Gratisvecka i Elder Scrolls Online!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Gratisvecka i Elder Scrolls Online!

Nu är det dags igen för en gratisvecka i Elder Scrolls Online! Onsdag 6 kl: 16.00 november till onsdag 13 november kl: 16.00! Under din gratisvecka har du tillgång till Morrowind, jag tycker om den storyn i spelet så jag rekommenderar att utforska där!

Den bästa delen är att har du testat ESO förut under tidigare gratis perioder kan du ta upp där du sist avslutade ditt äventyr! Hur bra? Man kan prova Elder Scrolls Online på dessa platformar: PS4, Xbox One, PC/MAC. Alla som även skapar helt nya konton får 500 crowns som man kan handla för ingame butiken.

Känner du att detta spelet är något för dig så har vi även en Fragzone guild på PC/EU, där jag undertecknad är Guildmaster. Varje vecka har vi event i guilden! Vill du gå med så skicka ett ingame mail, PM här på FZ eller skriv en kommentar här under, så fixar jag en inbjudan!

Hur fixar jag tillgång till gratisveckan? såhär gör du:

  1. Navigera till Free for Play sidan

  2. Välj din plattform

  3. Ladda ner spelet till din plattform

  4. Skapa ett ESO konto och börja spela!

Notera att du måste ha Playstation Plus medlemskap om du spelar på PS4, och Xbox Live Guld medlemskap om du spelar på Xbox One. Något som är bra att veta: spelet är 80GB stort, så se till att ha utrymme på din hårddisk innan du installerar det.

Lite saker att hålla koll på:

  • Pågår mellan: Onsdag 5 november (startar 16.00) - onsdag 13 november (slutar 16.00)

  • Spelets storlek: 80 GB, se till att ha utrymme på din hårddisk!!

  • Plattform: PS4 (måste ha PS4 Plus), Xbox One (måste ha Xbox Live Guld) och PC/MAC.

  • Guild: Finns på PC/MAC EU, kontakta mig @kristallkrona i spelet eller här på FZ.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Hur är det här spelet för Solo-spelare? Är det mycket grind eller är det ett trevligt solo-äventyr?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Miindz:

Hur är det här spelet för Solo-spelare? Är det mycket grind eller är det ett trevligt solo-äventyr?

Jag spelar 90% av tiden solo. Endast grind när du behöver gear. Men ofast så spelar jag ESO helt själv. Man är inte alls beroende av andra spelare. Bara om man ska döda vissa svåra bossar eller köra 4-player, 12 player dungeon.

Men såklart blir det roligare att spela med andra. Det är ett otroligt trevligt solo spel. Jag rekommenderar detta starkt!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Ne usch inget för mig, tack.
Provat det flertal gånger och även betalat sub. Bra koncept men combaten är alldeles för äcklig för mig.

Att svinga ett slag känns som jag sitter med 10000ms och med en gubbe som har någon dysfunktion.

Medlem

Det jag inte gillar med det här spelet är att man får belöningar precis hela tiden, och ens health, dmg, str vapen och armor osv, har sådana överdrivna stats. Första vapnet man har ger ju flera tusen i dmg.
Man klarar ett quest mitt ute i en skog och så.. POW!!!! BOM BANG BOM HÄR HAR DU NYA PRYLAR SOM MAGISKT TELEPORTERAS TILL DIG! Det blir för mycket av allt sånt till slut tycker jag, så hinner alltid tröttna för fort =/

Avstängd

Ps4 kräver inget PS plus för gratisperioder. Samma sak med free2play spel.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Skoj
Har väntat på en gratis period, ska definitivt prova. Tack för Tipset !

Medlem

Nice att Morrowind är inkluderat i gratisperioden, den questen var rätt kul. Plus kul att spela en "prequel" till Elder Scrolls III: Morrowind.

Releasehästryttare

@kristallkrona: Lirar du fortfarande spelet aktivt?

Medlem

När jag följer din länk till Playstation blir jag bara dirigerad till en sida där jag kan köpa spelet för £9. Hur laddar man ner det gratis?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av DrAg00nEn:

Ps4 kräver inget PS plus för gratisperioder. Samma sak med free2play spel.

jo, det krävs. Eftersom detta är online så måste man kunna komma åt butiken.
Såhär står det på PS4 egna butik:

"Betalt PlayStation Plus-abonnemang krävs för onlinespel för flera spelare"

länk: https://store.playstation.com/sv-se/product/EP1003-CUSA00086_...


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av WonderBoy:

När jag följer din länk till Playstation blir jag bara dirigerad till en sida där jag kan köpa spelet för £9. Hur laddar man ner det gratis?

Du loggar in på PS4, söker upp det i butiken och laddar ner det!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Devan:

@kristallkrona: Lirar du fortfarande spelet aktivt?

Ja, det gör jag.. Jag spelar det varje dag!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Du loggar in på PS4, söker upp det i butiken och laddar ner det!

Ah, det fanns en trial-version också. Tack för tipset!

Avstängd
Skrivet av kristallkrona:

jo, det krävs. Eftersom detta är online så måste man kunna komma åt butiken.
Såhär står det på PS4 egna butik:

"Betalt PlayStation Plus-abonnemang krävs för onlinespel för flera spelare"

länk: https://store.playstation.com/sv-se/product/EP1003-CUSA00086_...

Kunna komma åt butiken behöver verkligen inte ps plus.

Vanliga eso trial versionen samt i vanliga fall behövs ps plus för online. MEN... Free week och free weekends kräver inte ps plus.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av DrAg00nEn:

Kunna komma åt butiken behöver verkligen inte ps plus.

Vanliga eso trial versionen samt i vanliga fall behövs ps plus för online. MEN... Free week och free weekends kräver inte ps plus.

Ahh, ok! Trodde man behövde det! Men tack för informationen. Jag är inte så haj på PS4 hur det funkar riktigt!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Inaktiv

Köpte för någon månad sedan och refundade nästan direkt. Maken till segare spel får man fan leta efter.
Dålig combat, dålig styrkänsla och allmänt clunky gameplay.

Förstår att folk gillar det dock om de är skyrim-fantaster. Antar att kärleken till skyrim gör en blind för hur b spelet är.

Avstängd
Skrivet av kristallkrona:

Ahh, ok! Trodde man behövde det! Men tack för informationen. Jag är inte så haj på PS4 hur det funkar riktigt!

Annat gäller dock xbox. Där finns inga undantag


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Köpte för någon månad sedan och refundade nästan direkt. Maken till segare spel får man fan leta efter.
Dålig combat, dålig styrkänsla och allmänt clunky gameplay.

Förstår att folk gillar det dock om de är skyrim-fantaster. Antar att kärleken till skyrim gör en blind för hur b spelet är.

Haha så bara för att någon gillar ESO och du inte gör det så måste man vara en Skyrim fantast? Jag är varken Skyrim eller Elder scrolls fantast för den delen och detta är det enda MMO jag faktiskt kommit in i förutom WoW.

OT:
Nu spelar jag inte för tillfället dock pga att Classic tar upp all fritid som finns men definitivt ett MMO som är värt att pröva på om man inte gjort det tidigare och behöver stilla sitt MMO-sug. Combaten kan upplevas något clunky i början men när man väl kommit in i det och har några lvlar under bältet blir combaten faktiskt riktigt engagerande, speciellt när man weapon swappar och weavar abilities konstant

Medlem

Skulle nog säga testa när det är gratis spela det mycket innan ja bytte dator vart sugen på å testa igen å det vägrar funka suttit snart 2 dagar googlat läst gjort allt som en ska göra + lite till ändå funkar inte spelet visar det är i gång i aktivitetshanteraren men inge mer lite trist nu när det kommit så mycket nya dlc sen ja spela sist.....vet någon nått som kan fixa det vore ja glad så ja kan spela igen :-D....annars så blir det avinstallation
AA just det ja är pc/steam testat även utan steam
för vill ju inte köpa på mig massa dlc på ett spel som kanske vill funka

Medlem

Gratis nu igen! Slutar om 11 dagar

Sen är det rabatt på spelet ett tag.

https://store.steampowered.com/app/306130/The_Elder_Scrolls_O...

Medlem

Nu har jag försökt igen, men det går inte. Jag gillar verkligen delar av spelet, men combaten i spelet fungerar inte alls för mig. Jag har försökt med olika klasser och builds, men det slutar med att jag gillar allt i spelet förutom att slåss. Problemet är att 90% i spelet går ut på det.

Skulle nästa önska att det fanns ett storymode utan combat så man kunde spela färdigt de storys man har kvar, för jag kan inte förmå mig att göra det.

Jag har full respekt för er som gillar eso, detta är ingen "Spelet är sämst"-rant. Jag ville bara skriva av mig frustationen och dela mina erfarenheter.

Om någon undrar vad det är jag inte gillar så är det svårt att sätta fingret på det, men framför blir det tråkigt snabbt, Striderna är för enkla men tar ändå en massa tid. Lite som att levla som en healer i World of Warcraft, man dör aldrig men det tar en jävla massa tid att levla.

Medlem

Håller med @newlander här, jag har också försökt mig på spelet men det är något som inte stämmer. Sedan när man letar grupp för grottor så buggar det ur heeeeeeela tiden.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd

Jag testade för en vecka sedan då bristen på spel just nu är skrämmande. Det r som andra säger något som känns lite ”plastigt” jämfört med t ex WoW som är perfekt på alla punkter när det kommer till MMO (förutom pvp-balans tyvärr).

Har spelat till lvl 10 och utforskat systemen med olika skills på vapen och gear och att morpha abilities. Det är ett kul koncept men fastnar inte i det riktigt tyvärr.

Änsålänge… ska testa några levlar till så jag får weapon swap. Det kanske får combat att bli lite mer flytande och rolig.

Medlem
Skrivet av newlander:

Nu har jag försökt igen, men det går inte. Jag gillar verkligen delar av spelet, men combaten i spelet fungerar inte alls för mig. Jag har försökt med olika klasser och builds, men det slutar med att jag gillar allt i spelet förutom att slåss. Problemet är att 90% i spelet går ut på det.

Skulle nästa önska att det fanns ett storymode utan combat så man kunde spela färdigt de storys man har kvar, för jag kan inte förmå mig att göra det.

Jag har full respekt för er som gillar eso, detta är ingen "Spelet är sämst"-rant. Jag ville bara skriva av mig frustationen och dela mina erfarenheter.

Om någon undrar vad det är jag inte gillar så är det svårt att sätta fingret på det, men framför blir det tråkigt snabbt, Striderna är för enkla men tar ändå en massa tid. Lite som att levla som en healer i World of Warcraft, man dör aldrig men det tar en jävla massa tid att levla.

Håller med jag också, vill gilla det, men något som jag inte riktigt kan peka på som får mig att stänga av varje gång.

Osäker på om det är striderna eller vad det är. Man kanske borde ge det en chans att testa endgame men har inte den tiden att lägga på ett spel jag inte tycker är roligt från start längre.

Medlem

Då jag gillar elder scrolls värld och allt, ville jag verkligen tycka om detta. Animationerna förstörde upplevelsen för mig. Men jag har alltid varit petig med sånt.

1
Skriv svar