/bottar. (Förutom det självklara att motverka piratkopiering)
Diablo 3 har inget offline läge heller och det har fungerat bra där. Förutom i hardcore där en disconnect kan leda till döden.
“Too weird to live, too rare to die”
Sverige är en av de mest uppkopplade länderna i världen, så här är det inget problem. Däremot i andra länder...
När jag var på utbytesstudier i Syd Afrika så var den enda tillgängliga uppkopplingen via 3G och man betalade per megabyte. 2gig kostade ungefär lika mycket som min fiber gör per månad. Så då fick jag lägga ned Wow spelandet, det var ändå typ 1000 ping och rejäl packet loss...
Till och med i Europa, tex Österrike som tog betalt per mb för bara några år sen, kan läget vara mycket sämre. Darför tycker jag stt spel borde gå att spela offline.
Man är ju mer eller mindre alltid online i dessa dagar, men problemet ligger ju i det påståendet. Då internet faktiskt inte är felfritt och har neretid i vissa fall och bara därför ska jag inte få spela MITT spel som jag köpt för mina pengar?
Det är det där som är kruxet, nu för tiden köper vi inte spel. Vi betalar endast för rättigheten att spela det tills tillverkaren beslutar att upphäva möjligheten att spela det
Så tekniskt sett så hyr vi spelen vi köper via plattformar idag. Även om köpet görs i en fysisk butik så är det ju till största del bara en kod som köps som aktiveras i Steam...
"Alltid online"-grejen är endast pga. piratkopieringen av dagens "singleplayer"-spel.
EDIT: En annan (obehaglig) anledning till det är att offline kan du inte genomföra MTX...
Alltid online är ju ett sätt att göra det svårare för fuskare att förstöra upplevelsen för oss andra så ENDA anledningen är det inte
Tror det är en typ av DRM tyvärr. Fruktansvärt tråkigt då de stänger servrarna någon dag och jag kan inte spela spelet jag köpt. Spelar 2an fortfarande. Hoppas verkligen de slopar detta, iaf till konsolversionerna som med 3an. Skeptisk till detta spel och företaget men kanske blir bra, kanske blir kattskit. Känns ändå som att de visar upp detta endast för damage control och att immortal blev en flopp förra året
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Sverige är en av de mest uppkopplade länderna i världen, så här är det inget problem. Däremot i andra länder...
När jag var på utbytesstudier i Syd Afrika så var den enda tillgängliga uppkopplingen via 3G och man betalade per megabyte. 2gig kostade ungefär lika mycket som min fiber gör per månad. Så då fick jag lägga ned Wow spelandet, det var ändå typ 1000 ping och rejäl packet loss...
Till och med i Europa, tex Österrike som tog betalt per mb för bara några år sen, kan läget vara mycket sämre. Darför tycker jag stt spel borde gå att spela offline.
Det är to m väldigt vanligt i USA fortfarande att man betalar för mängden man använder. Tror det är mer vanligt än att man har en engångskostnad per månad som här faktiskt.
Kunde inte bry mig mindre. Visst, om internet går ner så kan jag inte spela. Men hur ofta händer det? 2 gånger de senaste 8 åren kanske.
Sverige är en av de mest uppkopplade länderna i världen, så här är det inget problem. Däremot i andra länder...
När jag var på utbytesstudier i Syd Afrika så var den enda tillgängliga uppkopplingen via 3G och man betalade per megabyte. 2gig kostade ungefär lika mycket som min fiber gör per månad. Så då fick jag lägga ned Wow spelandet, det var ändå typ 1000 ping och rejäl packet loss...
Till och med i Europa, tex Österrike som tog betalt per mb för bara några år sen, kan läget vara mycket sämre. Darför tycker jag stt spel borde gå att spela offline.
Måste varit bra många år sedan Österrike tog pris / mb för fast internet. Bott här i fyra år och haft flickvän här i 10 och aldrig hört talas om det.
Tror inte de få ställen kvar på jorden där även folk har råd med spelet till att börja med är en stor förlust för Blizzard. Tror offline läge i Diablo ligger långt ned på priolistan i länder där de nya inte har vettigt internet.
Alltid online är ju ett sätt att göra det svårare för fuskare att förstöra upplevelsen för oss andra så ENDA anledningen är det inte
Om man är offline så är det väl ännu svårare eller hur tänkte du?
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Det jobbiga är om man uppdaterar eller laddar ned något. Laggar även i SP då vilket är ganska skevt.
Var det inte nog att man ägde spelen så lite som man redan gör?
Men att sätta in always online skit är sista spiken på eget ägande.
Dör ett vanligt spel som kräver en klient så är det bara att cracka
Men dör en server för ett always online spel så är det lights out
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Tror det är en typ av DRM tyvärr. Fruktansvärt tråkigt då de stänger servrarna någon dag och jag kan inte spela spelet jag köpt. Spelar 2an fortfarande. Hoppas verkligen de slopar detta, iaf till konsolversionerna som med 3an. Skeptisk till detta spel och företaget men kanske blir bra, kanske blir kattskit. Känns ändå som att de visar upp detta endast för damage control och att immortal blev en flopp förra året
Blizzard är ju kända för att supporta sina spel så du behöver nog inte oroa dig, De släppte ju fortfarande patchar till Diablo 2 när Diablo 3 släppts och Warcraft 3 (tror även två?) går fortfarande utan problem att spela online,
"Writer and Fighter"
Det är det där som är kruxet, nu för tiden köper vi inte spel. Vi betalar endast för rättigheten att spela det tills tillverkaren beslutar att upphäva möjligheten att spela det
Så tekniskt sett så hyr vi spelen vi köper via plattformar idag. Även om köpet görs i en fysisk butik så är det ju till största del bara en kod som köps som aktiveras i Steam...
Helt enig, det är för jävligt. Att det ens är lagligt enligt konsumentlagen (är det?) är helt häpnadsväckande. Finns det nån jurist med speciallisering i konsumenträtt här på forumet som önskar att kommentera?
EDIT: Många som skriver att det inte gör nått eftersom vi bor i Skandinavien (jag bor i Norge). Men det är ju principen, att du inte äger ditt spel längre. Du betalar men du kan inte spela det när du vill.
De problemet jag ser med detta är att det är Blizzard. Nog de företaget som aldrig lyckats fixa sina servrar.
Nytt spel? Förvänta dig att sitta i kö i någon timme. Om servrarna ens är tillgängliga.
Ny patch? Förvänta dig att sitta i kö i någon timme. Om servrarna ens är tillgängliga.
Blizzard är ju kända för att supporta sina spel så du behöver nog inte oroa dig, De släppte ju fortfarande patchar till Diablo 2 när Diablo 3 släppts och Warcraft 3 (tror även två?) går fortfarande utan problem att spela online,
Blizzard var också kända för att stödja moddar en gång i tiden... och yttrandefrihet , saker och ting förändras.