Nvidia: Detta krävs för 60 fps i Red Dead 2

Medlem

Kommer flyta på bra i 1440p då. Om man nu väljer att spela det. Känns som att rockstars spel aldrig når hela vägen fram för min del. Och eftersom rdr2 sägs ha samma gigantiska brister som tidigare open world titlar från rockstar blir det nog så igen.

Medlem
Skrivet av John7612:

Mina rekommenderade inställningar för att köra det i 4K heter Google Stadia. Ni andra är suckers som köper grafikkort för 14000

GL HF


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hur ligger det till med 1080ti? Kan inte hitta något på nvidia.

Runt RTX 2080 brukar det prestera så 2 560 × 1 440 med Höga inställningar bör gå.

Skrivet av Molotov:

Äh.
Jag tror jag klara mig med 980ti 6gb eller 1070 8gb. Som jag har liggande här hemma.

Vilket är egentligen bättre?

1070 är bäst av de två. Men de presterar skit om de bara ligger och skräpar de bör sitta monterade i en dator.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Äh.
Jag tror jag klara mig med 980ti 6gb eller 1070 8gb. Som jag har liggande här hemma.

Vilket är egentligen bättre?

Dom var väl rätt snarlika i prestanda om jag inte missminner. Jag hade nog petat i 1070 pga mer minne, men klockar 980Ti bättre kanske det är värt att att köra på det. Dessa i-landsproblem!

EDIT: Hittade sweclockers test(med index innehållande bägge korten).

https://www.sweclockers.com/test/22153-nvidia-geforce-gtx-107...

Medlem

Två bra spel för ett pris kunde man ju inte passa på (valde LA noire). Men nåt spelande blire nog inte idag då man sitter på 4G modem. 20 timmar kvar om man inte gör nåt annat som typ surfa på FZ

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Runt RTX 2080 brukar det prestera så 2 560 × 1 440 med Höga inställningar bör gå.

1070 är bäst av de två. Men de presterar skit om de bara ligger och skräpar de bör sitta monterade i en dator.

Jo man skäms
Ska peta i 1070 i min och uppgradera dottern från GTX 970 till 980ti ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Två bra spel för ett pris kunde man ju inte passa på (valde LA noire). Men nåt spelande blire nog inte idag då man sitter på 4G modem. 20 timmar kvar om man inte gör nåt annat som typ surfa på FZ

Gör som en kollega i samma sits. Ta med en extern hårddisk och ladda ner på jobbet fast fråga IT avdelningen om det är ok först för säkerhets skull.
När jag studerade för några år sedan och endast hade 10Gig 3g varje månad så laddade jag hem spel på skolan. Det var okej så länge det var lagliga spel.

Medlem
Skrivet av John7612:

Mina rekommenderade inställningar för att köra det i 4K heter Google Stadia. Ni andra är suckers som köper grafikkort för 14000

Inte idag iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

dax att slänga mitt 1080 i väggen


signatur

Meep!

Medlem

Ingen nyhet att utvecklare future proofar sina titlar.
Tex ultra under current gen brukar nästan alltid vara för the 1% liksom.
Speciellt över 1080p.
Siktar du på ultra @ 1440p/4k så kommer du behöva sänka inställningar.
Men det är såklart en självklarhet, men behövs sägas hela tiden ändå

Så jag är inte ett dugg förvånad.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Gen:

Japp, du har självfallet rätt. Vet inte vad det är för fel på mig Jag tar tillbaka vad jag skrev tidigare.

Medlem

Jag undra om min dator klara av red dead redemption 2 jag har en I5-6600k,gtx 1060 6gb och ram så har jag 8g-ddr4 2133,44mhz.

Medlem

Vad tror ni jag får för fps om jag kör 2560x1440 (med/high) ?
Spec:
1070 8gb
i7 4770k
16gb ddr3

Medlem

Vore ju konstigt om dom inte försökte kränga sina pervert dyra kort. Orimligt att spela på medium tydligen.

12
Skriv svar