Kraschar Red Dead Redemption 2? Testa det här!

Robot
Kraschar Red Dead Redemption 2? Testa det här!

PC-versionen verkar ha lite barnsjukdomar men det finns lösningar.

#red-dead-redemption-2


Medlem

Nu känns det ännu bättre att man väntar en månad extra.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Verkar vara ett riktigt dåligt optimerat spel detta.... https://www.guru3d.com/articles_pages/red_dead_redemption_2_p...

De rekommenderar ett gtx 1060 som inte ens klarar av att hålla stabila 30 i 1080p. Förvisso kör han i ultra settings, men ändå...
Navi håller sig ändå relativt bra här.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

Verkar vara ett riktigt dåligt optimerat spel detta.... https://www.guru3d.com/articles_pages/red_dead_redemption_2_p...

De rekommenderar ett gtx 1060 som inte ens klarar av att hålla stabila 30. Förvisso kör han i ultra settings, men ändå...

Ja, alltså, ultra är ju ultra Swec håller faktiskt på att testa både en setup med minimum specs och en recommended, för att se vilka inställningar som faktiskt funkar på sådana maskiner.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, alltså, ultra är ju ultra Swec håller faktiskt på att testa både en setup med minimum specs och en recommended, för att se vilka inställningar som faktiskt funkar på sådana maskiner.

Ser fram mot att läsa det testet


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Verkar vara ett riktigt dåligt optimerat spel detta.... https://www.guru3d.com/articles_pages/red_dead_redemption_2_p...

De rekommenderar ett gtx 1060 som inte ens klarar av att hålla stabila 30. Förvisso kör han i ultra settings, men ändå...

Kanske dags att döpa om High/Ultra i spelinställningarna till next-gen/future hardware? spelet är ju sjuuukt snyggt även på lägre inställningar.

Ibland måste man ta ett stag tillbaka och faktiskt kolla det större omfånget.

Visst de har säkert mycket kvar att optimera, men drar man på ögongodiset till 15/10 så får man också förvänta sig att det blir lite tungdrivet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

Ser fram mot att läsa det testet

En fågel viskade att det var testet på den rekommenderade hårdvaran som går ut först.


signatur
Medlem

JA det var krävande har sänkt det mesta till medium och 4x på kantutjämning osv för att få bra flyt kör mest FPS läge och med mus då kan man helt enkelt inte ha för låg FPS

BTW jag hade problem att få igång spelet men efter att jag såg jag hade Windows 10 uppdateringar tillgängliga så gick spelet igång efter updatering.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kör som administratör gör bara att spelet säger åt mig " Testa att kör som administratör och ta bort grejer gjorda i kompabilitets fliken" :D:D

Updatering på windows till 1903 : Ett fel har inträffat vid installationen...GAH...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Borde man inte kunna lägga in nån rad i nån kommandotolk så man slipper intro filmen det är där det krashar för mig!!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

nu när jag gick ur spelet kom det nån liten update, dom försöker väl fixa kanske?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av magma:

Verkar vara ett riktigt dåligt optimerat spel detta.... https://www.guru3d.com/articles_pages/red_dead_redemption_2_p...

De rekommenderar ett gtx 1060 som inte ens klarar av att hålla stabila 30 i 1080p. Förvisso kör han i ultra settings, men ändå...
Navi håller sig ändå relativt bra här.

jag kör high och ultra i det mesta, funkar skitbra. geforce 1070. snittar 60 fps utom när det är skitmkt rök å moln i snön


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag kör high och ultra i det mesta, funkar skitbra. geforce 1070. snittar 60 fps utom när det är skitmkt rök å moln i snön

cpu ?
jag har också 1070.
kollade aldrig fps men tyckte inte det kändes tillfreds med high ultra på det mesta.
iofs så känns det som kväll mycket snö och rök tog en del prestanda kanske går bättre på dagtid och sen längre fram utan snö.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fick igång spelet ifrån start, men kände att det frös upp ganska ofta så labbade lite med grafikinställningarna och bytte till dx12 ifrån vulkan och startade om. Det var då jag fick "red dead redemption 2 on pc exited unexpectedly" som nämnt ovan när jag försökte starta spelet igen, har försökt alla tips ovan också men det är är samma error fortfarande.

Medlem

Testat det lite smått på PC nu, kanske 4,5 timme ungefär. Tycker det flyter på fint utan några som helst problem än så länge.

Spelade igenom detta spel på konsol när det kom och tycker fortfarande det gör sig mycket bättre där.

För mig var det Windows uppdateringen 1903 som gjorde "intro krashen " verkar det som


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tyvärr inte fått igång spelet själv ännu (Launchern krashar när det startar, dvs. inte "intro-krashen"). Provat ominstallation av launchern, inaktivering av antivirus/brandvägg, byta språk på launchern etc. Fungerande inte efter den lilla patch som släpptes heller.

Ska prova en total ominstallering av spelet tänkte jag.

Har sett att folk fått det att funka när de stängt av ljudrelaterade program också, typ Xonar och liknande.

Medlem
Skrivet av Lundy:

Fick igång spelet ifrån start, men kände att det frös upp ganska ofta så labbade lite med grafikinställningarna och bytte till dx12 ifrån vulkan och startade om. Det var då jag fick "red dead redemption 2 on pc exited unexpectedly" som nämnt ovan när jag försökte starta spelet igen, har försökt alla tips ovan också men det är är samma error fortfarande.

Hitta en lösning på mitt problem, verkar vara dx12 som är boven för min del. Fick gå in red dead foldern i mina dokument och slänga settings mappen. Då gick grafikinställningarna tillbaka till default och spelet startade igen, provade att byta till dx12 för att återskapa och det blev samma problem, får köra på vulkan tills vidare en patch dyker upp.

Medlem
Skrivet av Molotov:

cpu ?
jag har också 1070.
kollade aldrig fps men tyckte inte det kändes tillfreds med high ultra på det mesta.
iofs så känns det som kväll mycket snö och rök tog en del prestanda kanske går bättre på dagtid och sen längre fram utan snö.

i7 4770k tror jag å 16gb 2666 ram. fifflat en hel del med alla grafikinställningar för att hitta det som drar mest, men fortf lite osäker. går bra att köra rätt högt, och har en väldigt ren och nyformaterad dator med äkta win10 är nu vid tågrånet, detta spel är fantastiskt! jag kör oxå dx12 och inte så kraftig AA


signatur

//monster

Skrivet av Ftmch:

Tyvärr inte fått igång spelet själv ännu (Launchern krashar när det startar, dvs. inte "intro-krashen"). Provat ominstallation av launchern, inaktivering av antivirus/brandvägg, byta språk på launchern etc. Fungerande inte efter den lilla patch som släpptes heller.

Ska prova en total ominstallering av spelet tänkte jag.

Har sett att folk fått det att funka när de stängt av ljudrelaterade program också, typ Xonar och liknande.

Launchern krashade för mig med innan Win uppdateringen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"Question: What can I do if, while playing through the introduction and trying to start matchmaking, I get kicked with the error 0x20010006?

Answer: Attempt to enter the mission for Red Dead Online as a solo player instead of choosing to match-make when prompted."

Kommer inte förbi första uppdraget online då jag varken kan få matchmaking att fungera eller lyckas spela uppdraget solo som de skriver att man ska göra...

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

i7 4770k tror jag å 16gb 2666 ram. fifflat en hel del med alla grafikinställningar för att hitta det som drar mest, men fortf lite osäker. går bra att köra rätt högt, och har en väldigt ren och nyformaterad dator med äkta win10 är nu vid tågrånet, detta spel är fantastiskt! jag kör oxå dx12 och inte så kraftig AA

Ok jag har i7 6700k och 16GB.
enda jag ändrat på avancerade inställningar är till dx12.
Du har gjort lite mer inställningar där?
Får mixtra vidare, iofs så tycker jag spelet är snyggt även fast man körde low men nu kör jag mesta medium/high


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Launchern krashade för mig med innan Win uppdateringen

Kör Windows 7 och har inga uppdateringar att installera så jag är körd.

Medlem

Låter som det kan vara något drm-skydd som spökar bakom spakarna.

Medlem

Det är när man läser sådana här trådar man är glad att man har ett ps4 och slipper hålla på med 78 olika inställningar när man vill lira ett spel.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Det är när man läser sådana här trådar man är glad att man har ett ps4 och slipper hålla på med 78 olika inställningar när man vill lira ett spel.

Och det är det som skiljer PC-användarna från konsol-bönderna. Vi räds inte av ett mindre problem för att en av de miljontals kombinationerna av dator-delar inte fungerar, vi finner ett sätt att lösa det.

Nu i detta fallet så verkar det vara konsol-bönders datorer från tidigt 2000 tal som inte riktigt är uppdaterade för dagens standard. "Men Vah!? måste man uppgradera sin dataa!? räcker ju att man köper 1 konsol vart 5:e åår juue!"

Och de har problem med spelet. Min gamla bettan på i9 9900k, 2080 Ti & 32GB 3Ghz ram skrattar lågsint över problemet småbarnen har med sina budget datorer.

Skrattar bäst som skrattar sist, vänta tills Nexus och horden av mod-skapare ramlar in. Så kan du sitta där med din sketna vanilla-RDR2 som var roligt 1 gång, medan vi på PC spelar om det, gång efter gång, med nya mods, nya overhauls, vi gör om spelet om och om igen och får en ny upplevelse var gång. Men hey, åtminstone slipper du gå in i "78 olika inställningar"

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Och det är det som skiljer PC-användarna från konsol-bönderna. Vi räds inte av ett mindre problem för att en av de miljontals kombinationerna av dator-delar inte fungerar, vi finner ett sätt att lösa det.

Nu i detta fallet så verkar det vara konsol-bönders datorer från tidigt 2000 tal som inte riktigt är uppdaterade för dagens standard. "Men Vah!? måste man uppgradera sin dataa!? räcker ju att man köper 1 konsol vart 5:e åår juue!"

Och de har problem med spelet. Min gamla bettan på i9 9900k, 2080 Ti & 32GB 3Ghz ram skrattar lågsint över problemet småbarnen har med sina budget datorer.

Skrattar bäst som skrattar sist, vänta tills Nexus och horden av mod-skapare ramlar in. Så kan du sitta där med din sketna vanilla-RDR2 som var roligt 1 gång, medan vi på PC spelar om det, gång efter gång, med nya mods, nya overhauls, vi gör om spelet om och om igen och får en ny upplevelse var gång. Men hey, åtminstone slipper du gå in i "78 olika inställningar"

Hahaha oj jag kom visst åt en öm punkt.

Redaktör
Skrivet av Nelfie:

Och det är det som skiljer PC-användarna från konsol-bönderna. Vi räds inte av ett mindre problem för att en av de miljontals kombinationerna av dator-delar inte fungerar, vi finner ett sätt att lösa det.

Nu i detta fallet så verkar det vara konsol-bönders datorer från tidigt 2000 tal som inte riktigt är uppdaterade för dagens standard. "Men Vah!? måste man uppgradera sin dataa!? räcker ju att man köper 1 konsol vart 5:e åår juue!"

Och de har problem med spelet. Min gamla bettan på i9 9900k, 2080 Ti & 32GB 3Ghz ram skrattar lågsint över problemet småbarnen har med sina budget datorer.

Skrattar bäst som skrattar sist, vänta tills Nexus och horden av mod-skapare ramlar in. Så kan du sitta där med din sketna vanilla-RDR2 som var roligt 1 gång, medan vi på PC spelar om det, gång efter gång, med nya mods, nya overhauls, vi gör om spelet om och om igen och får en ny upplevelse var gång. Men hey, åtminstone slipper du gå in i "78 olika inställningar"

Jag har hört att vissa kör både konsol och pc.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Det har patchats minst en gång sedan igår - har det löst problemet för någon?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har patchats minst en gång sedan igår - har det löst problemet för någon?

Bra fråga, såg nån som det hade löst sig för åtminstone, själv har jag fortfarande problemet att launchern krashar innan spelet har kommit igång, verkar vara många som fortfarande har det problemet också. Har provat alla workarounds som nämnts i forum etc. förutom att uppdatera BIOS, folk med Ryzen-processorer (eller är det moderkort? har bara sett Ryzen nämnas en massa..) verkar ha fått saker att fungera med BIOS-uppdatering och vissa även med nedgradering, haha.

12
Skriv svar