Nu kan du spela Red Dead Redemption 2 på din PC

Medlem
Skrivet av Blakeboy:

Hur fick ni det att börja dekryptera? för mig står det bara "PRE-LOADED" och inget mer...

Starta om launchern så ska den börja automatiskt. Glöm inte stänga av luanchern helt.

Medlem
Medlem
Skrivet av Blakeboy:

Hur fick ni det att börja dekryptera? för mig står det bara "PRE-LOADED" och inget mer...

Fick starta om launchern nu efter 14, då började det deprykteras.

Medlem

FOR FUCKS SAKE!
Rockstar är så shady. Jag körde en pre-download för ett par dagar sedan, och efter det så har Rockstars launcher vid två tillfällen varnat mig att den har hittat oväntade filer i spelmappen och varnat mig för att jag kan bli bannad för dem. WTF, det är ju rockstars egna filer! o_O

Sen nu vid släppet, vad händer? Jo, jag måste LADDA NED HELA SPELET IGEN! Vad var det för mening med en "pre-download" om de ändå tvingar en att ladda ned spelet igen.
Tinfoil hatten åker på direkt nu. Nu misstänker jag att försläppet egentligen bara var skräpkod för att locka konsumenter med en morot för förköp, och först idag släpper de den riktiga spelkoden.

Medlem
Skrivet av Matsa:

same. Snart dags, är så pepp!

Medlem
Skrivet av Blakeboy:

Hur fick ni det att börja dekryptera? för mig står det bara "PRE-LOADED" och inget mer...

Har du startat om launchern?

Medlem

@Blakeboy:
Har haft klienten på hela dagen och gick till datorn prick kl 14, och då drog den igång automatisk dekryptering.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

FOR FUCKS SAKE!
Rockstar är så shady. Jag körde en pre-download för ett par dagar sedan, och efter det så har Rockstars launcher vid två tillfällen varnat mig att den har hittat oväntade filer i spelmappen och varnat mig för att jag kan bli bannad för dem. WTF, det är ju rockstars egna filer! o_O

Sen nu vid släppet, vad händer? Jo, jag måste LADDA NED HELA SPELET IGEN! Vad var det för mening med en "pre-download" om de ändå tvingar en att ladda ned spelet igen.
Tinfoil hatten åker på direkt nu. Nu misstänker jag att försläppet egentligen bara var skräpkod för att locka konsumenter med en morot för förköp, och först idag släpper de den riktiga spelkoden.

Låter osannolikt iochmed att det för oss andra verkar funka utmärkt, håller på att dekrypteras här. Låter snarare som att något har blivit lite korrupt med launchern och att den därför vill ladda ner allt igen. Låter jävligt segt dock.

Trodde att man skulle få spela, men sedan kom denna j*vla dekryptering...
Så att man skulle få börja spela 14:00 stämmer verkligen inte..

Medlem

@SammyVonHauguth:
Dessutom, efter dekrypteringen, är det 3GB ytterligare nedladdning
Tycker lite synd om de som installerat på traditionell HDD och inte SSD (fniss!).

Medlem
Skrivet av Razken:

@SammyVonHauguth:
Dessutom, efter dekrypteringen, är det 3GB ytterligare nedladdning
Tycker lite synd om de som installerat på traditionell HDD och inte SSD (fniss!).

Själv är jag bara nöjd att dag 1 patchen inte tankas i 5kb/s som när GTA5 släpptes på PC...

Mindre glad åt "the rockstar games launcher exited unexpectedly" när man väl ska starta men..

Geeks Gaming

Kul. Får att Launchern crashar hela tiden

Medlem

Ni som dekryptat.. hur lång tid tar det?

För mig med 10000/1000, så gick det snabbare att bara avinstallera och ladda ner spelet på nytt än att dekryptera... Pre load var otroligt onödigt...

Medlem
Skrivet av joejjeman:

Ni som dekryptat.. hur lång tid tar det?

Gick rätt fort, 30 min kanske?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kul. Får att Launchern crashar hela tiden

"the rockstar games launcher exited unexpectedly" när du försöker starta spelet eller?

Skrivet av Razken:

@SammyVonHauguth:
Dessutom, efter dekrypteringen, är det 3GB ytterligare nedladdning
Tycker lite synd om de som installerat på traditionell HDD och inte SSD (fniss!).

Ladda ner spelet på nytt istället, tog en kvart med 10000/1000 lina som jag har.
Så nu kan jag spela.

Medlem

Då säger vi hejdå då till våra fd liv! Adjö!

Medlem
Skrivet av joejjeman:

Ni som dekryptat.. hur lång tid tar det?

30-90min beroende på vad för lagringsenhet man har förladdat sitt spel till.

Geeks Gaming
Skrivet av Ftmch:

"the rockstar games launcher exited unexpectedly" när du försöker starta spelet eller?

Ja

Medlem

KLART, nu kör vi!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Samma här, sett flera med samma problem också så det är nog något lite allmänt. Trist. :/

(omstart av burk och att starta launchern som administratör hjälpte inte iaf, hojta till om du hittar nån lösning!)

Fler med problemet här: https://www.reddit.com/r/PCRedDead/comments/drz8ww/the_rockst...

Medlem

En lösning verkar vara att stänga av anti virus.

Frilansare

På våra riggar tog det mellan 10-30 min att dekryptera.

Medlem
Skrivet av nils45:

En lösning verkar vara att stänga av anti virus.

Verkar dessvärre inte fungera för min del. Provar en ominstallation av launchern...

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Verkar dessvärre inte fungera för min del.

Testa validera filerna genom launchern.

Medlem

Fysisk utgåva kommer närdå?

Medlem
Skrivet av ohGr:

Fysisk utgåva kommer närdå?

Fysisk utgåva som ett DVD-Fodral med en nyckel?
kommer det pc spel på skiva nu mer ???


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Razken:

Då säger vi hejdå då till våra fd liv! Adjö!

Trodde jag.....
Det kraschar när jag startar det (efter intro scenen med laddningsljudet)....

Gud vad kul jag har!

EDIT.
Validerade filerna och nu verkar det fungera.

Medlem
Skrivet av Razken:

Trodde jag.....
Det kraschar när jag startar det (efter intro scenen med laddningsljudet)....

Gud vad kul jag har!

Du är inte ensam, på Reddit verkar många ha exakt samma problem.
Men du kommer åtminstone så längt! alltid något Ominstallation av launchern gjorde inget men provar validering av filerna nu. Säkert något som är lite korrupt.

(själv förväntade jag mig något slags strul men det är ju ändå lite segt, kan tipsa att lyssna på det fina soundtracket till Wind River så länge: https://www.youtube.com/watch?v=We7BBxEHqj0 )

Skriv svar