Mer skräck än fantasy i Netflix-Witcher

Robot
Mer skräck än fantasy i Netflix-Witcher
Avstängd

Det blir med andra ord ingen serie som får toppbetyg på imdb som Got fått.


signatur

PS5 och inget annat.

Jh
Medlem

Mer skräck än fantasy 🤔 Vad trevligt. Jag hoppas på en riktigt mörk serie och kan gott vara utan cgi med fördel för bra och smart berättande🤞


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Nice! Nu vart jag riktigt pepp plötsligt.

Medlem

Usch, får vibbar av en lågbudget tv-procedural med ett "monster of the week" tema av det uttalandet.

Skräck alltså. Då låter det plötsligt lite intressant då.

Medlem

verkar lite som det blir ännu ett feminist kör lite dock.
dom ska inrikta sig mer på ciri och hon trollkarlen.
det är vad som är sagt iallfall, hoppas på att bli posetivt överaskad.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

verkar lite som det blir ännu ett feminist kör lite dock.
dom ska inrikta sig mer på ciri och hon trollkarlen.
det är vad som är sagt iallfall, hoppas på att bli posetivt överaskad.

Jag håller på med fjärde boken nu.
Att fokus ligger på Ciri är helt i linje med böckerna.

Geralt var i fokus i antologierna (de två första böckerna), men så fort Ciri introduceras så faller rampljuset på henne.

NuZ
Testpilot
Skrivet av crazyrobban:

Jag håller på med fjärde boken nu.
Att fokus ligger på Ciri är helt i linje med böckerna.

Geralt var i fokus i antologierna (de två första böckerna), men så fort Ciri introduceras så faller rampljuset på henne.

Mycket bra böcker. Hoppas du får en trevlig läsning!

Sjukt pepp på serien. Hoppas Netflix lyckas med detta


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Har inte spelat spelen ÄN men jag är på gång. TV-serien ser dock bra ut med vissa bemärkningar på viss armor osv. Ni vet vad jag menar ;P

Ser fram emot 7 episka säsonger av Witcher på Netflix!

Medlem

Älskade första spelet. Andra hade jag dessvärre en del buggar i, men tog mmig igenom det för allt annat vägde upp. Trean (skämmas ta mig f**) har jag inte kommit mig för att lira än. Ligger installerad på SSD:n men måste få något som pushar mig över kanten 😀.
Hoppas Netflix levererar återigen. Har högt förtroende för dem, så håller tummarna!

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

verkar lite som det blir ännu ett feminist kör lite dock.
dom ska inrikta sig mer på ciri och hon trollkarlen.
det är vad som är sagt iallfall, hoppas på att bli posetivt överaskad.

Så för att huvudpersonen är kvinna så blir det ett "feministkör"? 1920-talet ringde och ville ha tillbaka sina värderingar...
Fast det är klart, du kanske känner dig hotad av starka kvinnor?

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Så för att huvudpersonen är kvinna så blir det ett "feministkör"? 1920-talet ringde och ville ha tillbaka sina värderingar...
Fast det är klart, du kanske känner dig hotad av starka kvinnor?

Catfight catfight carfight!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Va? Anledningen till att serien är mer skräck än Fantasy är för att 10.000+ människor inte får plats i en studio?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av neocon:

Monster of the week hade kunnat bli hur bra som helst i Witcher-universumet.

Exakt! Har bara läst lite av novellerna men just de är ju rätt mycket monster of the week, vore ju tokmysigt.

Avstängd
Skrivet av Vroomfondel:

Så för att huvudpersonen är kvinna så blir det ett "feministkör"? 1920-talet ringde och ville ha tillbaka sina värderingar...
Fast det är klart, du kanske känner dig hotad av starka kvinnor?

Det är tyvärr precis så det har blivit med ett antal lovande serier/filmer.
Watchmen, Star wars, Batwoman, Ghost Busters etc etc etc.

Medlem

Lite otydlig artikel här. Snubben pratar bara om monstren han pratar om, ingenting annat.

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Det är tyvärr precis så det har blivit med ett antal lovande serier/filmer.
Watchmen, Star wars, Batwoman, Ghost Busters etc etc etc.

fast den följer ju böckerna handlar inte om det du tycker är jobbigt, att kvinnor tar plats


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Så av logistiska och ekonomiska (?) skäl har de valt att lägga mindre fokus på storslagna krigsslag (med tio tusentals krigare) och istället satsa på monsterjagandet. Låter ju perfekt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

@neocon:

Håller inte med alls, vad som gjorde The Witcher 3 så jäkla bra var den otroligt välskrivna dialogen, karaktärerna och själva storyn, inte alla unika monster. Att jag dessutom förknippar jag procedural's med kassa snutserier och 90-tals fantasy som Herkules/Xena gör inte tanken bättre direkt. Nu kanske böckerna är väldigt annorlunda än CPR spel, men att satsa på en renodlad monsterserie istället för en välskriven, karaktärsdriven fantasy-serie i samma universum känns spontant helt fel för mig.

Skribent
Skrivet av Chomag:

@neocon:

Håller inte med alls, vad som gjorde The Witcher 3 så jäkla bra var den otroligt välskrivna dialogen, karaktärerna och själva storyn, inte alla unika monster. Att jag dessutom förknippar jag procedural's med kassa snutserier och 90-tals fantasy som Herkules/Xena gör inte tanken bättre direkt. Nu kanske böckerna är väldigt annorlunda än CPR spel, men att satsa på en renodlad monsterserie istället för en välskriven, karaktärsdriven fantasy-serie i samma universum känns spontant helt fel för mig.

Fast det ena behöver inte utesluta det andra. Ingenting är svart och vitt i Witcher-världen, inte ens monstren, de har alla en bakgrund och välskriven story där mycket är vinkningar till olika klassiska sagor. Det är just det som gör böckerna unika tycker jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Har inte spelat spelen ÄN men jag är på gång. TV-serien ser dock bra ut med vissa bemärkningar på viss armor osv. Ni vet vad jag menar ;P

Ser fram emot 7 episka säsonger av Witcher på Netflix!

Ska sägas också att serien inte följer spelen. Man känner nog igen sig men kommer nog inte heller förstå allt, vilket kan vara både bra och dåligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Griimlock:

fast den följer ju böckerna handlar inte om det du tycker är jobbigt, att kvinnor tar plats

Usch, tjejbaciller!

Avstängd
Skrivet av UggleMannen:

verkar lite som det blir ännu ett feminist kör lite dock.

Tyvärr hade du helt rätt. 90% av männen är värdelösa idioter medan kvinnorna är alla stronk whamen. Ju mörkare hud destå mäktigare eller ädlare är man också tydligen.

1
Skriv svar