Nintendo 3DS spel som borde portas över till Nintendo Switch

Inaktiv
Nintendo 3DS spel som borde portas över till Nintendo Switch

Nintendo 3DS är en konsol som inte säljer så bra längre och det släpps i princip inte några nya spel till den längre nu när Nintendo Switch och Nintendo Switch Lite har tagit över efter Wii U och Nintendo 3DS.

Men nu är frågan om det fortfarande finns spel till Nintendo 3DS som skulle kunna få nytt liv på Nintendo Switch.
Jag ska göra en lista på spel som jag tror skulle passa till Nintendo Switch.

1. Super Mario 3D Land
Precis som med Super Mario 3D World som heller inte har släppts till Switch än så tycker jag att Super Mario 3D Land ska komma till Nintendo Switch. Varför inte slå två flugor i en smäll och släppa dessa två spelen på samma kassett?

2. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
Ett av de bästa Zelda spelen som släpptes till Nintendo 3DS.
Det har en bra story och det är kul att få komma tillbaka till samma Hyrule som man lämnade efter A Link to the Past.

3. Luigi's Mansion 2
Luigi's Mansion 3 har nyss släppts till Nintendo Switch och det skulle vara kul om Nintendo då även skulle kunna släppa Luigi's Mansion 2 eller varför inte slå till stort och släppa både första Luigi's Mansion och tvåan till Nintendo Switch.

4. Animal Crossing: New Leaf
Jag har aldrig spelat det så mycket men min sambo hade detta spelet ett tag och det såg rätt roligt ut. Så det skulle vara kul om det kom till Nintendo Switch.

5. Mario Kart 7
Det är alltid kul att spela lite Mario Kart och jag tycker att Mario Kart 7 håller än idag. Det är roligt och det finns med en hel del bra banor.

Det finns säkert spel som skulle passa ännu bättre på den här listan men det är dessa spelen som jag kommer på just nu att jag skulle vilja se till Nintendo Switch.
Jag tog heller inte med någon remake av något spel på denna listan, men då hade jag gärna velat se både remaken The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D och The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D som är två klassiska Nintendo 64 spel som faktiskt blev ännu bättre till Nintendo 3DS.

Vilka Nintendo 3DS spel skulle ni vilja se till Nintendo Switch?

Medlem

För inte så länge sedan hade jag sagt The Alliance Alive, troligtvis mitt favoritspel till 3DS, men det har ju faktiskt kommit till Switch nu.

Fire Emblem: Awakening och Metroid: Samus Returns vore trevligt.

Medlem

Bravely Default samt Second


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv

Riktigt bra spel.

Skulle gärna se Mario & Luigi spelen med, har själv missat flera av dessa

Medlem

fantasy world, story of season 1 o 2, Bravely Default o Second, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.

Är det spel jag skulle vilja se portad. Men vi pratar Nintendo chansen det sker är 5% eller 95% det ej sker.

Jag vill inte ha en simpel port av Ocarina of Time 3D, jag vill ha en remake på denna remake istället! Tänk er Ocarina of Time men fast med Nintendo Switch-grafik, omg! Och en remake av Twilight Princess HD tack!

Inte exactly 3DS, men jag vill att de portar över eller remakar någonting utav Johto-spelen, dvs Pokémon Gold, Silver, Crystal, HeartGold, Soulsilver.

Inaktiv
Skrivet av Monsterfrukost:

Inte exactly 3DS, men jag vill att de portar över eller remakar någonting utav Johto-spelen, dvs Pokémon Gold, Silver, Crystal, HeartGold, Soulsilver.

Jag skulle inte förvåna mig om de i så fall skulle göra två nya Let's Go spel av de spelen.

1
Skriv svar