Bra tv , tips eller förslag ?

Medlem
Bra tv , tips eller förslag ?

Hej forumet!
Singles Day och snart black friday! Under dessa högtider tänkte jag investera i en ny tv till vardagsrummet. Det ska vara en 4k led tv med android på 65-75 tum storlek.
Använder den främst att spela både konsoler och dator på, har alltid dator kopplad för att kunna streama YouTube och Netflix på den. HDMI och komponent ingångar är trevligt, ju fler desto bättre!

Har ni några tips på bra märken eller något speciellt man ska undvika ? Några skräckhistorier med vissa märken eller hemsidor som sköter sig dåligt just kring tv?

Tips uppskattas ! 🙂

Skribent

Sweclockers är nog ett bättre forum för just de här frågorna. Som jag förstått det så är en guide till TV-köpet på väg.

https://m.sweclockers.com/artikel/28492-vilka-tv-fragor-har-d...

Medlem
Skrivet av Luftman:

Hej forumet!
Singles Day och snart black friday! Under dessa högtider tänkte jag investera i en ny tv till vardagsrummet. Det ska vara en 4k led tv med android på 65-75 tum storlek.
Använder den främst att spela både konsoler och dator på, har alltid dator kopplad för att kunna streama YouTube och Netflix på den. HDMI och komponent ingångar är trevligt, ju fler desto bättre!

Har ni några tips på bra märken eller något speciellt man ska undvika ? Några skräckhistorier med vissa märken eller hemsidor som sköter sig dåligt just kring tv?

Tips uppskattas ! 🙂

Varför är Android viktigt?

jbx
Medlem

Oled c9 är ditt val, nu med g-sync dessutom.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled65c9pla-65-c9-ol...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Han frågar specifikt efter led. Inte Oled.

Jag skulle rekommendera Sony xg9005.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag köpte en 65" Philips Android TV för 3 år sedan som jag fortfarande är väldigt nöjd med. Bra med Android så man har SVT Play och liknande direkt i TVn, och sedan har jag även installerat Kodi som läser filer från mediaservern. Funkar finfint.

Ambilight tog mig med storm och jag har svårt att tänka mig att köpa en TV utan det nu, och så vitt jag vet så är det bara Philips som erbjuder det.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Varför är Android viktigt?

Generellt mer app-utbud , känner lite sådär kring egna operativ på smart tv.

Medlem

Skulle kanske även nämna att priser över 15k är lite för mycket . 🙂

Medlem

köpte en lg 65 tum. för rätt så länge sen. håller bra,billig och funkar med allt tror jag.

Medlem

TCL EC78 (eller EP68, men är lite sämre men mycket bättre pris) och Sony XF9005. XF9005 är bättre än deras nya XG9505, till priset. så bry dig inte om att den är äldre. Det är knappt någon skillnad på dem.

Kolla upp dem. Men rekommenderar helt klart Sony:n.

Medlem

I slutändan blev det en sån här: Philips 70PUS6704
Oklart om den hade Android, men i övrigt mycket av vad jag ville ha. Även 70'' under 10k, vilket var lite vad jag sökte också.
Tack för tips hursomhelst från alla!

1
Skriv svar