Cory Barlog skulle älska God of War på pc

Robot
Cory Barlog skulle älska God of War på pc

Men han behöver löneöka rejält för att det ska bli hans beslut.

#death-stranding, #god-of-war, #pc, #ps4


Gen
Medlem
Citat:

Om du fick välja ett PS4-exklusivt spel att släppas till annan plattform, vilket skulle det vara?

Bloodborne på PC i 4K tack (samt framtida löfte att Bloodborne 2 släpps)

Medlem

Spelade igenom hela spelet på PC genom Playstation Now. Var helt okej, fick mig att tro på Stadia när det kommer till liknande titlar. (Allt förutom snabba fps ärligt talat) Jag hade 0 problem förutom upplösningen, fick spela på min andra skärm som är en 23 tums 1080p skärm istället för min 32 tumms 2k skärm. Klarade spelet på näst svåraste utan några problem. Så en renodlad pc version hade varit en dröm.

Helt absurt bra spel btw, 10/10, spelat spel i över 25 års tid och God of war är verkligen ett av det bästa spel jag spelat.

Medlem

Det skulle nog alla. PS Now är väl en okej lösning men 720p30 gör inte spelet rättvisa på längs vägar. Hoppas Sony kommer med en PC-skräll, även om jag har svårt att tro det.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Wipeout i 144+ fps med valfria kontroller.
eller
Horizon Zero dawn i 60 fps med ännu högre grafikinställningar. Det vore fantastisk

Medlem
Skrivet av Dr904:

Wipeout i 144+ fps med valfria kontroller.
eller
Horizon Zero dawn i 60 fps med ännu högre grafikinställningar. Det vore fantastisk

Horizon Zero dawn kommer inte hända, om inte utvecklarna nu backtrackar på vad dom har sagt tidigare med att det skulle vara för svårt att åstadkomma för världen och motorn är i 30fps

Men sure, det skulle vara nice


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Horizon Zero dawn kommer inte hända...

Jag vet, jag vet. Bara önskedrömmar

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

världen och motorn är i 30fps

Asså, jag fattar inte att det där fortfarande är en grej 2019.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Blir gött sen när spelstreamingen tagit fart ordentligt och man inte behöver ha en viss hårdvara för att få spela ett visst spel.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Blir gött sen när spelstreamingen tagit fart ordentligt och man inte behöver ha en viss hårdvara för att få spela ett visst spel.

Nej, då behöver du bara välja vilken av de tolv olika streamingtjänsterna som tillhandahåller dina favoritspel.

Streaming kommer inte vara slutet för exklusiviteter. Se bara på film och serier idag.

Skrivet av Bennii:

Nej, då behöver du bara välja vilken av de tolv olika streamingtjänsterna som tillhandahåller dina favoritspel.

Streaming kommer inte vara slutet för exklusiviteter. Se bara på film och serier idag.

Självklart kommer inte exklusivitet sluta där. Dock behöver man inte köpa hårdvara. Är själv sugen på några av spelen till Switch tex, men skulle inte pröjsa 3500 kr bara för hårdvaran för att få spela några få spel. En streamingtjänst från Nintendo hade då varit guld, bara spela igenom spelen man vill och så säga upp tjänsten sen.

Medlem

@hoppalängdhopp: Ja, så kan ju förstås göra.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Horizon Zero dawn kommer inte hända, om inte utvecklarna nu backtrackar på vad dom har sagt tidigare med att det skulle vara för svårt att åstadkomma för världen och motorn är i 30fps

Men sure, det skulle vara nice

Det är Fallout också men "communityt" löste det problemet.

Skulle vara fint om Sony släppte på exclusiviteterna så skulle man slippa Sony konsolen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Uncharted till PC hade varit drömmen

Medlem

Är väl lite skillnad då Santa Monica Studio är helt och hållet ägt av Sony medans Kojima Productions är en independent utvecklare som 'bara' har en deal med Sony för Death Stranding.

Iaf jag hade nog valt God of War till PC, eller kanske Horizon.. Eller allra helst kanske Death Stranding nu idag, då jag inte har en PS4 och då min hype antagligen har dött ner en hel del när det väl släpps till PC.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Helt absurt bra spel btw, 10/10, spelat spel i över 25 års tid och God of war är verkligen ett av det bästa spel jag spelat.

Helt klart, köpte nyligen spelet och har precis kommit igång med det på allvar och det är verkligen helt ofattbart bra. Förutom att det är helt löjligt snyggt, har bra action, riktigt bra röstskådespeleri, bra story, bra manus, bra ljuddesign så har det en värld som uppmanar till utforskande och upptäckande på ett sätt som endast få spel gör.

Det finns bara ett fåtal spel där jag känner att jag vill maska mig fram och dra ut på upplevelsen för att jag inte vill att det ska ta slut. Breath of the Wild var ett sådant, och det här är definitivt det också. T.om sambon har slutat ha i hörlurarna och göra annat här jag spelar för att försöka hänga med i spelet för att hon tycker det verkar så otroligt bra.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är Fallout också men "communityt" löste det problemet.

Skulle vara fint om Sony släppte på exclusiviteterna så skulle man slippa Sony konsolen

Om du menar Fallout 3 och upp så handlar det mer om fysikmotorn och inte att gamebryo inte är designad för 60fps+

Sättet dom har implementera havok ligger problemet.
Till Special Edition och Fallout 4 kan man lägga till fix i config filerna för havok

Men det är som du säger, communityn fixade problem, men det är något som dom kunde fixa själva och som dom har gjort delvist till Fallout 76 (Zeh forsaken title)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Känns som Barlog är på en ego trip efter God of War släppet å må tagga ner.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Haha trodde fan han hette Balrog i efternamn.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Det är väl snarare så att studion bakom GoW ägs av Sony, det gör inte Kojima productions så vitt jag vet. Det där med exklusivitet till Playstation gäller ju bara utvecklare som faktiskt ägs of Sony, och jag har full förståelse för att de hellre ser att de släpper fler spel och gör konsolen än mer attraktiv istället för att porta till PC.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Horizon Zero Dawn


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

eld
Medlem
Skrivet av Belfry:

Det är väl snarare så att studion bakom GoW ägs av Sony, det gör inte Kojima productions så vitt jag vet. Det där med exklusivitet till Playstation gäller ju bara utvecklare som faktiskt ägs of Sony, och jag har full förståelse för att de hellre ser att de släpper fler spel och gör konsolen än mer attraktiv istället för att porta till PC.

Kojima productions må vara självständig men Sony äger fortfarande Death Stranding, möjligt så lyckades Kojima få in ett pc-släpp i kontraktet men jag gissar snarare på att combon Kojima + (vad jag gissar blir)Epic store har haft mycket att göra med det.

Allt har gått genom sony dock, då det varit upp till dom att deras spel skulle släppas på epic store.

Det är som sagt inte första gången ett sony-spel har släppts på pc nyligen.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Horizon Zero dawn kommer inte hända, om inte utvecklarna nu backtrackar på vad dom har sagt tidigare med att det skulle vara för svårt att åstadkomma för världen och motorn är i 30fps

Men sure, det skulle vara nice

Om nu "motorn är i 30fps" så kommer ju inte Death Stranding gå att köra i mer än 30fps heller när det kommer till PC. Iom att det är samma motor.

Angående PS4-titlar till PC så är det svårt att välja en, men:

1) Last of Us (1 och 2)
2) Spider-man
3) God of War
4) Alla andra

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Om nu "motorn är i 30fps" så kommer ju inte Death Stranding gå att köra i mer än 30fps heller när det kommer till PC. Iom att det är samma motor.

Angående PS4-titlar till PC så är det svårt att välja en, men:

1) Last of Us (1 och 2)
2) Spider-man
3) God of War
4) Alla andra

Min teori är att det är helt enkelt BS och det är något dom bara sa för att undvika säga att PS4an inte är kraftfull nog för högre.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Känns som Barlog är på en ego trip efter God of War släppet å må tagga ner.

Eh? Va? På vilket sätt har han visat sig vara ego pga GoW?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Gen:

Bloodborne på PC i 4K tack (samt framtida löfte att Bloodborne 2 släpps)

THIS

Hade lagt alla andra, nyare spel åt sidan om jag fick möjlighet till att lira igenom Bloodborne på nytt i 60 FPS.

Men God of War hade varit jäkligt fint med!

Medlem

Ett av världens bästa spel någonsin bör upplevas av så många som möjligt. En release till PC hade bidragit till detta och därför vill jag att det ska bli så.

Ingen bör missa detta mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Känns som Barlog är på en ego trip efter God of War släppet å må tagga ner.

Håller inte alls med, upplever Barlog som en av de mest ödmjuka i branschen. Detta trots att han har satt en helt ny standard på flera områden iom God of War.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar