SweClockers letar prestandabovar i Red Dead Redemption 2 till PC
Vilka inställningar ska man dra ned för att få vettig FPS?
#Red-dead-redemption-2, #Rockstar, #Sweclockers
Jag följde SweClockers inställningar en riktigt bra grund att börja på.
Fick sätta igång dom olika TAA osv vad dom heter för att få bort grynighet och jag kunde köra upp vissa saker i ultra.
Spelet ser snyggt ut och flyter perfekt till skillnad från hur jag hade tidigare
Jag störde mig litegrann på att bilden upplevdes som lite suddig. Kör i 1080. Ökade rendering scale till 1.250 (tror jag) och det vart bättre. Ska prova dom här settingsen så kanske jag kan dra upp scale lite mer med bibehållen FPS.
TAA är en stor bov gällande suddigheten med
Tyckte det var på tok för skarpt i början när jag stängde av TAA men ögonen mår mycket bättre av FXAA istället
Är inte den största prestandaboven Rockstar dem själva som verkar ha dålig koll/vara för snåla för att porta och optimera sina egna spel?
Tycka vad man vill hur det är optimerat men allmänt accepterar många inte när ny nivå/standard sätts och kallar allt ooptimerat för att man inte kan köra high/ultra på sin dator längre.
Då är det ju tur att det finns en massa inställningar så man kan tänka så en potatis kan köra tom
TAA är en stor bov gällande suddigheten med
Tyckte det var på tok för skarpt i början när jag stängde av TAA men ögonen mår mycket bättre av FXAA istället
Håller med, TTA ser bara ut som ett blurfilter över hela bilden.
SMAA är såklart snyggast men FXAA är nog en hyffsad mellanväg tror jag på ett sådant här krävande spel.
Håller med, TTA ser bara ut som ett blurfilter över hela bilden.
SMAA är såklart snyggast men FXAA är nog en hyffsad mellanväg tror jag på ett sådant här krävande spel.
TAA sabbar ljuset från ljuskällor på natten också... blir fullt med små prickar.
Mycket bra grundinställningar för att sen kunna öka där jag kände att det saknas. Pumpade upp skuggor till ultra, FXAA, MSAA x2, och geometry level of detail (verkar ha stor inverkan på fyllighet i hår, arthurs hår blev mer eller mindre genomskinligt på låga nivåer vilket störde mig något enormt i cutscenes).
Notis: TAA är djävulen och gör att precis allt blir utsmetat och i oskärpa. FXAA+MSAA är rätt väg att gå, för min del räckte det med MSAA x2 (delvis för att burken inte klarade mer utan att tappa för mycket fps) men kantutjämningen är klart godkänd med FXAA+MSAAx2
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21